.

رئیس جمهور در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان گفت:توهین به قرآن، توهین به بشریت و ارزشهای اسلامی است و جامعه اسلامی از آن نخواهد گذشت.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم رفسنجان در مصلی امام خامنه‌ای این شهر اظهار داشت: در سال‌های نوجوانی اولین سفر تبلیغی من در رفسنجان بود و با جمعی از طلاب در ماه محرم به مدرسه علمیه رفسنجان آمدیم.

وی با گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: وی عالم این شهر بود و طلبه ها را برای اعزام به مناطق روستایی و شهری جهت تبلیغ در ایام محرم آماده می‌کردند و یاد همه کسانی که در این شهر و دیار بودند از بزرگان روحانیت مرحوم آیت‌الله هاشمیان امام جمعه رفسنجان، هاشمی رفسنجانی و همه علما و همه سرداران سپاهی که انصافا در دفاع از دین و ارزشها خوش درخشیدند را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور گفت: بسیار خرسندم از اینکه امروز در جمع نمازگزاران رفسنجانی هستم و ایکاش فرصت بود شهرهای استان را می‌رفتم و عرض سلام می‌کردم به مردم عزیز استان کرمان، لیکن این سفر استانی نیست سفر سرزدن به پروژه ها و طرح‌هاست به ویژه طرح‌هایی که حیاتی است و موضوع آب مهمترین طرح است که امروز نیاز اساسی استان کرمان است و دولت مردمی مواجه است با مسأله تنش آبی در روستا و بسیاری از مناطق کشور.

وی خاطرنشان کرد: در دولت برای رفع مشکل تنش آبی برنامه‌ریزی کردیم دهها هزار روستا را هدفگذاری کردیم و در قریب به دو سال عمر دولت تنش آبی سه هزار روستا حل شده و آبرسانی شده و برنامه‌ریزی شده که ظرف دو سال آینده بقیه روستاها رفع مشکل آبی شوند و حتما با کار جهادی که امروز در کشور انجام می‌گیرد ،میسر خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از طرح آبرسانی به رفسنجان گفت: از بهمن ماه سال گذشته که کار آغاز شده تا کنون 64 کیلومتر از این مسیر لوله گذاری شده و کار با سرعت ادامه دارد و امروز که بازدید کردم با توجه به گزارشاتی که از وضعیت آب در رفسنجان داشتم عرض کردم در کنار سه جبهه کاری که آبرسانی به کرمان هست یک جبهه دیگر از امروز فعال شود، جبهه آبرسانی به رفسنجان.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه امام جمعه مطرح کردند و نماینده نامه نوشتند، از امروز 16 کیلومتری که باید به سمت رفسنجان عملیاتی شود از کارش آغاز می‌شود و کار بسیار جهادی در حال انجام است که ظرف دو سه ماه آینده شاهد خواهیم بود بخش مربوط به آب رفسنجان متصل شود و مردم نگران نباشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما قرار شد در دولت با فعل ماضی حرف بزنیم امروز تصمیم گرفته شد و اعتبار تأمین شد و کار در دست اقدام است و مردم در جریان اقدامات انجام شده خواهند گرفت

وی یادآور شد: در خصوص برق به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مشکلی برای باغات کشاورزی ایجاد نشود که کشاورزان بتوانند محصول خوبی برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که برای رفسنجان مهم است؛ هویت رفسنجان هست، این هویت باید توسط جوانان، دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگساز هم حفظ شود و هم روزبه‌زو ارتقا پیدا کند که این هویت برخاسته از همین نمازهای جمعه، مساجد و تکایاست، از یاحسین(ع) و یازهرا(ع) گفتن است و این هویت را ما همواره در تاریخ رفسنجان می‌بینیم هویت دین‌مداری و روحیه انقلابی که این ورحیه همواره باید حفظ شود یعنی نسل‌ها و عصرها این هویت را حفظ کنند و دستگاه‌های فرهنگی که مکلفند تلاش کنند و این سرمایه عظیم است که جوان را حفظ و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان این هویت می‌تواند جوان را صیانت کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دنیا، دنیای ارتباطات و اطلاعات است، افزود: آنچه جامعه ما را می‌تواند در مقابل این هجوم، حفظ کند، هویت دینی و انقلابی است.

آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در 14 خرداد در کنار مضجع نورانی امام عظیم‌الشان فرمودند که دو اصل ایمان و امید باید حفظ شود، باید مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: دشمن دنبال این است که ایمان را لطمه بزند و امید را تبدیل به یاس کند وظیفه همه دولتمردان این است که امید را با روحیه جهادی در دل مردم افزون کند.

رئیسی ابراز کرد: حاج قاسم ویژگی و شخصیتیش با روحیه جهادی شکل گفت و شاخصه‌های وی مبتنی بر ایمان به خدا و عشق به صدیقه طاهره و امام و رهبری و مردم دوستی اوست.

وی ابراز داشت: امروز تهدیداتی علیه دین و ارزش‌های دینی وجود دارد در کشورهای اروپایی که مدعی آزادی و احترام به عقیده دیگران هستند؛ به ارزشمندترین کتاب که برای هدایت بشر آمده اهانت می‌کنند، نه فقط دو میلیارد مسلمان قلوب‌شان جریجه‌دار می‌شود، بلکه تمام ادیان الهی و آسمانی قلوب‌شان جریحه‌دار می‌شود.

رئیسی بیان داشت: توهین به قرآن توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و بشریت و همه ارزش‌های الهی‌ست و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

وی اضافه کرد: مسلمانانی که گرداگرد کعبه طواف و نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، بیزاری و نفرت خود از اهانت به ساحت مقدس عزیزترین عزیزان‌مان ابراز می‌کنند و آنچه مهم است جوانان بدانند اینها که مدعی توجه به آزادی بیان و عقیده هستند چگونه مستبدانه و مستکبرانه مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند که این اهانت قابل گذشت نیست و جوانان بدانند اینها دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند اگر طرفداری آزادی بیان بودند به قرآن که جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌آموزد، توهین نمی‌کردند.

وی در ادامه بیان کرد: کار آب و برق از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود، در تکمیل ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و جاده‌های مواصلاتی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

رئیسی اضافه کرد: روزی که وارد اهواز شدیم برای فاضلاب اهواز چهار جبهه کاری در اهواز فعال بود، امروز 150 جبهه کاری فعال شده است .تنش‌های آبی در خیلی از استان‌ها و شهرهای ما بود که یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است و ظرفیت وجود دارد که بتوانیم پروژه‌های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت، خود را موظف می‌دانیم و از اولویت‌های ما به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام باشد که در حوزه‌های مختلف در دستور کار است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:امیدواریم با دعای خیر همه مردم در یک کار جهادی و شبانه‌روزی این مشکلات را از پیش پای مردم عزیز برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    5 3
    اون که محکومه ولی توهین به بانکداری مردم باربا توهین به حقوق ازدواج مسکن اشتغال واگروضع ملکت داری اسلامی بود غیرمستقیم تاثیرروی این توهینها میگذاشت که انجام نشه شمامدعی قران نیستید وگرنه این امارتورم ورباومسئولان نالایق مفتخورنبود
    • DE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      3 3
      امت اسلامی درست، تو موضع‌ت چیه رئیس؟ جز احضار کادار چی بلدی؟
  • تک سوتر DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    2 3
    از برخوردارند با فائزه هاشمی مشخصه که می گیرید یا خیر.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    از هاشمی بپرس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس