کد خبر 1507385
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
واکنش صدراعظم آلمان به شرط تازه اردوغان

اولاف شولتز صدراعظم آلمان تاکید کرد: عضویت سوئد در ناتو و پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ارتباطی با هم ندارند.

به گزارش مشرق، شولتز در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین، گفت: این دو موضوع به هم مرتبط نیستند و به همین دلیل است که به نظر من نباید آنها را به عنوان یک موضوع منسجم درک کرد.

صدر اعظم آلمان با تائید این موضوع که سوئد تمام شرایط لازم برای پیوستن به ناتو را برآورده کرده است، افزود: امیدوارم به زودی درباره عضویت سوئد در ناتو موفق شویم.

کمیسیون اروپا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که عضویت سوئد در ناتو و الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا فرایندهای جداگانه هستند که بر یکدیگر تأثیری ندارند.

دانا اسپینانت معاون سخنگوی کمیسیون اروپا در یک نشست خبری روزانه با اشاره به شرط تازه ترکیه، گفت: اتحادیه اروپا یک روند بسیار ساختارمند برای گسترش خود دارد و مجموعه بسیار واضحی از گام‌هایی که باید توسط همه کشورهای نامزد عضویت در این اتحادیه برداشته شود، از سوی این اتحادیه تعیین شده است.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار پذیرش درخواست عضویت کشورش در اتحادیه اروپا شد و خطاب به کشورهای اروپایی گفت: پس از این کار بیایید راه را برای پذیرش درخواست عضویت سوئد در ناتو هموار کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از عزیمت به ویلنیوس پایتخت لیتوانی برای شرکت در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) افزود: ترکیه بیش از ۵۰ سال است که پشت درهای اتحادیه اروپا منتظر عضویت مانده است و راه عضویت ما در این اتحادیه نیز باید مانند درخواست پیگیری عضویت سوئد از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا هموار شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً تمامی کشورهای اروپایی عضو ناتو، عضو اتحادیه اروپا هم هستند و من خطاب به کشورهایی که بیش از ۵۰ سال ترکیه را در پشت دروازه های اتحادیه اروپا منتظر نگه داشته‌اند، فریاد می‌زنم که راه عضویت ما را باز کنید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس