پاروزنی ۷۰۰ کیلومتری جانباز گیلانی با شعار حفظ محیط زیست

پیشکسوت جانباز گیلانی در رشته قایقرانی دست به اقدامی نمادین زد.

به گزارش مشرق، یکی از پیشکسوتان گیلانی رشته قایقرانی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با هدف بزرگداشت سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر و با شعار «ساحل سبز، محیط زیست پایدار» و همچنین اشاعه فرهنگ محیط زیست، برنامه پاروزنی عرض ۷۰۰ کیلومتری سواحل خزر را از بندرترکمن استان گلستان آغاز کرد.

علی بیانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ترکمن در این مورد اظهار داشت:‌ عمران پورعسگرپرست از استان گیلان قرار است طی مدت ۲۰ روز از بندرترکمن تا آستارا پاروزنی کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ترکمن گفت: بر اساس برنامه و با مساعدت‌ فرمانداری و دستگاه متولی در ورزش و جوانان هیئت قایقرانی استان گلستان، دریابانی، هلال احمر، حفاظت منابع شیلات آشوراده و محیط زیست شهرستان بندرترکمن در نظر دارد تا نوار ساحلی دریای خزر در کرانه‌های جنوبی این اکوسیستم ارزشمند را با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیست، پاروزنی کند.

وی افزود: فاصله بخش شرقی خزر در بندر ترکمن تا بخش غربی آن در استارا حدود ۶۷۰ تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت دارد که انشاالله در مدت ۲۰ روز پاروزنی خواهد شد.

بیانی گفت: در صورت مساعد بودن هوا روزانه ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از پهنه آبی خزر را طی خواهیم کرد و همزمان با اجرای این فعالیت ورزشی برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی بیشتر مقوله محیط زیست در شهرهای ساحلی در دستور کار است و شعار ساحل پاک، محیط زیست پایدار را فریاد خواهیم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد PK ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    درود برشرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس