بایدن

رئیس جمهور آمریکا دیروز (دوشنبه) در قلعه ویندسور برای نخستین بار پس از تاجگذاری پادشاه انگلیس، با وی دیدار کرد؛ ملاقاتی که مثل همیشه کم‌حاشیه نبود!

به گزارش مشرق، چارلز سوم دیروز در قلعه ویندسور در شهر برکشایر از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پذیرایی کرد؛ در این دیدار که نخستین ملاقات رئیس جمهور با پادشاه انگلیس پس از تاجگذاری او بود، ظاهرا بایدن علاوه بر گاف‌های همیشگی و گم کردن راه، این‌بار یکی از پروتکل‌های دیدارهای رسمی را هم نقض کرده است!

زمانی که بایدن به قلعه ویندسور رسید، چارلز با فشردن دست، از او استقبال کرد. در ادامه رهبران دو کشور، با پیمودن چند پله، به سمت سکویی رفتند تا پخش سرود ملی دو کشور را با اجرای گروه سرود نظامی بشنوند.

اما با انتشار تصاویر استقبال چارلز از بایدن و همراهی یکدیگر تا رسیدن به سکوی محل گوش دادن به سرود ملی، این گمانه‌زنی مطرح شد که بایدن «دستش را خیلی خودمانی پشت کمر چارلز گذاشته و بدین ترتیب پروتکل خاندان سلطنتی را نقض کرده است.»

چند دقیقه با بایدن در لندن؛ از نقض پروتکل دربار تا سبقت از چارلز!

با این حال، به گفته یکی از منابع کاخ باکینگهام، چارلز «با تماس دست بایدن به کمرش، هیچ مشکلی نداشته و ناراحت نشده است. چه نمادی از این بهتر و گرمتر که نشان‌دهنده صمیمیت رهبران دو کشور باشد.»

همچنین این منبع مدعی شده که خلاف ادعاهای مطرح‌شده، اینکه بایدن ۸۰ ساله در زمان عبور از مقابل گارد سلطنتی جلوتر از پادشاه ۷۴ ساله حرکت کرده، کاملا منطبق با پروتکل‌ها است.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود در سفر به انگلیس موقعیتی مشابه را تجربه کرده بود. در آن برهه، ملکه الیزابت زنده بود و در جریان عبور رهبران دو کشور از مقابل گارد سلطنتی انگلیس، ترامپ از الیزابت جلوتر حرکت کرده و ملکه انگلیس در چند موقعیت پشت ترامپ گم می‌شود!

همچنین در سفر دیروز بایدن به انگلیس و ملاقات با چارلز، ویدئوهای دیگری نیز منتشر شد که از سردرگمی دوباره بایدن حکایت دارد. در این ویدئوها، چارلز در چند موقعیت در قلعه ویندسور راه را به بایدن نشان می‌دهد.

بایدن در مسیر سفر به ویلینیوس، پایتخت لیتوانی برای شرکت در اجلاس سران ناتو، یک روز در لندن توقف کرد. اعضای ناتو در این اجلاس دو روزه که از امروز آغاز می‌شود، مساله پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی را بررسی خواهند کرد.

بایدن و چارلز پیش از این چندین بار با یکدیگر ملاقات کرده بودند که از جمله آن می‌توان به دیدار سال ۲۰۱۵ در دفتر کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما اشاره کرد.

دیدار اخیر بایدن و چارلز دو ماه پس از تاجگذاری رسمی پادشاه انگلیس در لندن صورت گرفته است. بایدن در این مراسم شرکت نکرد و بی‌بی‌سی نوشت که هیچ رئیس جمهوری از آمریکا تاکنون در مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس شرکت نکرده است. جیل بایدن، همسر جو بایدن به همراه هیئتی در این مراسم حضور پیدا کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    چه چهره های نورانی ای ؟!؟!؟!؟!؟!؟
  • باغبان پیر FR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    نماد ۲ امپراتوری پیر در یک قاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس