کد خبر 1506735
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
تفاوت اینجا و آنجا از نظر آنها

با بررسی اتفاقات رخ داده به خوبی می‌توان صدها نمونه رفتارهای متناقض و دوگانه غربی‌ها در مواجهه با عملکرد مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به نظاره نشست.

به گزارش مشرق، بی‌شرمی و گستاخی غربی‌ها در بروز رفتارها و گفتارهای دوگانه و بلکه چندگانه با کشورهای مختلف دنیا در حدی است که بسیاری از انسان‌های باوجدان و آزاده‌ای جهان و حتی برخی از مردم کشورهای خودشان را به واکنش و اعتراض وادار ساخته است، با این‌حال سردمداران این کشورها هرگز حاضر نشده‌اند، از این خوی استکباری خود دست بردارند.

با بررسی اتفاقات رخ داده به خوبی می‌توان صدها نمونه رفتارهای متناقض و دوگانه غربی‌ها در مواجهه با عملکرد مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به نظاره نشست، مواردی که بیانگر اوج عداوت و کینه آنها نسبت به این ملت و مملکت و در واقع دشمنی آنها با اسلام ناب محمدی (ص) است.

معترضان آنجا و معترضان اینجا

حوادث اخیر فرانسه فرصت مناسبی برای بررسی اظهار نظر غربی‌ها پیرامون حوادث رخ داده ایران در سال گذشته و اتفاقات این کشور بود، اما به راستی چه تفاوت‌های بین دیدگاه آنها در قبال مردم ایران و ملت خودشان وجود دارد؟ فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: از نظر غربی‌ها اینجا اگر اراذل و اوباش و آشوبگران تحت تأثیر فضای مجازی و جوسازی رسانه‌های غربی و معاند به خیابان‌ها بیایند و تخریب و ترور و آتش‌افروزی کنند، اسمشان معترض است و کاملاً حق دارند و لذا برخورد با آنها مغایر حقوق بشر است، اما آنجا اگر مردم خسته از این همه بی‌عدالتی و فساد حتی بدون تأثیرپذیری از شیطنت و جوسازی دیگران در فضای مجازی به خیابان‌ها بیایند، همگی اراذل و اوباش و آشوبگر و حتی تروریست هستند.

احمدرضا هدایتی می‌افزاید: از نظر آنها در آنجا آتش زدن کلام خدا بیانگر آزادی اندیشه و بیان است، اما در اینجا و هر کجای دیگر، هرگونه اظهارنظر در مورد هلوکاست و یا خانواده سلطنتی چون در تعارض با منافع کشورهای غربی است، ممنوع و غیرقانونی است.

اشد مجازات یا مدال افتخار برای یک اتفاق

وی ادامه می‌دهد: از نظر آنها اگر نیروهای مسلح آمریکا عمداً و در حالت عادی هواپیمای مسافربری ایران را که در کریدور هواپیماهای مسافربری حرکت می‌کرده را هدف قرار بدهد و سرنگون کند، اشتباه تلقی می‌شود و نه‌تنها اشکال ندارد بلکه با بی‌شرمی تمام به عامل جنایتکار آن مدال افتخار می‌دهند، اما اگر هواپیمای اکراینی سهواً و در شرایط پروز ممنوع و اضطرار نظامی هدف قرار بگیرد، باید عوامل ذیربط به اشد مجازات محکوم شوند.

این کارشناس با بیان اینکه اگر غربی‌ها دورتادور ایران پایگاه نظامی تأسیس کنند، از نظر خودشان برای دفاع از منافع ملی این کشورها و بلامانع و بلکه ضروری است، اما اگر ایران در کشورهای همجوار آنها فقط حضور داشته باشد، منافع آنها و جهان را تهدید می‌کند و در معرض خطر قرار می‌دهد و مغایر ضوابط بین‌المللی است، تصریح می‌کند: از نظر آنها اگر غربی‌ها از آن سوی جهان حتی بدون دعوت و درخواست کشورها در این منطقه مسقر شوند و خاک کشورها را اشغال کنند و منابع آنها را چپاول نمایند، برای تأمین امنیت و حفظ صلح جهانی است و اگر ایران حتی با دعوت رسمی دولت‌ها و برای مبارزه با تروریسم در کشورهای منطقه و همسایه خود حضور پیدا کند، دخالت در امور دیگران است.

سلاح برای ما نه، برای آنها آری

هدایتی می‌گوید: از نظر آنها با این‌که کشور ایران حداقل طی ۳۰۰ سال گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده و خودشان هم به خوبی می‌دانند که ادعای آنها در مورد تلاش کشورمان برای دستیابی به بمب اتمی کذب محض است، تهدید برای جهان به شمار می‌رود و باید دائماً تحت کنترل و بازرسی باشد، اما داشتن بمب اتمی برای غربی‌ها که رد پای کثیفشان در تمام جنگهای چند قرن اخیر کاملاً مشهود است، بلامانع و بلکه ضروری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر آنها عملیات‌های استشهادی رزمندگان فلسطینی علیه صهیونیست‌های اشغالگر، عملیات تروریستی محسوب می‌شود و اقدامی غیرقانونی است، اما ترور دانشمندان، نخبگان، فرماندهان و سایر مسئولین ایرانی و حتی سایر کشورهای اسلامی توسط سازمان‌ها و افراد وابسته به آنها، برای کمک به صلح در جهان و مقابله با تروریسم معرفی می‌شود، معتقد است: از نظر آنها تهدید و تحریم و آتش‌افروزی در نقاط مختلف جهان از سوی غرب امری طبیعی و قانونی است، اما دفاع از خود در برابر قلدری و زورگویی و تجاوزهای سرزمینی غرب و به‌خصوص آمریکا به ایران اسلامی غیرمنطقی و غیرقانونی است.

فعال سیاسی و اجتماعی استان مرکزی می‌گوید: از نظر آنها عملیات تروریستی در ظاهر محکوم است اما نه‌تنها ایجاد گروه‌های تروریستی و جنایتکاری مثل داعش و النصره ایرادی ندارد، بلکه پناه دادن به تروریست‌های خونخواری مثل منافقین در کشورهایشان، اقدامی قانونی و بی‌اشکال است و لذا مقابله با آنها در ایران و هر کجای دیگر دنیا نیز مغایر حقوق انسانی است.

محدودیت در استفاده از فضای مجازی مجاز یا غیرمجاز

هدایتی می‌افزاید: از نظر آنها در آنجا ایجاد هرگونه محدودیت در استفاده از فضای مجازی مجاز و بلکه ضروری و متضمن منافع ملی است و در اینجا اصرار بر تبعیت مالکین شبکه‌های بین‌المللی فاسد و تفرقه‌انداز اجتماعی از قوانین ملی و بین‌المللی، مغایر آزادی بیان و حقوق عمومی است.

وی ادامه می‌دهد: از نظر آنها اگر یک عده ثروتمند بی‌درد میلیون‌ها دلار هزینه کنند و برای خوشگذرانی و فسق و فجور به اروپا و آنتالیا بروند و در کشورهای دیگر خانه بخرند و با پول این مملکت در سایر کشورها سرمایه‌گذاری کنند، لطمه‌ای به اقتصاد کشور نمی‌زند و تأثیری در بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور و معیشت فقرا ندارد، اما اگر مردم در اربعین با کمترین هزینه به کربلا بروند و به رایگان میهمان مردم مؤمن عراق شوند، ستون اقتصاد کشور فرو می‌ریزد و کمر محرومین می‌شکند.

در آخرین نمونه از نظر آنها اگر در آنجا افراد دارای مشکلات اخلاقی کاملاً عریان به خیابانها بیایند و راهبندان و ترافیک سنگین ایجاد کنند، حق قانونی آنهاست و باعث اذیت و آزار مردم نمی‌شود، اما اگر در ایران میلیون‌ها نفر با عشق علاقه و داوطلبانه در جشن غدیر شرکت کنند و اطعام کنند و اطعام شوند، ترافیک ایجاد می‌کند و باعث نارضایتی مردم می‌شود.

اینها تنها چند نمونه از صدها نمونه رفتار و گفتار متناقض یانکی‌هاست که باید در معرض افکار عمومی مردم ایران و جهان قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    مرگ بر یانکیستان، فرنگستان و انگلستان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس