محسن رضایی: کار جهادی فقط رویارویی نظامی نیست بلکه امروز کار فرهنگی هم جهاد است

محسن رضایی در مراسم رونمایی کتاب «همیشه جهادگر» گفت: کار جهادی فقط به معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست، امروز کار فرهنگی هم جهاد است، جهاد اقتصادی و کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد است.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «همیشه جهادگر» صبح امروز شنبه ۱۷ تیر با حضور سردار علیرضا افشار از مسؤولان وقت جهاد سازندگی و از فرماندهان سپاه و راوی کتاب و محسن رضایی رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و فرمانده وقت سپاه پاسداران در سالن جلسات مؤسسه ایران برگزار شد.

در ابتدای برنامه علیرضا افشار راوی کتاب «همیشه جهادگر» با بیان این که رویدادها و حوادث امانتی است در نزد ما، اظهار داشت: رویدادها امانت‌هایی نزد ما هستند که باید به بهترین نحو منتقل شوند، البته باید از ریا دوری کرد تا در این ورطه نیفتیم. من سعی کردم از شواهد خودم بگویم تا مستندات تاریخی ثبت شود و تقریباً یک دور تاریخ انقلاب در این کتاب ذکر شده است. این کتاب از سال‌های دانشجویی من در دانشگاه شریف (آریا مهر وقت) تا نهضت، ستاد استقبال دانشجویی، جهاد سازندگی و بعد هم فعالیت‌هایم در سپاه است. ما در این اثر یک نگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشتیم.

وی در ادامه درباره جلد دوم این مجموعه اظهار داشت: جلد اول به لحاظ زمانی از قبل انقلاب شروع شده و به فعالیت‌هایم در ستاد کل سپاه به پایان می‌رسد. جلد دوم درباره حضور من در وزارت کشور است. بحث اصلی ما جلد دوم این مجموعه است، چرا که در آن از جریان تکنوکراسی و لیبرالیسم که خود را به جریان‌های انقلاب غالب کردند و جریان خط سومی که منجر به انحلال حزب جمهوری اسلامی شد، می‌گویم. هدف دیگر این بوده که تاریخ را مستند بیان کنیم و مواردی که شک داشتیم را بیان نکردیم. در جلد دوم سعی کرده‌ایم، فعالیت‌های موفق را بیان‌کنیم.

محسن رضایی: کار جهادی فقط به معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست

محسن رضایی رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره جهاد فرهنگی گفت: کار جهادی فقط به معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست و امروز کار فرهنگی هم جهاد است. جهاد اقتصادی و کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد است و اینگونه اقدامات هم اجر همان جهاد را دارد.

وی افزود: همه انسان‌ها داستانی دارند و در این داستان خودشان، جامعه و تاریخی که در آن هستند نیز مطرح است. قصه هر فرد فقط شامل زندگی و رویدادهای آن شخص نمی‌شود و قصه او بخشی از جامعه و تاریخ است.

رضایی با اشاره به ارزش فرهنگی و اجتماعی اینگونه کتاب‌ها ادامه داد: این کتاب دوربینی برای دیدن جامعه در آن زمان است، داستان‌های نسل اول قصه واقعی است و برای انتقال به نسل‌های بعد درس‌های فراوانی دارد و می‌تواند قابل استفاده شود.

وی با یادآوری ۲ رخداد بزرگ تاریخ معاصر ایران یعنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم این کتاب این است که آقای افشار از نسلی است که نوآوری بزرگی در ایران به وجود آورد و معجزه گر شد. مردم ایران معجزه انقلاب و معجزه دفاع مقدس را رقم زدند.

رضایی در ادامه گفت: ملت ایران با دست خالی جلو بزرگترین قدرت نظامی و اطلاعاتی منطقه ایستاد، انقلاب کرد، آن را به ثمر نشاند و اولین معجزه را رقم زد. دومین معجزه مردم که در این کتاب هم می‌بینید دفاع مقدس است. آمریکا مطمئن بود که ایران از رژیم صدام شکست می‌خورد، چرا که ایران ارتشی از هم پاشیده داشت، علاوه بر آن نیز نیروهای نظامی مهمات هم نداشتند. حتی برخی در سال اول جنگ گفتند جنگ بیست سال طول می‌کشد اما در سال دوم جنگ ورق برگشت و معجزه مردم معادلات جنگ را به هم زد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان بیان کرد: باید رمز این موفقیت و معجزه انقلاب و دفاع مقدس را تبیین کنید و حُسن این کتاب‌ها کمک به رمزگشایی این معجزه‌هاست. علیرضا افشار از برادران جهادی بودند. ما در دفاع مقدس مدام در جامعه به دنبال انسان‌های مستعد بودیم و بسیاری از سرداران بزرگ جنگ همچون حسن باقری و آقای افشار را هم همینطور پیدا کردیم.

محسن رضایی: کار جهادی فقط به معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست

در پایان، مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه سردار علیرضا افشار برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 1
    شماها که کار حهادی زیاد کردین و مردم فقیرتر و شما از کوخ به کاخ رسیدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس