ایمپلنت دندان، بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته در دهان افراد می باشد. در این روش یک پایه فلزی در استخوان فک کاشته می شود تا دندان مصنوعی (تاج، پل یا پروتز کامل) را نگه دارد. ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان می شوند و جای خالی دندان طبیعی را پر می کند. ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم هستند که با بدن انسان سازگار است.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد و قیمت آن چطور تعیین می شود؟

کاشت دندان ایمپلنت، مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه های جایگزینی دندان مانند بریج دندان (پل دندان) و پروتزهای متحرک دارد. ایمپلنت، ظاهری بسیار مشابه به دندان های طبیعی داشته و می تواند به بهبود گفتار و همچنین بهتر جویدن غذا کمک کند. از سوی دیگر احتمال افتادن یا بیرون آمدن آن ها بسیار کمتر از سایر گزینه ها است.

مزایا ایمپلنت

در ابتدا بهتر است بدانید این که کاشت ایمپلنت برای یک فرد مناسب است یا خیر، باید توسط یک دندانپزشک تشخیص داده شود. به عبارت دیگر ممکن است برای برخی از بیماران این روش، روشی مناسب محسوب نشود. در ادامه برخی از مهمترین مزایا ایمپلنت را شرح را خواهیم داد.

ثبات و استحکام

ایمپلنت به عنوان یک جایگزین دائمی برای دندان طبیعی شما عمل می کند و به دلیل اتصال محکم آن با استخوان فک، ثبات و استحکام بیشتری نسبت به روش‌ های مشابه خود ارائه می دهد. این امر به شما اجازه می دهد تا بدون نگرانی از جابجایی دندان های خود، غذا بخورید و صحبت کنید.

طبیعی و زیبا بودن ایمپلنت

دندان ایمپلنت ظاهری کاملا مشابه به دندان های طبیعی دارد و به شما این امکان را می دهد که یک لبخند زیبا و طبیعی داشته باشید. با کمک گرفتن از دندانپزشکان ماهر، ایمپلنت را می توان به رنگ و شکل دندان‌ های طبیعی شما پیاده ‌سازی کرد.

برای مثال یکی از بهترین پزشکان جهت کاشت ایمپلنت دندان، دکتر شهرام اسعدی است که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره از ایشان، به وب سایت drshahram.com مراجعه کنید.

حفظ استخوان فک

از آنجایی که پایه ایمپلنت به استخوان فک متصل می شود، این روش می تواند به حفظ سلامت استخوان فک کمک کند. ایمپلنت دندان به عنوان یک محافظ در مقابل تحلیل استخوان فک عمل می کند و می تواند از روند جوانه‌ زنی آن نیز جلوگیری کند.

بهبود عملکرد زبان و گفتار

جای خالی دندان ها در دهان می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر گفتار شما داشته باشد. با استفاده از ایمپلنت، می توانید عملکرد زبانی خود را بهبود بخشید و به طور صحیح صحبت کنید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد و قیمت آن چطور تعیین می شود؟

مراقبت ‌های بعد از ایمپلنت بسیار مهم هستند و باید جدی گرفته شوند تا فرآیند بهبودی به خوبی انجام شود و ایمپلنت شما به درستی عمل کند. در زیر برخی از مهمترین نکات مربوطه را شرح خواهیم داد.

به توصیه دندانپزشک خود عمل کنید

پس از کاشت دندان ایمپلنت، بسیار مهم است که به توصیه ‌های دندانپزشک خود عمل کنید. این موارد شامل مصرف داروها، ضرورت استفاده از آنتی بیوتیک ها، استفاده از ضد التهاب ها و همچنین محدودیت های مربوط به خوردن و آشامیدن می شود. اطمینان حاصل کنید که تمام دستورات پزشک پس از جراحی را به دقت رعایت می کنید.

رعایت بهداشت دهان

پس از جراحی، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. همانند قبل از جراحی، باید دندان های خود را دو بار در روز مسواک کرده تا بین دندان ‌ها تمیز باشد. همچنین ممکن است دندانپزشک شما مسواکی مخصوص یا یک نوع ضد عفونی کننده دهان را نیز توصیه کند.

مصرف خوراکی های نرم و سرد

پس از انجام ایمپلنت، ممکن است درد و تورم در منطقه جراحی ایجاد شود. بنابراین، مهم است که در رژیم غذایی خود از غذاهای نرم و سرد استفاده کنید. مصرف مواد سفت و گرم می تواند منجر به تحریک و آسیب به منطقه جراحی شود. در طول زمان بهبودی، می توانید به تدریج به مصرف غذاهای سفت تر و گرم تر بپردازید.

به طور کلی شرایط و مراقبت های بعد از کاشت دندان توسط پزشک شما ارائه خواهد شد که باید به طور جدی آن ها را پیگیری کنید.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

عوامل مختلفی می توانند بر قیمت ایمپلنت دندان موثر باشند که برخی از مهمترین آن ها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

برند ایمپلنت

ایمپلنت ها دارای برندهای مختلفی هستند که بهترین آن ها مربوط به آمریکا، اروپا و کره می باشند. ایمپلنت هر برند از نظر قیمت و کیفیت متفاوت است و معمولا متناسب با شرایط اقتصادی بیماران یکی از این برندها مورد استفاده قرار می گیرد.

تبحر دندانپزشک

یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت، میزان تخصص و تبحر دندانپزشک است. میزان تخصص دندانپزشک و تسلط او بر متدهای مختلف جراحی، می تواند بر مواردی مانند مدت زمان درمان، میزان عوارض ایمپلنت و... موثر باشد. همچنین دندانپزشکان حاذق در صورت نیاز به پیوند استخوان و یا پیوند لثه، می توانند درمان مناسبی با توجه به شرایط فکی بیمار ارائه دهند.

استفاده از دستگاه های پیشرفته

برخی از کلینیک های دندانپزشکی که خدمات ایمپلنت را نیز انجام می دهند، ممکن است برخی از ویژگی ها و خدمات جانبی مربوطه را نیز ارائه دهند که این امر می تواند بر هزینه خدمات آن ها موثر باشد. برای مثال در کلینیک دکتر شهرام اسعدی، از یکی از بهترین دستگاه های لیزر موجود در جهان، برای انجام برخی از مراحل ایمپلنت استفاده می شود.

به طور کلی، برای این که ایمپلنت دندان را با خیالی آسوده انجام دهید، باید از میزان تخصص و تبحر دندانپزشک خود اطمینان حاصل نمایید. انتخاب مراکز نامعتبر، می تواند علاوه بر این که احتمال استفاده از متریال بی کیفیت را افزایش دهد، خطراتی مانند درآمدن ریشه ایمپلنت را در پی داشته باشد.

بنابراین مطمئن شوید که کلینیک دندانپزشکی انتخابی شما جهت انجام ایمپلنت دندان از کیفیت کار مناسبی برخوردار است. یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز کاشت ایمپلنت در تهران، کلینیک دکتر شهرام اسعدی با آدرس وب سایت drshahram.com است که برای کسب مشاوره و رزرو نوبت، می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس