کد خبر 1508396
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
محمدکاظم انبارلویی نمایه

آنچه که امروز در غرب به عنوان یک زیست فکری شاهد هستیم محصول فرآورده‌ها و محصولات به‌اصطلاح فیلسوفانه عصر مدرن است، این زیست، زیستی سامری مسلک است و نمونه‌های آن را در طغیان قوم بنی‌اسرائیل، قوم لوط و ثمود و عاد می‌توان سراغ گرفت.

به گزارش مشرقِ، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه رسالت نوشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و مبلغین حوزه‌های علمیه فرمودند: «جبهه مقابل نظام اسلامی لیبرال دموکراسی است، جبهه‌ای دروغگو و کذاب، مبارزه با این جبهه تمدنی و جهانی است» و نیز فرمودند: «اگر سستی کنیم دچار استحاله فرهنگی می‌شویم و مانند غرب گرفتار قبح‌زدایی از گناهان بزرگ خواهیم شد در تبلیغ به مبانی فکری دشمن حمله کنید». مبانی فکری دشمن چیست؟ لیبرال دموکراسی چه می‌گوید؟ هزینه قبح‌زدایی از گناهان بزرگ چقدر است؟

۱- آنچه که امروز در غرب به عنوان یک زیست فکری شاهد هستیم محصول فرآورده‌ها و محصولات به‌اصطلاح فیلسوفانه عصر مدرن است، این زیست، زیستی سامری مسلک است و نمونه‌های آن را در طغیان قوم بنی‌اسرائیل، قوم لوط و ثمود و عاد می‌توان سراغ گرفت.

ترجمه و تألیف و تئوری‌پردازی و به‌روزرسانی ایدئولوژی لیبرالیسم به شرح منورالفکرهای وطنی عبارت است از:

الف: هیچ چیز مقدس نیست از قید همه مقدسات باید آزاد شد، تنها چیزی که مقدس است همین است که هیچ چیز مقدس نیست!!

ب- هیچ کس از پیش خدا حق حکومت ندارد،

حکومت یک روش است نه حق،

ج- اگر کسی از دین بیرون رفت از انسانیت بیرون نمی رود،

د- هدف تربیت انسان نرمال است نه انسان ایده‌آل، انسان نرمال کسی است که با جامعه بسازد و با دیگران هماهنگ باشد.

روشنفکران قلابی از دل این اصول شروع کردند به تبلیغ و ترویج تئوری نسبیت، تکثرگرایی، حمله به روحانیت، عبوس معرفی‌کردن فقه و فقاهت، بی‌مهری به فقها، تبلیغ جدایی دین از سیاست، مخالفت با ولایت فقیه و معرفی لیبرالیسم به عنوان ایدئولوژی بلامنازع و به قول فوکویاما نقطه ختام در سیر تحول عقیدتی بشر!

چکیده و خلاصه اصول لیبرالیسم قبح‌زدایی از گناهان بزرگ و احکام عقل و حقانیت وحی و کلام پیامبران الهی است. لذا این تفکر مسموم را از سال‌ها قبل از مشروطیت همزمان با صدور تحریم تنباکو به منظور فرو کاستن قدرت اسلام و روحانیت به جان اندیشه سیاسی و اجتماعی فرهنگی مردم انداختند.

کانون عملیاتی کردن این اندیشه منحط، کشف حجاب بود که از زمان رضاخان صورت عملی و دستوری به خود گرفت.

۲- لیبرال دموکراسی طی دو قرن گذشته هیچ گاه به اندازه امروز رسوا، بی‌رمق و بی‌دفاع، بی‌منطق و زبون نبوده است. کافی است نگاهی به غرب به ویژه آمریکا، فرانسه و انگلیس و ... بیندازیم. محصول این تفکر ظهور نسلی آلوده به گناهان و همجنس‌باز است که کثافات فکری قوم لوط را هرازچندی بازخوانی و بازتولید می کند.

۳- همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما درون یک نبرد تمام عیار تمدنی و جهانی قرار داریم. یک طرف مبلغ «حیات طیبه» و احیای «احکام الهی» است و طرف دیگر کسانی هستند که در برابر خدا و انبیای الهی ایستادند و سرنوشت شوم آنها در قرآن کریم و نگون‌بختی آنها در دنیا و آخرت مشخص است.

جمهوری اسلامی با افراشتن پرچم «عدالت»، «معنویت» و «مبارزه با ظلم» طرف اول این جنگ تمدنی را نمایندگی می‌کند. آمریکایی‌ها به اعتراف ترامپ تاکنون ۷ هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کرده‌اند تا جلوی رشد روزافزون اسلام و اقتدار فکری و عملی جمهوری اسلامی را بگیرند که به فضل خدا تاکنون ناکام مانده‌اند.

۴- آنچه که به ملت ما در این تهاجم مصونیت بخشیده رسانه «منبر» است که مزیت نسبی شبکه‌ای ما را تشکیل می‌دهد. هر ساله هزاران طلبه مکتب امام صادق (ع) ایام محرم، صفر و رمضان در پایگاه‌های مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و... به میان مردم می آیند و مردانه در مقابل این تهاجم می ایستند. این ایستادگی در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران ادامه دارد و به یاری خدا پایه های کاخ لیبرال دموکراسی را در ۵ قاره جهان می‌لرزاند این یک جنگ تمدنی است و سازوکار خود را دارد.

هیچ قدرت فکری و تئوریک نمی تواند جلوی نفوذ اسلام و منطق اهل بیت (ع) به ویژه تئوری بقا در مکتب عاشورا و کربلا را بگیرد. این لشکر الهی اجازه نمی‌دهد نقشه «قبح‌زدایی از گناهان بزرگ» دشمن عملیاتی شود.

پی‌نوشت:

(*)- اقتباس از سخنرانی عبدالکریم سروش پیرامون بررسی لیبرالیسم از آغاز تا کنون – آینه اندیشه آذر ۶۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    عالی تحلیل شده . تاریخ باستان بین النهرین جلوه همین نمایشهای مزخرف تمدن غرب است دنیا به سمت همان تفکر در حرکت است . امید در این دنیای پر آشوب پناه بردن به مکتب اهل بیت علیه السلام می باشد . احسنت به نویسنده این مطلب
  • مسعود دیپلمات IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    برخلاف اعتقاد جناب انبارلویی ، اصل جنگ غربی ها با ما بر سر عقائد دینی و فلسفی نیست. جنگ بر سر مال دنیا است و نه آخرت. چه جنگ صدام با ما و چه جنگ آمریکا و ناتو با ما، بقیه همه تبلیغ است و عوام فریبی.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 0
    برخلاف اعتقاد جناب انبارلویی ، اصل جنگ غربی ها با ما بر سر عقائد دینی و فلسفی نیست. جنگ بر سر مال دنیا است و نه آخرت. چه جنگ صدام با ما و چه جنگ آمریکا و ناتو با ما، بقیه همه تبلیغ است و عوام فریبی.
  • ایران قوی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    مواظب باشین از از درون پاشیده نشید!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس