کد خبر 1511470
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
انهدام کاروان تجهیزات آمریکا در مرکز عراق

کاروان، حامل تجهیزات لجستیک متعلق به تروریست‌های آمریکایی، در شهر الحله واقع در استان بابل عراق هدف قرار گرفت.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراقی شامگاه امروز دوشنبه از وقوع یک انفجار در مسیر کاروان نظامیان تروریست آمریکایی خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از این منابع خبر داد که این کاروان، حامل تجهیزات لجستیک متعلق به تروریست‌های آمریکایی بوده که در شهر الحله واقع در استان بابل (مرکز عراق) هدف قرار گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است و مشخص نیست که در پی این حمله، نیروهای آمریکایی تلفاتی داشته‌اند یا خیر.

مرکز هماهنگی مقاومت عراق اخیرا با انتشار بیانیه‌ای، خبر داده بود که با توجه به حساسیت این مرحله، برخی از اقدامات خود علیه آمریکا از جمله اقدامات نظامی را متوقف کرده است. البته مقاومت عراق تأکید کرد که نباید از این مسئله برداشت شود که نیروهای مقاومت، حضور غیر قانونی آمریکایی‌ها را پذیرفته‌اند.

مقاومت عراق با بیان اینکه حضور آمریکا، ناقض قانون اساسی این کشور است، هشدار داد که نباید واشنگتن در امور داخلی عراق مداخله کند؛ هر چند که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق شامگاه گذشته گفت که مداخلات سفیر آمریکا همچنان ادامه دارد.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های آمریکایی یا از جنوب با عبور از مرز کویت یا از شمال غرب با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در استان نینوی وارد عراق شده و تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را حمل می‌کنند. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک می‌گیرد.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    4 1
    الحمدالله
  • ژاو IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    3 1
    آمریکا برای بدست آوردن نفت و منافع آتش افروزی را در دستور کار دارن...
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    4 0
    این عکس صددرصد تلفات داره اونم نه یکی دوتا اوراق شدن مگه اینکه با هم هماهنگ شده باشن از جنس ضربه مغزی عین الاسد
  • US ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    تموم شد ؟! تأثیر گذار بود !! :)) خخخخخخخخ آمریکا همیشه بازنده ی برنده ایه....تو حرف بازنده ، عمل برنده!!!
  • رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    سردار سلامی، به امام حسین علیه السلام قسم میدهم شما را که حرفی که زدی و گفتی انتقام سخت، شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را می گیریم،فراموش نکنید.چند سال گذشت، قاتلین،را فراموش نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس