کد خبر 1506753
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
1

یونی‌وی یک سواری صندوق‌دار جذاب برای نسل جوان و محصولی از برند چینی چانگان است که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل طراحی جالبش حدود ۱.۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود.

به گزارش مشرق، در نتیجه آزادسازی واردات خودرو، محصولات مختلفی از جمله چندین خودرو از برند چینی چانگان به ایران راه پیدا می‌کنند. سایپا برنامه دارد چانگان CS۳۵ پلاس، یونی تی و یونی کی را وارد ایران کند و علاوه بر این کراس اُورها، یک سدان از چانگان را هم برای بازار ایران تدارک دیده است.

سدان (سواری صندوق‌دار) چانگان یونی وی به واسطه پارس خودرو، زیرمجموعه سایپا به ایران می‌رسد. این محصول پارس خودرو به‌عنوان یک سدان چینی اسپرت، با کی ام سی تی ۷ و بهمن ریسپکت رقابت خواهد کرد.

یونی وی که اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد، سومین محصول از سری یونی چانگان در نظر گرفته می‌شود.

اولین محصول این سری، یونی تی و دومین محصول آن یونی کی بود که هر دو کراس اورهایی در رده‌های متفاوت بودند. بنابراین، یونی وی در واقع اولین سدان از این سری است که البته در طراحی همچنان همان مسیر بقیه اعضا را دنبال می‌کند. این سدان با طراحی اسپرت به‌روز، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای قشر جوان‌تر یا حتی خانواده‌هایی باشد که یک سدان چینی را به کراس اورهای قد و نیم‌قد بازار ترجیح می‌دهند.

در ادامه نگاهی اجمالی به چانگان یونی وی از منظرهای مختلف از جمله طراحی، مشخصات فنی و امکانات، به‌نقل از «گجت نیوز» خواهیم داشت.

طراحی نمای بیرونی

چانگان یونی وی هماهنگ با بقیه اعضای سری یونی، از طراحی به‌روز و متفاوتی برخوردار است. این طراحی که یکی از ویژگی‌های جالب توجه این سدان چینی است، احتمالاً در نگاه اول بیشتر خودروهای الکتریکی را تداعی می‌کند.

اوج جذابیت طراحی یونی وی هم در نمای جلوی آن با جلوپنجره بدون فریم نمایان می‌شود. در نمای جلوی یونی‌وی، جلوپنجره با الگوی مربعی جلب توجه می‌کند که فاقد فریم بوده و با سپر ادغام شده است.

۲ ورودی مثلثی مشکی در دو گوشه سپر، تریم نارنجی قسمت پایینی سپر، اسپلیتر جزئی و چراغ‌های باریک با اضلاع تیز این جلوپنجره را تکمیل می‌کنند. کاپوت هم به شکل کشیده و ستون A با شیب زیاد طراحی شده است.

تمام این نمادها در کنار همدیگر جلوه‌ای اسپرت به نمای جلوی این سدان چینی می‌دهند که باید مورد پسند خیلی از خودروسواران جوان‌تر باشد.

این سدان اسپرت و جذاب به ایران می‌آید +عکس

نمای کناری یونی وی

نمای کناری سدان چانگان یونی وی ویژگی‌هایی از جمله ستون‌های مشکی، طراحی فست‌بک یا کوپه سقف، دستگیره‌های در همسطح با بدنه و خطوط تیز دارد. تریم نارنجی که در نمای جلو به کار رفته بود، در قسمت پایینی نمای کناری هم به کار رفته است.

در نمای عقب این خودروی وارداتی جدید بازار ایران، چراغ عقب سرتاسری با لوگوی چانگان وسط نوار چراغ به چشم می‌خورد.

کمی پایین‌تر از چراغ سرتاسری هم تورفتگی در صندوق ایجاد شده و نهایتاً در قسمت پایینی سپر ادامه تریم نارنجی روی دیفیوزر با ۴ خروجی اگزوز قرار داده شده است. این سدان چینی ۴۶۸۰ میلی‌متر طول، ۱۸۳۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودروی وارداتی پارس خودرو هم به ۲۷۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

این سدان اسپرت و جذاب به ایران می‌آید +عکس

کابین یونی وی پارس خودرو

داخل کابین چانگان یونی وی داشبورد چندلایه‌ای را مشاهده می‌کنیم که وسط آن نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی در قالبی ذوزنقه‌مانند جا گرفته است.

فرمانی هم که برای این خودروی چینی در نظر گرفته شده، قسمت بالا و پایین تخت دارد و پشت این فرمان صفحه آمپر دیجیتال را می‌توان مشاهده کرد.

البته صفحه آمپر دیجیتال نه دقیقاً پشت فرمان، بلکه در قسمت بالایی داشبورد تعبیه شده که رویکرد متفاوتی در طراحی است.

صفحه آمپر دیجیتال ۳ نمایشگر را در بر می‌گیرد؛ ال‌سی‌دی ۳ اینچی، تی‌اف‌تی ۱۰.۲۵ اینچی و ال‌سی‌دی ۷ اینچی. شیفتر دنده با طراحی متفاوت فضایی، دریچه‌های هوای افقی، تهویه مطبوع خودکار، دو جالیوانی جلو و کنسول مرکزی بزرگ با فضای زیاد دست، تعدادی دیگر از ویژگی‌های فضای داخلی یونی‌وی هستند.

مشخصات فنی چانگان یونی وی

یونی وی به‌جز پیشرانه بنزین‌سوز، از یک پیشرانه هیبرید بهره می‌برد که متشکل از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ Blue Whale iDD I۴ و یک موتور الکتریکی است. موتور ۱.۵ لیتری مذکور قابلیت تولید قدرت ۱۶۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد و موتور الکتریکی در کنار آن، ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مجموع خروجی این پیشرانه هیبرید به ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

چانگان برای تامین انرژی یونی وی، باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی با پشتیبانی از شارژ AC و فست شارژ DC را ارائه می‌کند. این خودرو با یک بار شارژ باتری مذکور، توانایی پیمایش مسافت ۱۰۰ کیلومتر را در حالت الکتریکی دارد ولی به‌همراه موتور بنزین‌سوز مجموع شعاع حرکتی آن از ۱۰۰۰ کیلومتر می‌گذرد.

مصرف سوخت این پیشرانه هم ۴.۹۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. سدان اسپرت چانگان UNI‌V با اتکا به این پیشرانه هیبرید، می‌تواند ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. ضمن این، سرعت آن سقف ۲۲۰ کیلومتر بر ساعتی دارد.

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی

در ادامه امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی موجود برای یونی وی را مشاهده می‌کنید: ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب و جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، رادار خطی، سنسورهای نور و باران، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، اتوهلد، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و...

این سدان اسپرت و جذاب به ایران می‌آید +عکس


محدوده قیمت چانگان یونی وی

چانگان یونی وی نسخه هیبرید با قیمتی بین ۱۹ تا ۲۲ هزار دلار در بازار چین عرضه می‌شود که با نرخ دلار امروز، برابر با حداکثر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. با این حال، با توجه به هزینه‌های اضافی و عواملی که به قیمت این سدان اضافه می‌کنند، باید انتظار قیمتی در محدوده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را داشت.

در نهایت باید صبر کرد تا پارس خودرو مشخص کند این سدان را با چه امکانات و تجهیزات و در پی آن، با چه قیمتی در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میثم SA ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    7 4
    به دلیل طراحی جالبش ۱.۵ میلیارد قیمت بخورد؟ یعنی خودتون هم دارید اعتراف میکنید که تو این مملکت قیمت ها گتره ای تعیین میشه، ملاکی برای قیمت گذاری ندارید جز ظاهر و مشتری پسند بودنش
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 3
    خرید خودرو تو ایران آرزو شده.حتی همون ایرانی هاش چه برسه به اینا.با ۵۰۰ میلیون تومان و همین دلار ۵۰ تومنی و یا درهم میشه تو دبی BMW X6 و یا تویوتا اف جی کروز مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ خرید اونوقت تو ایران پژو ۲۰۷ دوزاری شده ۸۰۰ تومن و یا دنا ۷۰۰ تومن.تو گرجستان و یا کشورهای آسیای میانه یا همین امارات و یا کشورهای همسایه ما میشه خودروی های دست دوم و یا نو رو به صورت اقساطی خرید.ماشینی که تو عراق ۹۰۰ میلیونه رو میارن ایران میدن ۲ میلیارد.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    7 15
    مملکت ایران پر شده از ماشین های بی کیفیت چینی با ظاهری جذاب. چینی ها زرنگ هستند، مطمئن باشید هیچکدام از این خودروهایی که به ایران می فرستند در خیابان های چین حضور ندارند. با خرید خودروی چینی باعث قدرتمند شدن روزافزون حزب کمونیست خداناباور چین می شویم.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 1
    نسل جوان یه ملیارد داشت اول میداد خانه
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    واقعا" جذاب است!،چون سرمایه ی این مملکت را جذب میکند!.حماقت تا کی!؟.باطری ها و لوازم چینی هم خیلی جذابند و ایضا" کالاهای لوکس بی مصرف غربی!،تازه تبلیغ هم بصورت مجانی انجام میشود!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس