کد خبر 1504871
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
فسخ علیرضا بیرانوند قانونی است!

در حالی که ساعاتی قبل بیرانوند با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد اما به نظر می‌رسد این اقدام گلر ملی‌پوش قرمزها وجاهت قانونی ندارد و شاید سرنوشت دو استقلالی برای او تکرار شود.

به گزارش مشرق، شب گذشته شایعه عجیبی در خصوص انتقال علیرضا بیرانوند به استقلال مطرح شد و حالا با فسخ قرارداد او با پرسپولیس این موضوع جدی‌تر از قبل شده است. دروازه‌بان پرسپولیس که در هفته‌های اخیر چند بار اقدام به ارسال اخطار فسخ قرارداد کرده بود، امروز سرانجام با حضور در سازمان لیگ قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرد.

در حالی که ساعاتی قبل علیرضا بیرانوند با حضور در ساختمان سازمان لیگ قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس به صورت یک طرفه فسخ کرد اما به نظر می‌رسد این اقدام دروازه‌بان ملی‌پوش قرمزها وجاهت قانونی ندارد

علیرضا بیرانوند که پیش از این با رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بر سر دریافت مطالباتش به مشکل برخورده بود، بعد از اختلاف نظر به وجود آمده و اتفاقاتی که شکل گرفت (اخطار اول و دوم فسخ قرارداد)، مراحل فسخ قرارداد خود را دنبال کرد و صبح امروز توانست برگه فسخ قراردادش را دریافت کند.

اینکه فسخ قرارداد او، قانونی بوده یا نه سوالی است که علی خطیر مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال و عضو کارگروه تدوین قوانین جدید در حوزه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال در نشست تبیین دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه باشگاه‌ها که دو روز قبل برگزار شد، اینگونه در مورش توضیح داده است:" قانون فیفا می‌گوید یک بازیکن اگر چهار ماه قراردادش را نگیرد، می‌تواند فسخ کند اما این قوانین نقل‌وانتقالاتی فیفا فقط برای بازیکنان خارجی حاضر در ایران است. قوانین فیفا شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و بازیکنان ایرانی باید از قوانین نقل‌وانتقالاتی فدراسیون فوتبال ایران پیروی کنند."

خطیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره فسخ علیرضا بیرانوند گفته بود: "من شنیدم بازیکنانی مثل ابوالفضل جلالی و علیرضا بیرانوند قراردادشان را فسخ کرده اند. این قانون به هیچ عنوان شامل حال بازیکنان ایرانی نمی‌شود و ماده ۱۳ قانون نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال هیچ حق فسخی به بازیکن یا مربی نمی‌دهد و قانون به این شکل است که اگر حقوق یک بازیکن یا مربی به مدت ۳۰ روز داده نشود، این فرد می‌تواند به کمیته تعیین وضعیت شکایت کند و این کمیته در این رابطه رای می‌دهد."

فرشید طاهری سرپرست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ هم دیگر مقام مسئولی است که درباره فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس توضیح داده است: "کمیته تعیین وضعیت مسئول رسیدگی به این موضوع است. اگر باشگاه پرسپولیس شکایت کند در این کمیته موضوع فسخ قرارداد یک طرفه بیرانوند بررسی و رسیدگی می شود. طبق آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال بدون حقوق واصله موظف هستیم که قرارداد بیرانوند را فسخ کنیم و مرجع رسیدگی آن کمیته تعیین وضعیت است."

بیشتر بخوانید:

توافق قطعی بیرانوند با استقلال؟

رسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی در این خصوص گفت: طبق ماده ۱۵ مقررات تعیین وضعیت نقل و انتقالات بازیکنان فوتبال خودمان، در صورتی که دلیل موجهی برای بازیکنی باشد، می‌تواند قراردادش را فسخ کند. یکی از مصادیق دلیل موجه که آرای مربوط به آن در رویه‌های کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال هم زیاد است، همین بحث عدم پرداخت است که بازیکن براساس آن می‌تواند فسخ کند.

او درباره اینکه ایا دریافت آپشن شامل این قانون می‌شود نیز اضافه کرد: وقتی که بازیکنی مستحق دریافت آپشن می‌شود، باید مبالغ پاداش‌ها به او پرداخت شود و عدم پرداخت آن هم مطابق رویه‌های فیفا و دیوان داری ورزش هم اینطوری است که شخص می‌تواند قراردادش را به دلیل عدم دریافت اصل قرارداد یا پاداش‌ها فسخ کند. مشابه چیزی که در پرونده شجاع خلیل زاده هم رخ داد.

باختر در پایان درباره قانونی بودن تصمیم بیرانوند رد صورت صحت ادعای او مبنی بر دریافت نکردن حقوقش گفت: بله در این صورت تصمیم قانونی است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    4 1
    بدبخت از خشم خدا بترس فکت شکست هنوز بخودت نیومدی . 100 میلیارد هم دیگه راضیت نمیکنه درصورتیکه تموم این پولها متعلق به بیت المال مردمیه که بشدت گرفتارن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    5 3
    اين اصلا لياقت پرسپوليس رو نداره. جای امثال اين بيشعور تيم دوزاری استقلال هست و بس.
    • معین IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      لنگی روتون سیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس