اولین واکنش بغداد به چراغ سبز آمریکا به عراق درباره گاز ایران

یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق امروز چهارشنبه تاکید کرد که وزارتخانه اش هیچ مجوز رسمی درباره اجازه عراق برای پرداخت بدهی‌های گازی به ایران دریافت نکرده است.

وی افزود: موضوع اجازه آمریکا به عراق برای پرداخت بدهی های عراق بابت خرید گاز از ایران به مدت ۱۲۰ روز، تنها در رسانه ها منتشر شده و هیچ دستور رسمی به ما نرسیده است.

وزیر برق عراق ادامه داد: مبالغ بلوکه شده ای متعلق به طرف ایرانی وجود دارد و پرداخت آن یا به صورت نقدی و یا از طریق تهاتر با نفت است. در صورت موافقت آمریکا با پرداخت این بدهی ها، می توان بخشی از این اموال را نقدی و بخشی دیگر را با تهاتر نفتی پرداخت کرد.

لازم به ذکر است که رویترز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا مدعی شده بود که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه معافیت تحریمی جدیدی امضاء کرده که به بغداد اجازه می‌دهد هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد.

این مجوز ۱۲۰ روزه برای اولین بار به دولت عراق اجازه می‌دهد که پول ایران را به حساب‌های بانکی غیرعراقی واریز کند.

این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز مدعی شده بود:عراقی‌ها درخواست کردند و ما موافقت کردیم که این معافیت تحریمی را صادر کنیم. ما مجبوریم به دولت عراق کمک کنیم که از فشارهای ایران به بغداد برای دسترسی به پولش، کاسته شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    1 0
    آمریکا سگ کی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس