اصولی: اگر مدرک مجعول به AFC می‌فرستادیم کل فوتبال‌مان تعلیق‌می‌شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال نقطه نظرات خود را درمورد ۲ موضوع ارائه کرد.

به گزارش مشرقِ، احسان اصولی درمورد راهکارهای فدراسیون فوتبال برای مقابله با دلالی، اظهار داشت: یکی از مواردی که در فوتبال بسیار محل بحث بوده و مدتی است با تاکید ریاست و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مقابله با آن بسیار مدنظر قرار گرفته، دلالی در فوتبال است. آسیب‌شناسی این موضوع و شیوه‌هایی که دلالی سعی دارد با استفاده از آن در فرآیندهای فوتبال تاثیرگذار باشد، ما را بر آن داشت، شرایطی برای سالم‌سازی فرآیند نقل و انتقالات و جا به جایی ها در نظر بگیریم.

وی افزود: برای جلوگیری از کمترین اثرپذیری از دلالی، فعالیت‌ها، مطالعات و اقداماتی در فدراسیون فوتبال در حال انجام است. همانگونه که پس از چند جلسه اخیر هیات رئیسه گفتم، موضوع ساماندهی و آیین‌نامه کارگزاران فوتبال یا همان ایجنت‌ها یکی از مواردی است که در هیات رییسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است‌. با استفاده از نظرات کارشناسی همکاران، صاحب‌نظران، پیشکسوتان و اهالی فوتبال، اصلاحاتی در این آیین‌نامه انجام شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امیدوارم در جلسه آتی هیات رئیسه این آیین‌نامه به تصویب برسد. سخت‌گیری‌ها، ایجاد ساختارها و نظام حاکم بر روابط بین باشگاه‌ها و بازیکنان و همچنین نظام حاکم بر نقل و انتقالات و ... به شکلی طراحی شده که دلالی در فوتبال کمترین اثر را داشته باشد. حذف صد در صدی دلالی و شیوه‌های مرتبط شاید کار سختی باشد اما به دنبال به حداقل رساندن این موضوع هستیم. یکی از تاثیرهای همین بحث آیین‌نامه سقف بودجه در باشگاه‌ها، مربوط به مقابله با دلالی در فوتبال است.

اصولی با اشاره به تاکید ریاست فدراسیون برای مقابله با دلالی، گفت: با توجه به این موضوع روی بحث تقابل با دلالی بسیار مصمم هستیم و سعی داریم با همکاری اعضای هیات رئیسه، این بحث را در فوتبال به شکل ویژه‌ای پیگیری کنیم و میزان اثرگذاری‌اش را به کمترین حد ممکن برسانیم. باید از مجید جلالی که از اساتید شناخته شده، مربیان محبوب و مدرس گرانقدر فوتبال ما است و همچنین همه پیشکسوتان و صاحب‌نظران که به خاطر این موضوع دغدغه دارند، دعوت کنم تا نقطه نظرات خود را در این مسیر به ما منتقل کنند.

وی افزود: آماده هستیم همه پیشنهادات، نظرها و دیدگاه‌هایی که می تواند برای به حداقل رساندن اثرگذاری دلالی در فوتبال، کمک‌رسان ما باشد دریافت کنیم‌. از همه عزیزان و بزرگواران دعوت می‌کنیم تا اگر دیدگاه و نظر ویژه‌ای برای تقابل با دلالی دارند، به ما انتقال بدهند . در این مسیر بسیار مصمم هستیم تا ان‌شاءالله مصوبات و اقدامات موثری به انجام برسانیم و موضوع دلالی به شکلی مدیریت شود که اثرگذاری‌اش کاهش پیدا کند و فوتبال ما فرصت رشد بهتری داشته باشد. همچنین استعدادهای ما بدون دغدغه و بدون نگرانی از اینکه تاثیرگذاری‌هایی فارغ و ورای مسائل فنی و استعدادهای‌شان نقش ایفا کند، کار را پیش ببرند. باید در فضایی سالم شاهد توسعه و رشد فوتبال‌مان باشیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درمورد اظهارات منتشر شده از حجت کریمی، سرپرست سابق باشگاه استقلال مبنی بر اینکه مهدی تاج مسبب حذف این تیم از آسیا بوده است، گفت: باید از زحمات و تلاش‌های او در مدتی که سرپرستی باشگاه پرطرفدار استقلال را برعهده داشتند، تشکر کنیم. در دوران سرپرستی‌اش روابط خیلی خوبی با فدراسیون داشت. مصاحبه‌هایی که از کریمی باقی مانده حاکی از این است دیدگاه‌ها و نظراتش در آن دوران مبتنی بر حمایت و همراهی با تصمیمات فدراسیون بود.

اصولی افزود: درمورد حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، همانگونه که خود کریمی نیز قبلا اذعان کرده و دوستان در جریان هستند، موضوع توسط دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای که مستقل است، مورد بررسی قرار گرفت. نواقص، ایرادات و مشکلاتی که در باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال وجود داشت، باعث شد این باشگاه حذف شود. البته همانگونه که مهدی تاج و سایر همکاران من گفتند، فدراسیون فوتبال خودش در این زمینه پیشگام بود و اگر اقداماتی در راستای ارسال مدارک مجعول و ناقص انجام می‌داد و این مدارک به نوعی به AFC می‌رسید، خطر تعلیق فوتبال و فدراسیون کشورمان وجود داشت.

وی عنوان کرد: لذا فدراسیون در فیلتری که توسط مجموعه دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای صورت گرفت، به نوعی از اینکه کل فوتبال ما دچار مشکل شود، جلوگیری کرد. به علی خطیر که به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال انتخاب شده تبریک می‌گویم و امیدوارم شرایطی فراهم کند تا زیرساخت‌ها، مدارک و شرایطی که در بحث صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه به آنها نیاز دارد، تامین شود و بار دیگر شاهد حضور استقلال پرطرفدار در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون ادامه داد: از کریمی نیز به زودی دعوت می‌کنیم تا اگر درمورد نحوه تعلیق و حذف استقلال از لیگ قهرمانان به دلیل ایرادهای مربوط به مجوز حرفه‌ای توضیحاتی دارد، ارائه بدهد. دوستان ما در دپارتمان صدور مجوز نیز شنوای صحبت‌هایش خواهند بود. آنچه باید هواداران استقلال بدانند این است که فدراسیون فوتبال در این فقره خود را مطابق آیین‌نامه‌هایی در بحث حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها، ملزم به فعالیت می‌داند عمل کرده و این اقدامات در یک رکن مستقل یعنی دپارتمان مجوز حرفه‌ای انجام شده است. این موضوع به شکلی مدیریت شد که فوتبال ایران آسیب نبیند و انتظار داریم دوستان در باشگاه‌ها به سمت تکمیل مدارک خود بروند.

اصولی افزود: آرزو می‌کنیم کریمی هر جا است، موفق و سلامت باشد و امیدواریم بتواند از تجارب کسب کرده در استقلال در جای دیگری استفاده کند اما در این خصوص خوب است واقعیات و آنچه درمورد صدور مجوز حرفه‌ای و بحث حذف این تیم از آسیا که پیش از این هم به آن اذعان کرده بود، همچنان با هواداران در میان بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس