کد خبر 15101
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

خانم فردوس عاشق اعوان وزير‌رفاه، جمعيت و حقوق زنان پاکستان عصر ديروز با رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل ايلنا، لاريجاني در ابتداي اين ديدار ضن ابراز خرسندي از روند توسعه گسترش همکاري‌هاي دو کشور در زمينه‌هاي گوناگون گفت: «نگاه جمهوري اسلامي ايران به پاکستان همواره نگاهي صميمانه و برادرانه بوده است و سياست ايران تحکيم و تقويت پيوندها و مراودات دوستانه با پاکستان در همه زمينه‌ها است».
وي با اشاره به حادثه سيل اخير در پاکستان افزود: «دولت و ملت ايران با حساسيت روند کمک به حادثه ديدگان سيل اخير و بازسازي مناطق آسيب‌ديده را پيگيري مي‌کنند و ازهيچ کمکي در اين زمينه دريغ نخواهد کرد».
رييس‌مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري ازسخنان خود با بيان اين‌که حوادث تروريستي در پاکستان دستاويزي براي قدرت‌هاي خارجي جهت مداخله درمنطقه شده است، افزود: «کشورهايي که داراي ريشه تاريخي و دموکراسي پايدار در منطقه هستند بايد با همکاري امنيتي مشترک به استقرار صلح و آرامش در منطقه کمک نمايند».
لاريجاني تصريح کرد: «قدرت‌هاي خارجي به دنبال ايجاد امنيت و آرامش در منطقه نيستند».
براساس اين گزارش وزير‌رفاه، جمعيت و حقوق زنان پاکستان نيز در اين ديدار ضمن بيان مراتب عميق قدرداني دولت و ملت پاکستان از کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران طي حادثه سيل اخير در کشورش گفت: «کمک‌هاي وسيع و همه جانبه ايران در حادثه سيل اخير نشان از عمق دوستي و برادري دو ملت دارد».
وي پيشرفت‌هاي گسترده کشورمان را در زمينه حمايت حقوق زنان و کودکان الگويي براي پاکستان خواند و خواستار استفاده از تجارب ايران در اين زمينه شد.
وزيررفاه، جمعيت و حقوق زنان پاکستان در ادامه با اشاره به شروع مرحله بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل در کشورش گفت: «مردم و دولت پاکستان هم‌چنان نيازمند کمک‌هاي ايران براي بازسازي مناطق آسيب ديده مي‌باشند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس