تجمع اعتراضی شهروندان عراقی در برابر سفارت سوئد در بغداد +فیلم

صدها نفر از شهروندان عراقی ضمن محکومیت آتش زدن قرآن کریم در سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند.

به گزارش مشرق، صدها نفر از شهروندان عراقی در محکومیت آتش زدن قرآن کریم در برابر یک مسجد در استکهلم پایتخت سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خبرگزاری شفق نیوز گزارش داد که این افراد در منطقه «الصالحیه» در مرکز بغداد، دست به اعتراض زدند و خواستار اخراج سفیر سوئد شدند. در حال حاضر، تعداد معترضان در حال افزایش است و برخی از منابع خبری از جمله شبکه خبری العهد از ورود شهروندان عراقی به داخل ساختمان سفارت سوئد خبر دادند.

العهد همچنین خبر داد که کادر سفارت سوئد هم از ترس معترضان، سفارت را ترک کردند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی عراق و سایر منابع رسمی، فرار کارکنان سفارت سوئد را تأیید نکرده‌اند.

روز گذشته بود که یک پناهنده در سوئد، قرآن را پاره کرد و آن را آتش زد. پلیس سوئد هم پیش از این گفته بود که تظاهراتی برگزار خواهد شد که افراد حاضر در آن، قصد دارند در خارج از مسجد استکهلم، همزمان با عید قربان، قرآن کریم را آتش بزنند.

چراغ سبز این جنایت شنیع از سوی دادگاه تجدید نظر سوئد صادر شد. دو هفته پیش، پلیس سوئد گفته بود که قرار است دو تظاهرات در استکهلم برگزار شود و در آن، قرآن کریم آتش زده خواهد شد و پلیس مخالف صدور مجوز این تظاهراتها است، ولی دادگاه مذکور این درخواست پلیس را رد کرد.

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق این اقدام را که از سوی یک تبعه این کشور صورت گرفت، به شدت محکوم کرد. العوادی با بیان اینکه این اقدام فقط از سوی کسانی صورت گرفته است که روان بیماری دارند، گفت که این جنایت، احساسات میلیونها مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

وی با بیان اینکه دولتهای اروپایی به بهانه آزادی بیان، اجازه می‌دهند چنین جنایاتی صورت گیرد، تأکید کرد، این اقدامات، نوعی نژادپرستی و تشویق به خشونت است. وزارت خارجه عراق هم گفت که مسئولان سوئد به این فرد اجازه دادند این جنایت را مرتکب شود و بدین ترتیب، اهانت بزرگی به مقدسات مذهبی کردند.

 تجمع اعتراضی شهروندان عراقی در برابر سفارت سوئد در بغداد +فیلم

 تجمع اعتراضی شهروندان عراقی در برابر سفارت سوئد در بغداد +فیلم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 1
    دم مردم عراق گرم اولین با غیرت ها
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    1 1
    وقتی حکام اسلامی سکوت میکنند در مرجع بین المللی شکواییه با عناوینی مثل نقض حقوق شهروندی سلب امنیت شهروندان سلب امنیت قشر مسلمان به دادگاه های کیفری نمیفرستند این رفتارها رو باید شاید باشیم . این کارها به ضرر ماست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس