کد خبر 1507162
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
ساسانی

نقش برجسته ساسانی که سال ۶۸ از ایران ربوده شده بود قرار است پس از نمایش در موزه ملی، به موزه دوران اسلامی انتقال پیدا کند.

به گزارش مشرق، مأموران مرز هوایی بریتانیا در فرودگاه استنستد لندن در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به یک محموله مشکوک شدند که بسته بندی غیر معمولی داشت. آنها پس از بررسی محموله با نقش برجسته ای مواجه شدند.

حدس مأموران این بود که محموله به قصد فروش در بازار سیاه بریتانیا ارسال شده و در نتیجه آن را توقیف و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ با موزه ملی ایران مکاتبه و اعلام کرد که این اثر منشأ ایرانی دارد و باید به ایران بازگردانده شود.

این اثر با هماهنگی اداره کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و توسط موزه بریتانیا مرمت و به مدت سه ماه از ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در موزه بریتانیا به نمایش در آمد.

مرد ساسانی به موزه دوران اسلامی می‌رود +عکس

پس از آن نقش برجسته توسط آژانس ملی جرایم لندن جهت بازگشت به ایران در اول تیر ماه ۱۴۰۲ تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شد و در هفتم تیر ماه به موزه ملی ایران رسید.

سنگ نگاره ساسانی امروز برابر با ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲ در حضور خبرنگاران، در موزه ملی ایران رونمایی شد. در پوسترهای مراسم رونمایی از این اثر نوشته شده که این نقش برجسته از ۱۹ تا ۳۱ تیرماه در موزه ملی ایران به نمایش در می‌آید.

این درحالی است که جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران به خبرنگار مهر گفت: پس از این تاریخ، نمایشگاهی از آثار استردادی به ایران در موزه ملی برپا خواهد شد و این نقش برجسته نیز در کنار آن آثار قرار خواهد گرفت. همچنین پس از طی این مدت نیز به موزه دوران اسلامی انتقال پیدا می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 1
    رومیان شبه جزیره ایتالیا و ایرانیان که شامل پارت و پارس و ماد میشد متمدن ترین مردمان باستان بودند
    • یوسف از همدان IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 3
      یه سری به دیوار چین و معابد هند یا اهرام مصر یا تمدن سومر در عراق بزن بعد نظر بده
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    4 0
    بسیاری از ما ایرانیان عاری از یک مثقال وطن دوستی و عرق ملی هستیم، خدایگان ما اسکناس است آنهن دوولاری، دین و آیین و اسلام و قیامت پیش کش
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    چرا این شکسته اونی که اوردن‌ ایران سالمه
  • وطن پرست DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 2
    چرا زن ساسانی رو نمیارید!!
  • سید فروزان CH ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 0
    فرشهای سعد آباد را هم پیدا کنند ؟ ارزش آن فرشها کمتر از این سرباز ساسانی نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس