ادعای ان‌بی‌سی‌نیوز درباره مذاکره مخفیانه مقامات سابق آمریکا با روسیه درباره اوکراین

تارنمای سی‌ان‌بی‌سی به نقل از برخی منابع گزارش داد: گروهی از مقام های امنیت ملی سابق آمریکا مذاکرات مخفیانه‌ای را با مقامات ارشد روسی نزدیک به کرملین داشته‌اند.

به گزارش مشرق، این رسانه به نقل از دوازده نفر از مقامات آگاه از این مذاکرات نوشت: دستکم یکی از این مذاکرات با یک دیپلمات ارشد روس بوده و هدف از آن ایجاد زمینه ای برای مذاکرات احتمالی جهت پایان دادن به جنگ اوکراین بوده است.

چهار مقام سابق و دو مقام کنونی در گفت و گو با سی ان بی سی مدعی شدند: در یک دیپلماسی پشت پرده، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و اعضای گروه مقامات امنیت ملی سابق آمریکا برای ساعتی در آوریل گذشته (فروردین) در نیویورک دیدار کردند.

به نوشته سی ان بی سی، در مذاکرات نشست ماه آوریل برخی از موضوعات مهم جنگ اوکراین مانند سرنوشت اراضی تحت کنترل روسیه که اوکراین ممکن است هرگز نتواند آن را آزاد کند و راه حلی دیپلماتیک برای خروج از وضعیت کنونی که برای دو طرف قابل تحمل باشد، مورد بحث قرار گرفت.

مقامات کنونی و سابق در گفت وگو با سی ان بی سی مدعی شدند: طرف مذاکره با لاوروف افرادی همچون ریچارد هاس دیپلمات سابق و رئیس مستعفی شورای روابط خارجی بوده اند. چارلز کوپچان کارشناس اروپا و توماس گراهام کارشناس روسیه، که هر دو از مقامات سابق کاخ سفید و وزارت خارجه بودند و از اعضای شورای روابط خارجی هستند، به مذاکره کنندگان ملحق شدند.

سی ان بی سی نوشت: مقامات سابق آمریکایی شرکت کننده در این مذاکرات به درخواست‌های این رسانه برای اظهارنظر پاسخ ندادند یا از اظهارنظر علنی خودداری کردند. همه منابع به منظور تایید گفتگوهایی که قرار بود محرمانه بماند، از ذکر نام خود خودداری کردند.

ادعاکنندگان برگزاری این مذاکرات این مذاکرات گفتند که یکی از اهداف آن، حفظ کانال های ارتباطی و ایجاد فرصتی برای مذاکرات آینده، توافق و استفاده از دیپلماسی در پایان دادن به جنگ اوکراین بوده است.

دو منبع مطلع همچنین گفتند این مذاکرات با اطلاع دولت جو بایدن اما نه به دستور مستقیم او انجام شده و مقامات سابق آمریکایی مذاکره کننده با لاوروف، شورای امنیت ملی کاخ سفید را درباره محتوای مذاکرات آگاه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساس IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    باز هم دارند سران مسکو را فریب میدهند و زمان میخرند تا زخم های اجتماعی اکراین را پانسمان کنند و صفوف و ادوات خود را منظم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس