مصوبه کمیسیون تلفیق برای جلوگیری از پرداخت وام به شرکت‌های صوری

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از مصوبه تازۀ این کمیسیون برای نظارت بر پرداخت‌های وام‌ةای خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه رسیدگی به مواد ۶، ۷ و ۸ لایحه برنامه هفتم توسعه در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در جریان بررسی مواد لایحه برنامه هفتم توسعه بنا شد تا بر پرداخت وام‌های خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت صورت گیرد تا مشخص شود تا این وام‌ها به جامعه هدف می‌رسد یا خیر؟

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق این مصوبه شرکت‌های خصوصی دارای اهلیت که گرید کاری خود را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند بر امر پرداخت وام‌های خرد به اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت کرده و گزارش را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌کنند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا جلوی پرداخت وام به شرکت‌های صوری که وجود خارجی ندارند و فقط روی کاغذ ثبت شده‌اند گرفته شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما به جمع‌بندی نرسید و برای بررسی بیشتر به کارگروه ارسال شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ از جمله موارد ارجاع شده به کارگروه می‌توان به مصوبه مربوط به رابطه شاگرد استادی در کارگاه‌های کوچک اشاره کرد که در لایحه دولت کارگاه‌های زیر ۷ نفر مدنظر قرار گرفته بود اما در کارگروه مجلس تعداد کارکنان این کارگاه‌ها به سه نفر تقلیل یافته بود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل ابهامات مختلفی که در این باره مطرح شد، از جمله ابهام در مورد بازنشستگی این افراد ود حقوق پایین‌شان و مسائل دیگر بنا شد این موضوع در کارگروه مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و بعد برای رأی‌گیری به صحن کمیسیون ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس