کد خبر 1507724
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟!

باشگاه سپاهان اصفهان در نقل و انتقالات تابستانی هر بازیکنی را اراده کرد، جذب کرد ولی خرید برخی بازیکنان باعث گلایه و ناراحتی هواداران این باشگاه قدیمی و صنعتی شده است.

به گزارش مشرق، طوفان زرد آسیا فصل گذشته در یک قدمی جام متوقف شد و قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد با این حال بسیاری از کارشناسان معتقد بودند سپاهان هم مثل پرسپولیس و استقلال تیم منسجمی بود که فوتبالی شنارو و چشم نواز ارایه می کرد اما توقف بی موقع خانگی مقابل ملوان انزلی رویای زردپوشان نصف جهان را نیمه تمام گذاشت. سپاهان فصل گذشته یکی از پرستاره ترین تیم های لیگ برتر محسوب می شد و فاصله نیمکت نشینان و نفرات اصلی بسیار کم بود.

سپاهان را می توان یک الگوی موفق باشگاه داری در ورزش و فوتبال کشور دانست باشگاهی که به جز یک تیم فوتبال در رشته های مختلف ورزشی آقایان و بانوان فعالیت دارد و شرکت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از این نظر به مسئولیت های اجتماعی خود به نحو احسن عمل کرده اما پاشنه آشیل این باشگاه خوب، صنعتی و پولدار تیم فوتبالش است! جایی که هواداران بیشماری دارد ولی همواره با قراردادهای سنگین ، ستاره های فوتبال کشور را وسوسه و جذب کرده است.

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

سپاهانی ها در نقل و انتقالات این فصل هم با توپی پر به میدان آمدند و هر بازیکنی که اراده کردند خریدند درست مثل فصل گذشته! اما خریدهای این فصل سپاهان یک تفاوت عجیب و عمده با سال پیش دارد، آن هم خرید بازیکنانی با اسم های بزرگ ولی تقریبا پا به سن گذاشته است. میانگین سنی این خریدها 25 سال است، عیسی آل‌کثیر ۳۳ سال، ،هادی محمدی ۳۲ سال،کاوه رضایی ۳۱ سال، احسان پهلوان ۲۹ سال، رضا اسدی ۲۷ سال، رضا شکاری ۲۵ سال باعث ناراحتی و گلایه هواداران سپاهان شده و برخی از آنها به کنایه در فضای مجازی نوشته اند می‌خواهیم خانه سالمندان درست کنیم؟! عمده این اعتراض‌ها بعد از خرید عیسی آل کثیر مطرح شد. بازیکنی که اگر چه برای پرسپولیس گل دربی را به استقلال زد اما در دو بازه زمانی مصدوم و محروم بود.

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

از سویی دیگر برخی کارشناسان می گویند پول لازمه موفقیت در فوتبال است اما شرط کافی نیست! اینکه تصور کنیم چون پول دار هستیم حتما قهرمان می‌شویم فرضیه درستی در فوتبال نیست. تیم‌های پولدار زیادی در فوتبال جهان بوده اند که هرگز به موفقیت نرسیده‌اند. نمونه شاخص آن در فوتبال کشورمان تیم استیل آذین بود تیمی که تمامی ستاره‌های مطرح را خرید اما در نهایت در پایان فصل حاصلی جز ناکامی و شکست نداشت. قطعا سپاهان با یک تیم تازه تاسیس متفاوت است تیمی ریشه دار و پرهوادار است اما مدیریت این همه ستاره در یک تیم کار دشواری خواهد بود و حضور این ستاره ها که برخی به اجبار نیمکت نشین خواهند شد، می تواند تنش زا و حاشیه ساز شود.

سپاهان؛ کشتی تایتانیک یا خانه سالمندان؟

همانطور که یک روز بعد از خرید آل کثیر ، برخی رسانه ها مدعی شدند شهریار مغانلو مهاجم اسبق پرسپولیس ساز جدایی از سپاهان کوک کرده است! به این ترتیب داشتن دو جین از بهترین ستاره های فوتبال کشور اگرچه آرزوی هر مربی است اما مدیریتش کار هر مربی نیست. سپاهان پر ستاره تر از همیشه وارد لیگ برتر بیست و سوم خواهد شد اما اگر این ستاره ها به درستی مدیریت نشوند ممکن است سرنوشتی شبیه کشتی تایتانیک برایشان رقم بخورد کشتی با شکوه، بزرگ و زیبا که به مقصد نرسید و غرق شد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    3 1
    اول گزارش نوشتید سپاهان را میتوان الگوی مناسبی برای باشگاه داری دانست.// اخوی پولی که سپاهان داره خرج میکنه رو بده به پرسپولیس و استقلال ببین چه کار میکنند. باشگاهی موفق هست که تراز مالی مناسبی داشته باشه. داره دو برابر پرسپولیس و استقلال خرج میکنه در شرایطی که یک دهم این دو تیم هم درامدزایی نداشته و نمیتونه داشته باشه. توی اقتصاد ورزشی شما هرچی طرفداران بیشتر داشته باشی توان مالی بیشتری داری چون اسپانسرهای قوی تری سراغت میان. سپاهان در خوشبینانه ترین حالت یک دهم پرسپولیس طرفدار داشته باشه. در خوشبینانه ترین حالت مارکتینگ سپاهان یک پنجم پرسپولیس باشه اما داره بیشتر خرج میکنه. این یعنی تراز مالی به شدت منفی نسبت به پرسپولیس و یا استقلال. /// پس الگوی به شدت آسیب زننده ای برای ورزش فوتبال هست. و با چنین الگوهایی هیچوقت نباید به خودکفایی و خصوصی سازی فوتبال فکر کنیم.
  • Ti IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    تایتانیک ، خخخ خوب القصه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس