ورمزیار: ساپینتو مربی بازی‌های بزرگ نیست/ حسینی نباید درباره باشگاه حرف بزند

پیشکسوت استقلال گفت: فصل پیش رو منتهی به جام ملت‌های آسیاست و بازیکنان لیگ برتری می‌خواهند برای رسیدن به تیم ملی خودشان را به آب و آتش بزنند پس کار برای تیم نکونام سخت است.

سرویس ورزش مشرق - صادق ورمزیار کاپیتان و بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره وضعیت این روزهای تیم سابق خودش در فصل نقل و انتقالات و وضعیت جدید مدیریتی اش اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال در فصل نقل و انتقالات را چطور می‌بینید؟

به نظرم استقلال اصلاً وضعیت خوبی ندارد. هر چقدر فصل قبل استقلال با ترافیک بازیکن در خطوط مختلف مواجه شده بود این فصل شرایط برایش بسیار بد پیش می‌رود. متاسفانه شنیدن حرف‌های جواد نکونام بسیار تلخ است. ای کاش این حرف‌ها را هیچ وقت از زبان سرمربی استقلال نمی‌شنیدیم.

کدام بخش از صحبت‌های نکونام ناراحت کننده‌تر بود؟

به نظرم همه صحبت‌های این چند وقت سرمربی استقلال غم انگیز بود. چرا یک باشگاه بزرگ و با سابقه مثل استقلال باید به چنین وضعیتی دچار شود؟ چرا باید شرایطی ایجاد شود که استقلال نتواند مثل بقیه بازیکن بگیرد یا بازیکنانش را تمدید کند. چنین وضعیتی برای باشگاه استقلال با این قدمت و این همه طرفدار که تعداد آنها میلیونی است ناراحت کننده است.

چرا استقلال به چنین شرایطی دچار شده است؟

به خاطر سوء مدیریت! وقتی مدیریت درست بالای سر استقلال نباشد همین می‌شود. نمی‌توانید توقع داشته باشید یک یک هواپیما در آسمان بدون خلبان درست به مقصد برسد. مدیر یک مجموعه حکم خلبان یک هواپیما را دارد که هم می‌تواند آن را به سلامت به مقصد برساند و به آرامی به زمین بنشاند و هم می‌تواند آن را به کوه بکوبد و نابودش کند.

این مدیران را چه کسی برای استقلال انتخاب می‌کند؟

کاملاً طبیعی است که این‌ها توسط وزارت ورزش انتخاب می‌شوند. البته حالا شایعه شده که سازمانی به نام خصوصی‌سازی هم در این زمینه دست به کار شده و برای استقلال تصمیمات جالبی می‌گیرد که این هم به نوبه خودش یک نوبر تازه در فضای مدیریتی باشگاه استقلال است. ما لااقل تا سال‌های پیش فقط بر سر این مشکل داشتیم که چرا مدیر خوب برای استقلال انتخاب نمی‌شود ولی حالا باید علاوه بر این موضوع به این مسئله هم بپردازیم که مدیر باشگاه استقلال را چه کسی یا چه ارگانی تعیین می‌کند. اما با توجه به اینکه باشگاه استقلال متعلق به وزارت ورزش است ما توقع داریم وزارت ورزش در این زمینه نقش پررنگ‌تری داشته باشد. ولی در صحبت‌های حجت کریمی بعد از استعفایش شنیدیم که دیگران هم در بحث تصمیم‌سازی برای باشگاه استقلال مداخله می‌کردند و خودشان را وسط می‌انداختند که این اصلاً برای اقتدار وزارت ورزش و وزیر خوب نیست. امیدوارم این وضعیت هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

چرا پرسپولیس را از وزارت ورزش نمی‌گیرند؟/ استقلال در حد قهرمانی بازیکن ندارد/ جام ملتهای آسیا کار دست تیم نکونام می‌دهد

قبول دارید که باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند یک رئیس مجمع مشترک داشته باشند؟

قطعاً! در عالم حرفه‌ای این موضوع کاملا غلط است که دو باشگاه یک رییس داشته باشند. اما چرا جداسازی‌ها باید از باشگاه استقلال شروع شود؟ چرا این کار را در قبال باشگاه پرسپولیس انجام نمی‌دهند و می‌خواهند پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش بماند و استقلال را از وزارت ورزش جدا کنند؟ به طور کلی اگر به گذشته نگاه کنید متوجه می‌شوید که همیشه باشگاه استقلال در وزارت ورزش مثل بچه یتیم بوده و کسی خیلی برایش دل نسوزانده است. کسی توجه نمی‌کند که لااقل کمتر از نیمی از طرفداران فوتبال در کشورمان طرفدار این تیم هستند و هواداری استقلال را می‌کنند. اگر تعداد هواداران استقلال را در حدود ۳۰ میلیون نفر در نظر بگیریم جمعیت‌شان از مجموع جمعیت چند کشور همسایه جنوبی کشورمان بیشتر است. چرا نمی‌توانند برای چنین جمعیتی یک تصمیم درست بگیرند؟ چون اراده ای برای تصمیم گیری نیست. تقریبا به همه ثابت شده معمولا اولویت با باشگاه پرسپولیس است. کسی منکر کمک به پرسپولیس نیست چون آنها هم تیم زیرمجموعه وزارت هستند اما اتفاقاتی در این چند وقته رخ داد که ناگزیر نمی‌توان از آنها فرار کرد.

با این وصف اوضاع استقلال در ادامه فصل نقل و انتقالات چطور پیش خواهد رفت؟

به نظرم اوضاع روز به روز برای استقلال بدتر می‌شود. هر بازیکنی که اسمش را می‌آورند می‌گوید بالای ۲۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد. از طرفی ظاهراً باشگاه استقلال هم بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان برای کسی هزینه نمی‌کند و این موضوع می‌تواند باعث بروز دردسر برای این تیم و هوادارانش بشود. قطعاً در چنین وضعیتی که استقلال تعدادی از بازیکنانش را از دست داده و نتوانسته جای آنها را پر کند تیم به مشکل برمی‌خورد. من سال‌ها در استقلال بازی کردم و می‌دانم هواداران این تیم تا چه اندازه روی نتایجش حساس هستند. بنابراین باید یک فکر اساسی برای استقلال بشود.

فکر می‌کنید با نفراتی که باقی مانده‌اند می‌توان وارد لیگ برتر شد؟

اگر قرار بر وارد لیگ شدن است استقلال با تیم امیدهایش هم می‌تواند در مسابقات شرکت کند و اتفاقاً نتایج بدی هم نخواهد گرفت اما استقلال ۳۰ میلیون طرفدار دارد که از این تیم فقط قهرمانی می‌خواهند و قهرمانی با این وضعیت آسان به دست نمی‌آید. آن هم در شرایطی که پرسپولیس، سپاهان، نساجی، تراکتور، گل گهر و بقیه یارگیری خوبی کرده‌اند و فصل آینده رقابت سخت‌تر می‌شود. فراموش نکنید سال پیش رو سال جام ملت‌های آسیاست و همه بازیکنان می‌خواهند برای رسیدن به تیم ملی خودشان را به آب و آتش بزنند. بنابراین کار برای استقلال به همین شکل عادی هم سخت است.

پیشنهاد یا راهکاری برای این موضوع دارید؟

باید به باشگاه پول تزریق شود یا لااقل شرایطی ایجاد شود که این تیم هم بتواند بازیکنان مورد نظرش را بگیرد. در غیر این صورت کار سخت و سخت‌تر می‌شود. دیدید که مردم چطور جلوی درب باشگاه تجمع کرده بودند. اینها یعنی اینکه مردم دغدغه این تیم را دارند و باید برای تیم شان یک کار اساسی صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    6 0
    حکومت به دنبال ستاره در آسیاست
    • آسیه IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      10 4
      واقعا تو پیشکسوت هستی . فقط حرف ناحق زدی . دست ازسر پرسپولیس بردارین . اونی که همیشه بهش جفا شده پرسپولیسه خجالت بکش کم چرت بگو
  • رضا IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    8 6
    آقای ورمزیار شما که بهتر از هرکس می دانید وزارت ورزش یک تیم سوگلی بنام پرسپولیس دارد که تمام ورزش کشور را فدای این تیم و هواداران 50 هزار نفری آن کرده است!!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    5 0
    کی گفته پول نبست؟ شماره حساب اعلام بفرمایید، ۳۰ میلیون هوادار عاشق هزار آتیشه از ده هزار تا میلیاردها تومن ولریز نمایند. پس هوادار برای چیست؟ برای اینکه در چنین روزهایی هوای تیمش را داشته باشد.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 1
    کی گفته پول نیست؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 4
    اینکه درست در فصلی که کفگیر به ته دیگ خورده و بیشترین مشکلات مالی رو داری، مدیر و مربی عوض کردی، تمرین هم که نداشتی، اونوقت دنبال قهرمانی پرهزینه هم باشی یعنی بدجور واقعیات را نمی بینی و در اوهام بسر می بری. به قول دوستان یا قرصاتو پشت و رو خوردی یا از موتوری جنس گرفتی!
  • یحیی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 4
    هر مدیری هم که خودتون براش به به و چه چه راه انداختند خودتون بعد مدتی بیچاره اش کردید
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      2 1
      منظورت مدیرانیه که باباوزیراتون باهاشون استقلال رو زیرورو کردند تا جام رو بدون مزاحم تقدیم ننر نازپرورده شون کنند؟
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 4
    بشین بینیم باو. شما سال‌هاست که تیم وزارت ورزش و فدراسیون لقب گرفتین.
  • مجتبی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 0
    وزیر عکس بگیر با دختر سنگنوردی بی حجاب چرا عزل و برکنار نمیشه؟
  • سید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 0
    وزارت ورزش به دلیل قانون تعارض منافع واختیارات قانونی در زمینه تعیین روسای فدراسیون ها و کمیته هایی مثل داوران و... یابید مالک همه تیم های دولتی باشد و همه را به یک چشم ببیند و یامالک هیچ تیمی نباشد
  • سید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 5
    وزارت اقتصاد چون مالک استقلال است پس باید حمایت اقتصادی شدید از استقلال بکند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      3 0
      پول بیت المال نباید هزینه تیم ها بشه پول بیت المال باید هزینه مسکن و کار مردم بشه اگه پول ندارید تیم داری نکنید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 1
    اگر تعداد هواداران استقلال را در حدود ۳۰ میلیون نفر در نظر بگیریم مشتی چی می زنی که فکر می کنی اون دروغی که گفتید روخودتون هم باور کردید 30 میلیون شما 40 میلیون هم اون تیم دیگه واقعا چرا اینقدر احمقید
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 0
      استقلال سی میلیون طرفدار داشت و پرسپولیس جهل میلیون چطور تو نظرسنجی ای اف سی پرسپولیس دوم و استقلال سوم شدن
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 0
    یه سوال داشتم فدراسیون کمیته داوران کمیته انضباطی زیر مجموعه وزارت ورزش هست وزارت ورزش هم مالک پرسپولیس و استقلال هست تمام نهاد های فوتبال زیر مجموعه مالک پرسپولیس است این بزرگترین تخلف تاریخ فوتبال است وزارت ورزش با چه حق و قانون تیم داری می کنه دلیل این که هیچ موقع به تخلفات پرسپولیس و استقلال رسیدگی نمیشه همینه
  • موج IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    وقتی نتیجه نمی‌گیرند وقتی همه به به و چه چه میکردن اسم سردار رو داد میزدن رگهای گردنشون باد می‌کرد
  • مهدی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 0
    دوستی مبگفت شماره حساب بدید تاهوادارا پول واریزکنندمگه پارسال شماره حساب اعلام نشد صدمیلیون هم واریز نشد اطفا توهواحرف نزنید خودت چقدرکمک کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس