به گزارش مشرق، انسیه خزعلی ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در صفحه توئیتر با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های فرزند پذیر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، نوشت:

دیروز در سالن اجلاس مراسمی با حضور ریاست محترم جمهور برای تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر تشکیل شد برخی از این خانواده‌ها تنها کودکانی که دارای معلولیت یا بیماری صعب العلاج بودند را پذیرش می‌کردند.

خدا را شکر که در جامعه ما چنین انسان‌های با همت عالی وجود دارند.

خبر خوب این بود که برخی شیرخوارگاه‌ها تعطیل شده وبرخی تعداد کمی نوزاد با شرایط خاص را نگهداری می‌کنند این امر به دلیل اصلاح رویه‌ها و دستورالعمل‌ها انجام گرفته و به جای مراحل اداری طولانی فرزندپذیری با تصمیمی جهادی نوزادان در قالب امین موقت به سرعت به آغوش خانواده منتقل می‌شوند.

به یاد دارم، در اولین سفرهای استانی هنگام دیدار از شیرخوارگاه‌ها یکی از مشکلات مهمی که مطرح می‌کردند عدم وجود ظرفیت و امکانات برای تعداد زیاد نوزادان و قوانین دست و پاگیر برای فرزند پذیری خانواده‌ها بود به گونه‌ای که نوبت واگذاری گاه چندین سال به طول می انجامید.

مثلا زوجینی را دیدم که دو سال به بهزیستی سر می‌زدند و طفل انتخابی خود را در آغوش می‌گرفتند و ساعاتی را با او می‌گذراندند ولی به دلیل عدم موفقیت در طی کردن مراحل اداری و درگیر شدن با بروکراسی‌های غیرلازم نمی‌توانستند او را به خانه ببرند.

پس در مدت کوتاه می‌توان تصمیمات کارساز و تحول آفرین گرفت.

تشکر از وزارت رفاه و سازمان بهزیستی

خزعلی: می‌توان در مدت کوتاه تصمیمات کارساز و تحول آفرین گرفت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس