ادعای بایدن: تمام مهمات زرادخانه شیمیایی آمریکا امحاء شد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که این کشور تمام مهمات موجود در انبار تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرده است.

به گزارش مشرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ادعای انهدام کامل مهمات موجود در زرادخانه شیمیایی این کشور، از سایر کشورها خواست تا به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ملحق شوند.

بایدن در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرده است، مدعی شد: امروز، مفتخرم که اعلام کنم آمریکا در ایمنی کامل، آخرین مهمات آن زرادخانه(سلاح‌های شیمیایی) را از بین برد و ما را یک قدم به دنیای عاری از وحشت تسلیحات شیمیایی نزدیک کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از سایر کشورها خواست تا به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی ملحق شوند. وی با در خواست از روسیه و سوریه برای بازگشت باید به تعهداتشان در چهارچوب کنوانسیون تسلیحات شیمیایی مدعی شد که این کشورها باید «به برنامه‌های اعلام‌نشده خودشان اقرار کنند»!

روسیه که بزرگ‌ترین انبار تسلیحات شیمیایی را در اختیار داشت(حدود ۴۰هزار تُن)، امحاء کامل این تسلیحات را پیش از زمان‌بندی اعلام‌شده در سال ۲۰۱۷، تکمیل کرد؛ زمان‌بندی که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی آن را تایید کرد.

آمریکا در زمان پیوستن به کنوانسیون، حدود ۳۱هزار و ۵۰۰ تُن سلاح شیمیایی در اختیار داشت. آخرین انبار تسلیحات شیمیایی آمریکا در انبار بلو گرس ارتش این کشور واقع در کنتاکی ذخیره شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    بشنو و باور مکن
    • فرید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      داستان کوتاه روسپی بزرگوار اثر ژان پل سارتر رو با یک سرچ ساده در گوگل دانلود کنید و بخونید تا بفهمید روی این ادعای پرزیدنت چقدر میشه حساب کرد!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      بنظرم عزیزان وزارت خارجه یک تور بزارند من و تو دوتایی بریم یک بازدید از آمریکا بکنیم ببینیم راست می گند یا نه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس