کد خبر 1503457
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
جوانگرایی در والیبال تاوان دارد/ جذب مربی خارجی بازگشت به عقب است

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال با بیان اینکه تغییر نسل در والیبال تاوان دارد، گفت: کادرفنی و بازیکنان تیم ملی به فرصت نیاز دارند و باید به آن‌ها زمان بدهیم.

به گزارش مشرق، شهرام محمودی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: عملکرد ایران در تورنمنت لیگ ملت‌ها در دو هفته‌ای که برگزار شد قابل قبول نبود؛ نمی‌توان نتایجی که تیم ملی کسب کرد را کتمان کنیم. از هشت بازی، تیم ملی تنها موفق به دو پیروزی شده و این نتایج برای مردم و جامعه والیبال قابل قبول نیست.

جوانگرایی و تغییر نسل تاوان دارد

وی اظهار داشت: عوامل زیادی مثل نبود بازیکنان باتجربه همچون عبادی‌پور، علی اصغر مجرد و… در تیم حضور نداشتند. از آن طرف برخی بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شدند که نیاز است به آن‌ها زمان بدهیم تا تجربه کسب کنند تا در مصاف با تیم‌های مطرح دنیا با اعتماد به نفس کافی وارد میدان شوند. به هر حال جوانگرایی و تغییر نسل تاوان دارد و باید به کادرفنی و بازیکنان تیم فرصت بدهیم. بازیکنان جوان باید میدان ببینند تا پخته شوند؛ چرا که هر مسابقه بین‌المللی با چندین ماه تمرین برابر و به بازیکنان جوان کمک می‌کند. در کنار آن باید به رنکینگ جهانی هم توجه کنیم؛ در سال منتهی به المپیک جایگاه تیم‌ها در جهان اهمیت زیادی دارد و روند تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که تیم ملی بتواند به المپیک صعود کند. مردم و اهالی والیبال باید صبور باشند، قطعاً تیم ملی از فنی هم نقطه ضعف داشت و کادرفنی باید آن را برطرف کند.

بازیکنان به خودباوری نرسیده بودند

محمودی ضعف اصلی تیم ملی را مسائل روانی می‌داند و در این خصوص عنوان کرد: به لحاظ روحی و روانی بازیکنان شرایط خوبی نداشتند و این موضوع تأثیر زیادی روی عملکرد آن‌ها گذاشت. بازیکنان به خودباوری نرسیده بودند و همین موضوع باعث شد تا بازی مقابل ایتالیا در شرایطی که تنها یک امتیاز با پیروزی فاصله داشتند آن ست را واگذار کردند. این مسائل به بی‌تجربگی بازیکنان برمی‌گردد که نتوانستند در شرایط حساس نتیجه را به نفع ایران تمام کنند.

بیشتر بخوانید:

عبادی‌پور: عطایی تاوان یک کار را می‌دهد

دریافت سرویس پرشی مشکل همیشگی تیم ملی است

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین ضعف ایران در دریافت سرویس پرشی بود، اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلات همیشگی تیم ملی ضعف در دریافت سرویس پرشی است و از قدیم این مشکل وجود داشته است. گاهی وقت‌ها با تمرینات منظم این ایراد را برطرف کرده بودیم و کمتر از آن آسیب می‌دیدیم اما الان به نظرم به یکی از نقاط ضعف اصلی تیم تبدیل شده است.

جوانگرایی در والیبال تاوان دارد/ جذب مربی خارجی بازگشت به عقب است

جذب مربی خارجی بازگشت به عقب است

بازیکن سابق والیبال ایران در مورد تغییر سرمربی تیم و جذب مربی خارجی گفت: من از همان ابتدا حامی مربیان ایرانی بودم و الان هم با وجود اینکه تیم ملی در دو هفته تورنمنت رقابت‌های لیگ ملت‌ها خوب نتیجه نگرفته اما باز هم نظرم روی مربی ایرانی است؛ چرا که معتقدم مربیان ایرانی علم و دانش روز والیبال دنیا را دارد و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. عطایی رزومه مشخصی دارد، درست است که شرایط است اما باید به مربیان ایرانی فرصت بدهیم و به آن‌ها اعتماد کنیم. جذب مربی خارجی بازگشت به عقب است؛ ما می‌توانیم از مربیان به روز و مطرح والیبال دنیا در کنار کادرفنی ایرانی تیم ملی استفاده کنیم و به عنوان مربی تمرین دهنده از آن‌ها بهره ببریم. مربیان ما به روز هستند اما باید خودشان را هم به روز نگه دارند، بهتر است همان قدری که از مربیان خارجی حمایت می‌شود از مربیان ایرانی هم حمایت کنیم.

در مورد معنوی نژاد کادرفنی باید توضیح بدهد

وی در مورد خط خوردن معنوی نژاد در هفته دوم رقابت‌ها و حضورش در سری آ لیگ ایتالیا خاطرنشان کرد: عملکرد معنوی نژاد را باید بر اساس آماری تحلیل کنیم، بنابراین چون عملکرد آماری او را ندارم نمی‌توانم دقیق نظر بدهم و باید کادرفنی پاسخگوی آن باشند. ولی با شناختی که از میثم صالحی دارم او یک بازیکن تأثیرگذار در تیم ملی است و اگر شرایط مصدومیتش برطرف شده باشد به تیم می‌تواند کمک زیادی کنند، معنوی نژاد هم دیگر بازیکن خوب تیم ملی است و در صورت صلاحدید کادرفنی می‌تواند به تیم کمک کند، اما باید ببینم در هفته اول به لحاظ آماری چه شرایطی داشته و در این رابطه آن‌ها بهتر می‌توانند توضیح بدهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    نه الزاما
  • معترض GB ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    شهرام خان،، چرا استخدام مربی خارجی برگشت به عقبه، تو همین بازیهای چندتا سرویس بچه‌ها خراب شد
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    ولاسکو اومد بازگشت به عقب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس