مقابل بی اخلاقی‌ها در فوتبال، می‌توان روی کشتی حساب باز کرد

رئیس سابق فدراسیون کشتی در خصوص جشنواره پهلوانک‌ها و اتفاقات تلخ تمرین استقلال مطالبی را بیان کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا طالقانی در گفت‌وگویی در خصوص برگزاری اولین جشنواره پهلوانک‌ها با نام این پیشکسوت کشتی اظهار داشت: هر زمانی که می خواستند برای من کاری انجام دهند و از من تقدیر کنند و یا جامی را به نام من برگزار کنند همیشه به دوستان می گفتم که من در این اندازه ها نیستم که بخواهید از من تقدیر کنید. اخیرا هم خیلی از دوستان اصرار به این موضوع داشتند اما من نپذیرفتم.

وی افزود: در خصوص جشنواره پهلوانک ها به دلیل این که آرزوی من بود که یک روزی کشتی نونهالان بار دیگر جان بگیرد. بعد از اعلام مسابقات و استقبال گسترده مربیان و کشتی‌کشتی‌گیران که ۱۴۶۰ در آن حضور داشتند نشان داد که چقدر این مسابقات مهم بود. خداراشکر می‌کنم که این مسابقات برای اولین بار با نام من برگزار شد و درس بزرگی از این موضوع گرفتم، در واقع نتوانستم آن طور که باید و شاید مکنونات قلبی خودم را به مردم عزیز کشورم بگویم.

مقابل بی اخلاقی‌ها در فوتبال، می‌توان روی کشتی حساب باز کرد

* جشنواره پهلوانک‌ها خیلی زود تأثیر خود را نشان خواهد داد

رئیس سابق فدراسیون کشتی در ادامه گفت: تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که در این مسابقات کنار همه بزرگان و دوستان اشک بریزم و عکس بگیرم. از همه کسانی که این برنامه خوب را برنامه ریزی و اسپانسری کردند تشکر می‌کنم. از اکبر فلاح ، قاسم عسگریان و جوادی هم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و این بچه‌ها را کنار هم جمع کردند و این مسابقات را برگزار کردند. باور کنید از روزی که این مسابقات برگزار شده است شب و روز ندارم تمام فکر و ذکرم نونهالانی است که آمدند و کشتی گرفتند. مطمئن باشید این موضوع خیلی زود تأثیرات خود را نشان می دهد. آرزوی من بود که بار دیگه نونهالان در اوزان ۲۶ کیلو تا ۶۵ کیلو بیایند کشتی بگیرند.

* حضور خانواده‌ها، خنده و گریه‌های آنها صحنه‌های زیبایی بود که خیلی وقت بود ندیده بودم

طالقانی در خصوص حضور مادران کشتی‌گیران در سال شهدای هفتم تیر و ثبت صحنه های خاص گفت: در ۳ روزی که مسابقات برگزار می‌شد و به سالن می‌رفتم دوست داشتم بروم و در کنار مردم بنشینم اما آنقدر به من محبت داشتند که نتوانستم بروم. دیدن حضور مادران و خانواده کشتی‌گیران در سالن کشتی برای من خیلی خوشایند بود. این که خانواده‌ها می‌آیند و درکنار هم گریه می‌کنند و می‌خندند صحنه‌های قشنگی بود و خیلی وقت بود چنین صحنه هایی را ندیده بودم.

مقابل بی اخلاقی‌ها در فوتبال، می‌توان روی کشتی حساب باز کرد

* با دیدن اتفاقات تلخ تمرین استقلال حس و حال بدی پیدا کردم

وی با اشاره به اتفاقات تلخ اولین تمرین استقلال گفت: پشتوانه‌های قوی وجود دارد و کارهای بزرگی در کشتی کشورمان در حال رخ دادن است. شما وقتی تمرین تیم فوتبال استقلال را با آن همه ناخوشایندی‌ها می بینید حس و حال بدی پیدا می‌کنید. جشنواره پهلوانک‌ها با حضور ۱۴۶۰ کشتی‌گیر به همراه مادران و پدران و خانواده‌ها و ثبت خنده‌ها و گریه‌ها نشان داد که کشتی همچنان پشتوانه دارد و مانند بعضی از رشته ها نیست که فقط حرف می زنند و پول می‌گیرند.

* ای کاش جشنواره پهلوانک‌ها از رسانه ملی پخش می‌شد

پیشکسوت کشتی کشورمان تصریح کرد: وقتی مدال می‌خواهند تمام کشتی‌گیران از نونهالان ۲۶ کیلو تا ۶۵ گرفته تا بزرگسالان آماده هستند تا برای ایران افتخار آفرینی کنند. ای کاش این مسابقات از رسانه ملی پخش می‌شد تا همه مردم می‌دیدند که چه فن‌های زیبا و بی بدیلی در این مسابقات اجرا شد که من هم کیف کردم. همه این اتفاقات امیدواری من را به آینده ۲ چندان کرد. به داشتن این پهلوانک‌ها افتخار می‌کنم، همچنین برگزاری این مسابقات به نام منی که عاشق این بچه‌ها بودم افتخار بزرگی بود. یقین دارم که این مسابقات ادامه خواهد داشت.

* زمانی که رئیس فدراسیون بودم برای راه‌اندازی کشتی نونهالان تهمت و افترا شنیدم

رئیس سابق فدراسیون کشتی با بیان اینه در گذشته به خاطر نونهالان تهمت‌ها و افتراهای زیادی را که شنیدم عنوان کرد: یکی از مدال‌های این مسابقات را که منقش به تصویر من بود را با خودم به خانه آوردم و خیلی خوشحال هستم، چراکه ۴۰ سال پیش من همین نونهالان را راه اندازی کردم هرچند تهمت‌ها و افتراهای زیادی را شنیدم و انتقادهای تندی را دیدم که می‌گفتند فکر آینده کشتی‌گیران را می‌کنی اما خداراشکر می‌کنم که دیدم این نونهالان آمدند و کشتی های بسیار خوبی را هم گرفتند و یک فضای بی‌نظیری را ایجاد کردند.

مقابل بی اخلاقی‌ها در فوتبال، می‌توان روی کشتی حساب باز کرد

* کشتی نشان داد می‌توان هنوز روی این ورزش حساب کرد

طالقانی در خصوص اینکه بار دیگر کشتی نشان داد که ورزشی است که مرام پهلوانی را همیشه در خود دارد، گفت: در جای جای دنیا کار و مرام پهلوانی وجود دارد و این موضوع در ورزش به خصوص در کشتی بیشتر است. جشنواره پهلوانک‌ها درسی برای خود من بود و از ۳ روز پیش تا به امروز خداراشکر می‌کنم کشتی در مقابل بی‌اخلاقی‌های یک تمرین فوتبال نشان داد که مرام پهلوانی و اتفاق‌های زیبا می‌تواند رخ بدهد. به نظرم سال‌ها برای این موضوع می‌توانند روی کشتی حساب باز کنند. نونهالان ما واقعاً پهلوانک‌های واقعی بودند.

* پهلوانک‌ها چندسال به عمر من اضافه کردند

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: باور کنید من مدال جهانی، المپیک و آسیا ندارم، اما وقتی مدال این مسابقات را به من دادند که تصویر من روی آن بود و همچنین نام پهلوانک‌ها از صمیم قلب خوشحال شدم. این مدال را در ویترین جلوی چشمم در خانه گذاشته‌ام تا همیشه به آن نگاه کنم. از تمام کسانی که این اتفاق را رقم زدند تشکر می‌کنم، قطعاً اگر می‌خواستم چند صباحی دیگر فوت کنم این پهلوانک‌ها چندسال به عمر من اضافه کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    استاد عزیز خودتون بهتر میدونید که کشتی هم دست کمی از فوتبال نداره رفتار دبیر یا جدیدی رو فراموش کردید یا اون وقایعی که حین مسابقات در سالن ها می افته رو فراموش کردید شما دیگه چرا ؟ متاسفانه اخلاق از سطح جامعه رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس