معنوی نژاد تصمیم گرفت همکاری نکند/ آمدن ولاسکو مطرح نیست

سرمربی تیم ملی والیبال توضیحاتی را در مورد جلسه کمیته فنی و دعوت نشدن معنوی نژاد به اردوی تیم ملی ارائه داد.

به گزارش مشرق، بهروز عطایی درباره جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال بیان کرد: کمیته فنی یک کمیته مشورتی است. چکیده والیبال ایران در این کمیته هستند و نظرات خود را در مورد تیم ملی والیبال ارائه کردند. من هم گزارشی را در مورد عملکرد تیم قبل از شروع لیگ ملت‌ها تا پایان این رویداد ارائه کردم و همه به این موضوع توجه داشتند. نکاتی که به ذهنشان می‌رسید و ضعف‌هایی که وجود داشت را مطرح کردند و ما نکاتی که آنها مطرح کردند و کمکی که از این گروه به ما رسید را حتما لحاظ خواهیم کرد. ما تلاش می‌کنیم ضعف‌هایی که وجود دارد را در تمرینات به حداقل برسانیم. امیدوارم اتفاقات خوب برای والیبال رقم بخورد.

او ادامه داد: من به کمیته فنی هم گفتم، درهای تیم ملی والیبال به روی بزرگان و پیشکسوتان باز است و هر زمان دوست داشتند می توانند به تمرین ما بیایند و هر موضوعی که به ذهنشان می‌رسد به عنوان یک راهکار یا پیشنهاد به ما اعلام کنند،ما هم استفاده خواهیم کرد.

عطایی در پاسخ به این پرسش که عنوان کرده است مقصر نتایج تیم ملی است و آیا فقط خودش مقصر این مسئله است؟ تصریح کرد: من به عنوان مسئول فنی تیم وظیفه‌ام است که از تیمم حمایت کنم و قطعا نتایج تیم ملی مربوط به من است و من هم وظیفه خودم می‌دانستم که در واقع مسئولیت عملکردی که واقعاً خوب نبود را بپذیرم. این وظیفه یک مربی است و من هم خیلی راحت پذیرفتم و عنوان هم کردم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه گفته می شد برخی بازیکنان قصد دارند به تیم ملی نیایند، تصریح کرد: وقتی تعداد باخت زیاد می شود معمولا تحلیل‌ها و برداشت‌هایی اتفاق می‌افتد اما چنین چیزی نبوده است. همه با تمام وجود در اختیار تیم بودند. همه کسانی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، وارد اردو خواهند شد. طبیعی است بعد از هر شکست نارضایتی ذهنی برای بازیکن، فدراسیون، حتی خود من مربی به وجود می‌آید. چیز غریبی نیست و ما هم ماهیت ورزش را می‌شناسیم و می‌دانستیم که بعد از باخت‌ها ضعف‌ها واضح خودشان را نشان می‌دهند. ما هم با توجه به اینکه باختمان زیاد بود و عملکرد خوبی نداشتیم، این نگرش به ذهن خطور کرد. تیم هیچ مشکلی ندارد و به صورت مرتب و منظم دارد برنامه خود را پیش می‌برد و تلاش می‌کنیم که این ضعف‌های فنی را به حداقل برسانیم و کیفیتی را به نمایش بگذاریم که مردم دوست دارند.

عطایی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند هجمه‌ها و انتقادهایی که نسبت به تیم ملی وارد شد به حق بود؟ تاکید کرد؟ مردم دوست دارند والیبال پیروز شود و با پیروزی این تیم خوشحال می‌شوند. حق طبیعی مردم است که نسبت به این موضوع نقد داشته باشند. بحث‌های فنی هم وجود دارد که می‌توان با دقت بیشتری به آن توجه کرد. من این نقدها را به پای این می‌گذارم که هدف کمک کردن است. سعی می‌کنیم به نقدهای منطقی نگاه درست داشته باشیم و برخی حرف ها هم همیشه زده می شود. حرف هایی که می‌تواند به ما کمک کند را حتما توجه و استفاده خواهیم کرد.

او در مورد تقویت نیمکت تیم ملی و مطرح شدن نام ولاسکو گفت: ولاسکو مسئول فنی تیم‌های پایه ایتالیا است. چنین چیزی مطرح نیست. این گمانه زنی و تحلیل دیگران است. چیزی که در نهایت اتفاق می‌افتد به تصمیم ما منتهی می‌شود. هر زمان فرد جدیدی آمد شما آن موقع می‌توانید در موردش سوال بپرسید.

عطایی در مورد دعوت نشدن جواد معنوی نژاد به تیم ملی والیبال تصریح کرد: دلیل خاصی نداشته است. بازیکنانی که دعوت شده‌اند، بازیکنان شایسته والیبال ایران هستند. سعی کردیم تعدادی از نفرات تیم ملی جوانان را در کنار بزرگسالان قرار دهیم و فضای رقابتی سالم در جهت منافع تیم ملی به وجود آوریم. قطعاً این جوان‌ها از فرصت به دست آمده نهایت بهره را خواهند برد. ما یک تیم شایسته و جوان که به والیبال ایران کمک کند را خواهیم ساخت تا به والیبال کمک کند.

عطایی در مورد اینکه این شائبه به وجود آمده دعوت نشدن معنوی نژاد مربوط به انتقادهایی است که او در لیگ ملت‌ها انجام داد تاکید کرد: بازیکن باید یاد بگیرد که مانند یک سرباز مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهد و تصمیمات کادر فنی حرف آخر است. بازیکن دو راه دارد یا همکاری نکند و یا اطاعت مطلق کند. تشخیص آقای معنوی نژاد این بود که همکاری نکند و طبیعتاً در آن چارچوب فکری قرار نمی‌گیرد. او بازیکن خوبی است و من برای او آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که امکان دارد در آینده معنوی نژاد مجددا به اردوی تیم ملی والیبال دعوت شود؟گفت: فعلا هیچ نظری ندارم.

او در مورد انتقادهای عبادی پور از مربیان تیم ملی و ناراضی بودن از شرایط تصریح کرد: فکر می کنم حرف‌های او خاص بود و حتما در موردش با میلاد صحبت خواهیم کرد. عبادی پور از بازیکنان با کیفیت تیم ملی والیبال ایران است و حتما نگاهش به کادر فنی مثبت است.ت او حتماً در اردو خواهد بود و می‌بیند که کادر فنی و دوستانی که مسئولیت‌هایی بر عهده دارند در چه جایگاهی هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    8 10
    با اين يارو تبم ملي به هيچ جاي نمي رسد تا دير نشده عوضش كنيد
  • هادی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    3 1
    همین حرف ها رو درمورد غفور زد بعد از دوسال دعوت کرد که غفور بهش جواب متفی داد
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    1 2
    خوشم نیومد از بالا صحبت میکنه تواضع رو از ولاسکو بیاموزید.
  • هوشنگ IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    2 7
    من نمی دونم معنوی نژاد چه اصراری داره دیده بشه بازی کنه برای کشورش افتخار آفرینی کنه در حالی که بازیکن یعنی کارگر حمال او باید در یک رشته مهندسی تحصیل کنه برای خودش شرکت کامپیوتر بزنه ارباب خودش باشه کار برای غریبه جز غم اندوه چیزی نداره فقط باید رفتارهای توهین آمیز کارفرمایت رو تحمل کنی البته اگه توان تحملش رو داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس