تبلیغات در جم

طی سال‌های فعالیت گروه تلویزیونی جم به خصوص ماه‌های اخیر، تامین مالی آن از داخل ایران با تبلیغاتی که در اختیار شبکه‌های جم قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق،حدود ۲۲ سال قبل بود که نخستین جرقه‌های تاسیس گروه تلویزیون جم یا راه‌اندازی شبکه جم موزیک زده شد، مدتی بعد در سال ۱۳۸۸ شبکه «جم کلاسیک» هم شروع به کار کرد تا ابعاد فعالیت این شبکه گسترش پیدا کند.

جم به تدریج کانال‌های بیشتری تاسیس کرد تا امروز بیش از ۱۰ شبکه تلویزیونی تحت مدیریت این گروه تلویزیونی باشد، شیوه کار نیز مبتنی بر تاسیس شبکه‌های تحصصی است.

جم سریس، جم فود، جم اسپرت، جم جونیور، جم تی‌وی و جم دراما از جمله نشان‌های تجاری متعلق به این شبکه هستند.

تقسیم کار نانوشته GEM و دفاترپخش برای نابودی سینما!
تبلیغ فیلم سینمایی ایرانی و یک سریال در یک باکس تبلیغاتی‌ شبکه جم سریس

نکته مهم درباره گروه تلویزیونی جم اما رویکرد محتوایی آن است، شبکه‌های وابسته به این گروه اغلب برنامه‌های سیاسی مستقیم پخش نمی‌کنند و مانند اینترنشنال تلاش ندارند تفاوت رویکرد خود خود با انقلاب اسلامی، فرهنگ ایرانی و باورهای مردم به طور مستقیم بیان کند.

شبکه‌های گروه تلویزیونی جم در تقسیم کار نانوشته میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان وظیفه تغییر در باورها و سبک زندگی مردم ایران را برعهده دارند، این تغییر ذائقه سال‌ها است که ضمن استفاده از فرم‌های مختلف رسانه‌ای اعم از موسیقی، سریال، فیلم سینمایی ، آشپزی و.... جریان دارد.

تقسیم کار نانوشته GEM و دفاترپخش برای نابودی سینما!

شاید برای شما سوال باید که علت تنوع و تعدد کانال‌هذی جم چیست؟! پاسخ روشن است، آن‌ها می‌خواهند تا همه سلایق مردم ایران را در سیطره تاثبرگذاذی خود داشته باشند و برای این هدف از کارکرد سرگرمی در رسانه استفاده می‌کنند که تقریبا هیچ قشری از مردم ایران از دایره تاثیر گذاری آن‌ها خارج نشود.

نسل‌های پیش از انقلاب اسلامی را به وسیله شبکه جم کلاسیک خود و پخش آثار قدیمی سینما و تلویزیون ایران و جهان با زنده کردن حس نوستالژی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهند، محتوای ویژه خردسالان را در شبکه جم جونیور تامین می‌کنند، خانم‌های خانه‌دار با محتوای جم فود و جم سریس بیشتر تغذیه می‌شوند و خلاصه برای هر گروهی خوابی دیده‌اند تا سبک زندگی آن را تغییر دهند که در گزارش‌های جداگانه به کارکردهای برنامه‌های مختلف این شبکه‌ها خواهیم پرداخت‌.

تقسیم کار نانوشته GEM و دفاترپخش برای نابودی سینما!

نکته حائز اهمیتی که اغلب به آن توجه نمی‌شود، راهکارهای تامین مالی چنین دستگاه عریض و طویلی است، فارغ از اینکه چقدر از بودجه شبکه به وسیله کسانی تامین می‌شود که حامی مالی گروه جم هستند تا خط فکری مشخص خود را تغییر ندهد که اگر چنین چیزی وجود نداشت و گروه تلویزیونی جم یک شبکه مستقل شخصی بود، بعد از مرگ سعید کریمیان بنیان گذار و مدیر آن (سال ۹۶- آنکارا) و جایگزینی مدیر جدید حتما شاهد تغییرات محسوسی در رویکردهای محتوایی گروه مذکور بودیم، در حالی که چنین اتفاقی نیافتاد، عملکرد گروه بازرگانی گروه تلویزیونی جم و آگهی‌هایی که پخش می‌کند، تامل برانگیز است.

تقسیم کار نانوشته GEM و دفاترپخش برای نابودی سینما!

جم مدتی است که بخش بزرگی از بسته‌های تبلیغی میان برنامه‌ای خود را به پخش آگهی‌های بازرگانی داخل ایران تخصیص داده است! برای مثال حین پخش یک سریال تلویزیونی، چندین بار تبلیغات فیلم‌های سینمایی یا سایر محصولات ایرانی را پخش می‌کند! به خصوص در بسته تبلیغی اصلی شبکه جم سریس خود که حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بعد از شروع هر سریال شروع می‌شود و بالغ بر ۱۰ دقیقه ادامه دارد!

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 2
    اگر این ها این همه شبکه برای کودک و زنان خانه دار و سفر و سریال میزارن، چون ما نکردیم و اگر هم بوده بی تاثیر و خنثی بوده و اصلا شرایط روز جوان ایرانی رو در نظر نگرفته. و نکته بعدی چرا به راحتی کالای داخلی باید در شبکه خارجی معاند پخش بشه ؟ هرچند نمیشه گفت که در فلان جا تبلیغ نکن اما به راحتی میشه قانونی وضع کرد که کالای تبلیغ شده در این شبکه ها از قانون حمایت از تولید کننده خارج بشه. چون گویا این تولید کننده نیاز به حمایت داخلی نداره!
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    11 4
    این سال ها از جیب مردم میلیاردها دلار خرج صدا و سیما و نهادهای فرهنگی بی خاصیت کرده اید و در رسانه و سیما و فرهنگ شکست خورده اید
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    10 1
    مگه تحریم نیستیم فیلمسازان چطوری پول این تبلیغات به خارج می کنند؟
  • مهدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    4 0
    حوزه ی فرهنگ مدت هاست که به حال خودش رها شده
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    5 2
    یه فکری به حال کیفیت صدا و سیما کنین یه شبکه موسیقی 24 ساعته لازم داریم استعداد یابی موسیقی شبکه ای که سریال های روز جهان رو پخش کنه همه اینایی که تو اینترنت هست رو پخش کنه ملت نگاه کنن شبکه های بی مخاطب رو باید حذف کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس