احتمال تعطیلی دولت بایدن به دلیل اختلاف با جمهوریخواهان بر سر بودجه

همزمان با آغاز تحقیقات درباره نقش جو بایدن در فعالیت های تجاری خانوادگی و احتمال استیضاح وی، برخی جمهوریخواهان مجلس پیش بینی می کنند که اختلاف بر سر هزینه‌ها باعث تعطیلی دولت فدرال  خواهد شد.

به گزارش مشرق، قانونگذاران آمریکایی که مقامی مشابه «کوین مک کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دارند از جمله افرادی هستند که به توانایی مک کارتی برای کمک به بقای دولت آمریکا تا پایان سپتامبر تردید دارند و در صورتی تعطیلی دولت آمریکا، کارگران و کارمندان زیادی بیکار خواهند شد و بسیاری از خدمات دولتی نیز متوقف می شود.

در پی این پیش بینی ، یکی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به تارنمای آمریکایی آکسیوس گفت که «هیچ برنامه‌ای برای آن ماه ندارد.»

یکی از مقامات ارشد جمهوریخواه پیشنهاد داده است که سفرهای خارجی کنگره در صورتی که برای اوایل اکتبر برنامه‌ریزی شده است، «باید به صورت بلیت ‌های قابل بازگشت خریداری شود».

قانونگذاران امید زیادی به تصویب لایحه بودجه دولت تا ۳۰ سپتامبر ندارند و ۶ نفر از نمایندگان جمهوریخواه کنگره به آکسیوس اعلام کرده اند که در کل ماه سپتامبر مشغول تصویب لوایح بودجه و مذاکره با سنا در این خصوص خواهند بود.

بر اساس این گزارش، بسیاری از لوایح تخصیص بودجه مورد نظر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا شامل اقداماتی با موضوعات بسیار جنجالی چون سقط جنین می‌شود که تصویب لایحه بودجه را با مشکل مواجه می کند و همین مسایل مذاکره جمهوری‌خواهان با سنا را که تحت کنترل دموکرات‌ها است، دشوار می سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس