اول آسیا را از استقلال گرفتند، حالا در لیگ برتر به این تیم ضربه می‌زنند/ باید استقلال را از قانون سقف بودجه معاف کنند/ استقلال با تاکتیک ساپینتو به پرسولیس باخت

با وجود همه مشکلات کنونی استقلال، صمد مرفاوی سرمربی پیشین آبی‌پوشان همچنان به فصل آینده امیدوار است و با قاطعیت می‌گوید این تیم می‌تواند موفق شود.

به گزارش مشرق، پیرامون وضعیت کنونی استقلال با صمد مرفاوی سرمربی و مدیر فنی اسبق آبی‌پوشان به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. این فرآیند را چطور می‌بینید؟

من قبلاً هم گفته بودم هرچه سریعتر باید سرمربی جدید مشخص شود و جواد نکونام با توجه به اینکه خودش بازیکن استقلال بوده و در این فوتبال مربیگری کرده، می‌تواند گزینه خوبی برای هدایت آبی‌پوشان برای فصل آینده باشد. او می‌خواهد بازیکنان مد نظرش را به استقلال بیاورد و کسانی که در پازل تاکتیکی قرار ندارند را کنار بگذارد. این حق طبیعی هر سرمربی به حساب می‌آید. نکته مهم اینجاست که استقلال امسال توسط خود سرمربی بسته می‌شود؛ مزیت فوق‌العاده بزرگی که سال قبل از آن بی‌بهره بود و تیم بدون سرمربی بسته شد. تابستان پارسال استقلال ۴ سانتر فوروارد داشت اما فقط دو وینگر جذب کرده بود! در واقع تیم با تفکرات سرمربی بسته نشده بود. در بازی فینال جام‌حذفی مقابل پرسپولیس سرمربی استقلال هر چهار فوروارد خود را به زمین فرستاد و دقیقاً به همین خاطر بود که در وقت اضافه بازی کاملاً دست پرسپولیس افتاد و آنها توانستند گل برتری را بزنند. حالا که ساپینتو رفته، نمی‌خواهم پشت‌سرش حرف بزنم اما به لحاظ فنی اگر بخواهیم نقد کنیم، آن بازی را به تفکرات او باختیم. به طور کلی استقلال فصل قبل روی اصول بسته نشده بود ولی امیدوارم در این فصل تک‌تک نفرات دقیقاً براساس اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی جذب شوند.

در مورد جذب بازیکنان جدید گروهی از طرفداران استقلال نگران هستند که مشکلات مالی چنین اجازه‌ای را به نکونام ندهد.

باید قبول کنیم که شرایط استقلال خاص است و این مسائل را باید با طرفداران درمیان گذاشت. وقتی با یک سرمربی قرارداد بستیم باید به او اعتماد کنیم و تا سرحد امکان شرایط مورد نظرش را فراهم آوریم. سرمربی و مدیرعامل باید با توجه به امکانات باشگاه پیرامون جذب نفرات جدید به یک هماهنگی مناسب برسند و همه چیز را صادقانه با هواداران درمیان بگذارند. مطمئن باشید طرفداران استقلال منطقی هستند و حرف منطقی را می‌پذیرند.

الان صحبت بر سر این است که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از قانون سقف بودجه معاف باشند و همین مسئله باعث اعتراض هواداران و برخی مسئولان باشگاه استقلال شده چون قطعاً این چهار تیم از بازیکنانی که می‌خرند، فقط در مسابقات آسیایی استفاده نمی‌کنند بلکه آنها را در پیکارهای داخلی هم به میدان می‌فرستند و همین مسئله فضای متفاوتی را میان آنها و ۱۲ تیم دیگر لیگ برتری از جمله استقلال ایجاد کند.

در رابطه با این موضوع خاص حتماً باید برای استقلال هم تبصره بگذارند و این باشگاه را از قانون سقف بودجه معاف کنند به خاطر اینکه استقلال از بهار سال گذشته با قهرمانی مقتدرانه خود در لیگ برتر سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست‌ آورد. حالا اینکه اجازه حضور در لیگ قهرمانان را به این تیم ندادند، نکته‌ای است که به عوامل بیرونی برمی‌گردد و مربیان، بازیکنان و هواداران استقلال در این مورد کوچک‌ترین تقصیری ندارند. اگر قرار باشد تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان از سقف بودجه معاف شوند، این معافیت برای استقلال هم باید اعمال شود. شما نگاه کنید اول آسیا را از استقلال گرفتند و حالا با این قاعده در پیکارهای داخلی هم به این تیم لطمه وارد می‌کنند. چنین مسئله‌ای اصلاً عادلانه نیست. باور کنید اگر با تیم دیگری هم این کار را می‌کردند، همین حرف‌ها را می‌گفتم چون عدالت باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید:

موضع محکم استقلال مقابل ساپینتو؛ هیچ کاری نمی‌تواند بکند

ادعای حجت کریمی مبنی بر دائم‌الخمر بودن ساپینتو سروصدای زیادی به راه انداخت و گروهی از طرفداران می‌گویند نباید حالا که سرمربی سابق استقلال جدا شده، وارد مسائل خصوصی‌اش می‌شدیم.

به نظرم مدیرعامل نباید در هر حیطه‌ای وارد شود و فقط باید مسائل کلان را مد نظر قرار بدهد. منظورم صرفاً مدیرعامل استقلال نیست بلکه مدیرعامل هر باشگاهی باید همین سیاست را اتخاذ کند. اینکه مدیرعامل باشگاه هر روز پیرامون مسائل صحبت کند اتفاق خوبی نیست بلکه باید با تدبیر و تفکر فوق‌العاده زیادی حرف‌هایش را بسنجد و آنها را تشریح کند. بهتر است صحبت کردن پیرامون مواردی که جزو مسائل کلان باشد برعهده سخنگو یا عوامل رسانه‌ای باشگاه باشد. اینکه مدیرعامل در نقش سخنگو ظاهر شود پرستیژ باشگاه را پایین می‌آورد. یکسری حرف‌ها نباید بیان شود. برای مثال، مدیر عامل یک باشگاه می‌آید و می‌گوید همه ایران طرفدار یک رنگ خاص هستند! این حرف اصلاً درست نیست و نباید بیان شود. در مورد مربیان یا افراد دیگر هم به ویژه اگر خارجی باشند بهتر است وارد زندگی خصوصی آنها نشویم. در مجموع معتقدم بهتر است مدیرعامل محترم باشگاه استقلال آقای حجت کریمی کمتر صحبت کنند و بیشتر رویه کارهای مربوط به استقلال متمرکز شوند.

برسیم به ماجراهای کمیته فنی. کمیته ای که با حضور تعدادی از چهره‌های سرشناس استقلال تشکیل شد ولی پس از برگزاری فقط یک جلسه با حکم باشگاه منحل شد! رفتاری که باعث ناراحتی پیشکسوتان استقلال به ویژه افراد حاضر در این کمیته شد.

تمام پیشکسوتان استقلال قابل احترام هستند چون پیراهن پرافتخارترین تیم ایرانی حاضر در قاره آسیا را بر تن کرده‌اند ولی نوع تصمیمات و نوع رفتاری که با آنها می‌شود گاهی اوقات درست نیست. اگر مدیرعامل باشگاه استقلال میخواهد از پیشکسوتان مشاوره بگیرد می‌تواند برای خودش یک گروه مشاوران ایجاد کند یا اینکه چند نفر از آنها را به باشگاه دعوت کند و از نگاه فنی آنها استفاده کند اما اینکه چند نفر را انتخاب کنند، اسم کمیته فنی روی آن بگذارند و این کمیته در نهایت ثبات نداشته باشد برازنده این آقایان نیست. البته کمیته فنی در فوتبال مدرن جهان کاملاً تعریف شده است ادم‌های بزرگ چنین کمیته‌ای دارند اما وظایف آنها کاملاً متفاوت است و کاری به سرمربی ندارند. این کمیته در فوتبال ایران تعریف نشده و باید به سرمربی هم حق داد که تمایلی نداشته باشد با کمیته فنی کار کند اما حتی انحلال کمیته فنی استقلال هم چیزی از ارزش‌های دوستان عزیزی که آنجا حضور داشتند کم نمی‌کند.

با وجود همه مشکلاتی که استقلال دارد آیا به فصل آینده امیدوار هستید؟

من همیشه به استقلال امیدوارم و دلیلی برای ناامیدی نمی‌بینم. استقلال تیم بزرگی است که میلیون‌ها هوادار دارد در بسیاری از فصول به خاطر دارم که این تیم از ابتدای مسابقات همه نفراتش را به طور کامل در اختیار نداشت ولی آرام آرام با اضافه شدن بازیکنان و هماهنگی میان تیم شرایط بهتری به وجود آمد بنابراین برای لیگ بیست و سوم هم امیدوارم و به عنوان یک عضو خانواده استقلال برای همه بچه‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حنیف TR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 3
    مرغابی جان میخوای مملکت رو تعطیل کنند وبچسبندبه استقلال؟؟؟ حال مردم از این غرغرها و فرافکنی ها ومفتخوری ها ودریوزگی استقلالی جماعت نق نقو بهم خورده ، دنیا باید تعطیل باشه تا کیسه زباله به زور و پول وپارتی قهرمان بشه ، بسه دیگه
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      2 1
      ازلنگی جماعت این ادبیات برمیاد چون عادت همیشگی هوچی گری5
    • آسمان آبی دوستاره داره IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 1
      فعلا که چسبیدن به لونگ بی هویت وبی افتخار تیمی که همه بودجه ورزش رو براش خرج می کنن وتمام داوران رودراختیارش می زارن تا هر طور شده حتی با پنالتی پشت محوطه جریمه قهرمانش کنند لجن سراسر تیم بی هویتشان رو گرفته ولی دست خدا تویه بازی‌هایی مثل کاشیما یادتون میاره همه این زدوبندها یه روزی باتاوان سنگین روبرو میشه 💙💙🌟🌟💪💪👺👺👺👺🔥🔥🔥🔥
  • آسمان آبی دوستاره داره IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    4 2
    هرچقدر هم با استقلال دشمنی کنند ما پای تیممون ایستادیم باعشق تمام باتمام وجود پاینده باد نام جاویدان وسربلند استقلال عزیز
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      1 0
      دوست عزیز استقلالی . بزرگترین دشمنان این تیم مدیران مفت خور و نالایق و اطرافیان انگل آنها و یکسری پیشکسوت نمای بی سواد و سوءاستفاده چی از احساسات هواداران هستن
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    چرا پیشکسوتان محترم باشگاه استقلال عادت به دادن ادرس عوضی به هواداران نموده اند؟ جناب مرفاوی عزیز! حذف تاسف بار استقلال از آسیا معلول بی کفایتی مدیران نالایق این تیمه . تا کی میخواید با به هم دوختن ریسمان و آسمان ، بر امواج احساسات پاک هواداران موج سواری کنید ؟؟
  • آسمان آبی دوستاره داره IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 1
    آقای مرفاوی عزیز این دشمنی ها بوده الان هم هست ودر آینده هم خواهد بود. به قول فرهاد خان مجیدی ما ترجیح می دیم در مقابل ده قهرمانی لونگ کثیف یه قهرمانی بیاریم واون قهرمانی پاک باشه نه با پنالتی پشت محوطه جریمه اینه که با ارزشه درود بر استقلال واستقلالیهای سرزمین عزیز ایران💙🌟🌟💙💪💪👺🔥🔥🔥
  • کامران IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    استقلال نگو . بگو ام الناله
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    این صمد مرغابی هم دلش خوش است خبر ندارد کمپ حجازی هم مصادره شد توسط بانک شهر به خاطر یک وام یکصدوپنجاه میلبون تومان زمان آجرلو و یکصد میلیارد تومان هم به خاطر تسویه بدهی استراماچوئی و مرحله بعد هم سیلوا و دیگران و ته آن هم انحلال تیم استقلال فاتحه
  • از شیراز IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 1
    لنگ تا ابد منفور است
  • مهرداد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    بنظرم باید استقلال از آسیا حذف می شد تا بقیه تیم‌ها در امان باشند
  • امیر IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    دوستان عزیز پرسپولیسی که میگین حذف استقلال از اسیا از مدیریت هستش نه دوستان وزارت با دیر دادن پول باعث حذف استقلال از اسیا شد لطفا مصاحبه کاظم اولیایی عضو کمیتیه مجوز حرفه ای رو بخونین تا دستتون بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس