لهستان

کمیته امنیت ملی لهستان از استقرار نظامیان این کشور در بلاروس برای مقابله با تهدیدات احتمالی گروه واگنر خبر داد.

به گزارش مشرق، استقرار گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه در بلاروس اکنون باعث ایجاد نگرانی در کشورهای همجوار شده است به طوری که لهستان که سابقه تلخ تجاوز همزمان شوروی و آلمان نازی را در طول جنگ جهانی دوم داشته است، به دنبال مقابله با تهدیدات احتمالی این گروه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته امنیت ملی لهستان امروز (جمعه) اعلام کرد درپی رزمایش مشترک نظامیان گروه واگنر و ارتش بلاروس در نزدیکی مرزهای لهستان، ما تصمیم به استقرار نظامیان خود در طول خط مرزی با بلاروس گرفتیم.

یکی از مقامات این کمیته تاکید دارد: تردیدی نیست که آموزش یا رزمایش مشترک ارتش بلاروس با گروه واگنر در مجاورت مرزهای ما اقدامی تحریک آمیز است. ما در کمیته امنیت ملی لهستان اقدام به تحلیل خطرات احتمالی کردیم که در نهایت تصمیم نهایی بر آن شد که واحدهای رزمی خود را از غرب به شرق و مرز بلاروس منتقل کنیم.

یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر پیش‌تر با انتشار یک فیلم کوتاه از ورود نظامیان این گروه به بلاروس، اعلام کرد واگنر دیگر نقشی در جنگ اوکراین ندارد و در عوض این گروه باید وظیفه آموزش نظامیان بلاروسی را برعهده گرفته و خود را برای حضور در قاره آفریقا آماده کند.

روسیه در واکنش به اقدام لهستان اعلام کرده است به دقت تحرکات نظامی این کشور در مرز با بلاروس، متحد نزدیک خود را رصد می‌کند. مسکو پیش‌تر به منظور جلوگیری از هر گونه اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی به ویژه لهستان علیه بلاروس، با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در این کشور موافقت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس