کد خبر 1506045
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
ثبات و آرامش بازار طلا در هفته دوم تیرماه/ حباب سکه ۵.۵ میلیون تومان است

کارشناس بازار طلا گفت: بازار طلا در هفته دوم تیرماه با ثبات و آرام بود و عرضه و تقاضا تعادل داشت که پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته جاری، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت برخلاف هفته‌های گذشته که تغییرات مختصر قیمت‌ها را شاهد بودیم، بازار هیچ نوسانی نداشت.

وی افزود: در بازارهای جهانی نیز بهای هر انس طلا در هفته گذشته تنها دو دلار نوسان داشت و با دو دلار کاهش هفتگی به ۱۹۱۷ دلار رسید.

این فعال بازار طلا گفت: با توجه به تغییرات جزئی نرخ ارز و انس جهانی طلا، در بازار داخلی نیز برخلاف آنکه پیش‌بینی می‌شد به دلیل عید غدیرخم و نزدیکی به ایام محرم تقاضا برای خرید سکه و طلا افزایش یابد و در نتیجه قیمت‌ها افزایش باشد، اما این طور نشد و ثبات و آرامش بر بازار حاکم بود.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم طی هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت و سکه طرح جدید بدون تغییر قیمت ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

به گفته این فعال بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده در هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته برابر ۲ میلوین و ۳۸۳ هزار تومان و هر مثقال طلاب آب شده برابر ۱۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود.

وی درباره حباب سکه نیز توضیح داد: با توجه به اینکه عید غدیر را پیش رو داشتیم و انتظار می‌رفت با افزایش تقاضا، حباب سکه نیز افزایش یابد، اما این طور نشد و حباب سکه بدون تغییر برابر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند.

کشتی آرای گفت: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته باثبات و آرام بود و تغییر قیمتی را شاهد نبودیم و عرضه و تقاضا تعادل داشت.

وی تاکید کرد: چنانچه هفته آینده رویدادی رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در همین سطح بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس