کد خبر 1505693
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
سران انگلیس و امارات درباره ایران گفت‌وگو کردند

دفتر نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ریشی سوناک» نخست وزیر این کشور با «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات متحده عبری خبر داد .

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: نخست وزیر صبح امروز با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی صحبت کرد.

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف، درباره افزایش همکاری‌های دفاعی و تجاری بین دو کشور گفت‌وگو و «از توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی و فناوری فی‌مابین از جمله در صنایع سبز و انرژی هسته ای استقبال کردند.»

طبق این بیانیه، جنگ اوکراین و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر مسائلی بود که سوناک و «بن زاید» درباره آن بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه دفتر ریشی سوناک ادعا شده است که دو طرف درباره آنچه فعالیت‌های نگران‌کننده و بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خوانده شد، رایزنی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر انگلیس و «بن زاید» بر اهمیت حیاتی روابط دفاعی و امنیتی دو کشور از جمله همکاری نظامی و تبادل اطلاعات تاکید کردند.

سوناک دوشنبه گذشته نیز در بحبوحه اعتراض گروه‌های حقوق بشری علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل‌خلیفه، میزبان همتای بحرینی خود در لندن بود و دو طرف درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    «ریشی سوناک»=بی جنسیت هندی !!
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    سران انگلیس وامارات سگ کی باشند درباره ایران حرف بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس