برخی منتقدان والیبال باج می‌خواهند/ بازگشت معروف فایده‌ای ندارد

مربی پیشین تیم ملی والیبال گفت: انتقادهای مغرضانه برخی مربیان از عملکرد تیم ملی به خاطر افکار محدود آنهاست؛ چون نیستند انتقاد میکنند. فکر میکنند هر چه قدر انتقاد کنند می‌توانند از فدراسیون باج بگیرند.

به گزارش مشرق، عظیم جزیده در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها اظهار داشت: اینکه تیم ملی والیبال در این رقابت‌ها نتیجه خوبی کسب نکرد یک واقعیت است. این مسئله هم دلایل مختلفی داشت. از همان روز اول که اردوی تیم ملی تشکیل شد انصراف برخی بازیکنان از حضور در اردو و همچنین مصدومیت برخی دیگر از بازیکنان به یک چالش بزرگ برای عطایی تبدیل شد. ضمن اینکه بازیکنان به دلیل پایان زودهنگام لیگ، دو ماه بود که هیچ بازی رسمی انجام نداده نبودند و فقط تمرین می‌کردند.

وی افزود: عطایی هر کسی که می‌توانست به تیم ملی کمک کند را دعوت کرد؛ اما با نیامدن تعدادی از بازیکنان و به خصوص میلاد عبادی‌پور، ضربه سنگینی به تیم ملی زده شد. وقتی کاپیتان نباشد کار خیلی سخت می‌شود. ضمن اینکه در هفته اول لیگ ملت‌ها در ژاپن می‌شد از بازیکنان باتجربه‌تر در ترکیب تیم ملی استفاده شود. ای کاش از همان ابتدا از خانزاده به عنوان بازیکن ثابت استفاده نمی‌کردیم و شاید اگر اسفندیار و شریفی در ترکیب اصلی بودند نتیجه بهتری در هفته اول کسب می‌شد. البته حتما شرایط به گونه‌ای بوده که کادرفنی تیم ملی چنین تصمیمی گرفته است.

مربی پیشین تیم ملی والیبال تصریح کرد: وقتی میلاد نباشد تیم ملی به مشکل می‌خورد. او بازیکن تعیین‌کننده‌ای است و هر زمان که آماده نبود تیم ملی به مشکل خورد. این اتفاق در دوران آلکنو رخ داد و حتی سعید معروف هم به خاطر اینکه در دریافت‌ها عملکرد خوبی نداشتیم در پاس‌ها به مشکل خورد.

جزیده گفت: در بحث ساختار تیم ملی ایرادات زیادی وجود دارد. هنوز در بحث بیزینس کلاس و... مشکل داریم. همه این مسائل ذهن بازیکنان رو به هم می‌زند. وقتی قرار نیست اتفاقی در این خصوص بیفتد نباید درباره آن حرف زد. صحبت مداوم از مشکلات باعث می‌شود بازیکنان به جای تمرکز روی بازی‌ها به مسائل حاشیه‌ای توجه کنند. به نظر من فدراسیون باید شرایط ایده آل برای تیم ملی ایجاد کند و حاشیه ها را کم کند. تیم ملی باید از حواشی ایزوله می‌شد. صحبت از کمبود امکانات خوب نیست؛ چون این صحبت‌ها تاثیری نداشت.

برخی منتقدان والیبال باج می‌خواهند/ بازگشت معروف فایده‌ای ندارد

وی درباره هجمه انتقاداتی که علیه کادرفنی تیم ملی شکل گرفته، عنوان کرد: متاسفانه ما فرهنگ انتقاد کردن را بلد نیستیم. سوالی که از منتقدان دارم این است که اگر بازیهایی که ۳ بر ۲ شکست خوردیم را می بردیم چه اتفاقی می افتاد؟ انتقاد درست می‌تواند مفید باشد. مثلا من انتقادی که از یکی از دستیاران عطایی دارم در خصوص صحبت‌های اوست. حین مسابقات زمان خوبی برای گفتن ضعف‌ها نیست. باید به بازیکنان انگیزه داد.

مربی والیبال ایران عنوان کرد: انتقادهای مغرضانه برخی مربیان از تیم ملی به خاطر افکار کوچک و محدود آنهاست؛ چون خودشان در تیم ملی نیستند انتقاد میکنند. تصور می‌کنند هر چه قدر انتقاد کنند می توانند از فدراسیون باج بگیرند تا فدراسیون مجبور شود به آنها سمتی بدهد. این مسئله به یک فرهنگ بد تبدیل شده است. برخی دیگر هم چون با عطایی و دستیارانش مشکل شخصی دارند همه چیز را زیر سوال می برند. کارنامه‌ای هم ندارند که به پشتوانه آن انتقاد کنند. شاید توقع می‌رفت که به خاطر اتفاقات گذشته من هم از تیم ملی انتقاد کنم؛ اما برای من گفتن واقعیت‌ها از هر چیزی مهمتر است.

جزیده تصریح کرد: سوالی که من از منتقدان دارم این است که اصلا با عطایی بحث فنی انجام داده‌اید که این صحبت‌ها را می‌کنید؟ عطایی مربی بزرگی است و در ایران بهترین است. اگر کسی می‌خواهد کمک کند به درستی انتقاد کند نه با ترور شخصیت. واقعا این رفتارها با عطایی درست نیست.

وی در مورد اینکه برخی مربیان داخلی عنوان می‌کنند که بهتر است از مربیان خارجی برای تیم ملی استفاده شود، اظهار داشت: مربیانی که چنین صحبت‌هایی انجام می‌دهند به دنبال این هستند که با حضور مربیان خارجی بتوانند در کادرفنی تیم ملی جایی داشته باشند؛ اما به نظر من انتخاب مربی خارجی، بازگشت به عقب است.

جزیده در پایان در خصوص احتمال بازگشت سعید معروف به تیم ملی اظهار داشت: بازگشت معروف به تیم ملی فایده‌ای ندارد. هر چند فکر نکنم او به تیم ملی برگردد. البته در زمان معروف هم از عملکرد تیم ملی انتقاد می‌شد. ضمن اینکه ما پاسورهای خوبی داریم و باید به آنها زمان داد. مطمئن هستم تیم ملی والیبال شرایط بهتری پیدا می‌کند و به تیمی قدرتمند تبدیل می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    4 1
    نظرات کارشناسانه ای گفتند . قانع کننده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس