کد خبر 1502978
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
سردار امان الله گشتاسبی

سردار امان‌الله گشتاسبی با حضور سردار سرلشگر سلامی به عنوان فرمانده سپاه کردستان معرفی شد.

به گزارش مشرق، در مراسمی و با حضور فرمانده کل سپاه، از خدمات سردار سیدصادق حسینی فرمانده سابق کردستان قدردانی و سردار امان‌الله گشتاسبی به عنوان فرمانده جدید سپاه بیت‌المقدس کردستان معرفی شد.

سردار گشتاسبی متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این فرمانده کارآزموده در ابتدا به ‌عنوان نیروی بسیجی وارد میدان نبرد علیه رژیم بعث شد و از اواخر سال ۱۳۶۲ به‌عنوان پاسدار رسمی در مسئولیت‌های مختلف اعم از فرماندهی دسته، گروهان و گردان، در عملیات‌هایی همچون کربلای ۴، ۵، ۱۰، نصر۸، عملیات بدر، خیبر و عملیات‌های ایذایی قدس در منطقه هورالعظیم و سایر عملیات‌ها در کنار دیگر رزمندگان به ایفای وظیفه پرداخت.

سردار گشتاسبی در اولین گام فرماندهی تیپ امام سجاد (ع) فارس را بر عهده گرفت. وی بعدها با لشکر ۱۹ فجر و لشکر المهدی (عج) و تیپ احمد بن موسی و لشکر ۲۵ کربلا نیز همکاری داشت، اما از سال ۶۵ با استقرار تیپ مستقل ۴۸ فتح (استان کهگیلویه و بویراحمد) فعالیت خود را ادامه داد؛ حتی زمانی که قطعنامه ۵۹۸ نیز پذیرفته شد تا سال ۷۰ به دلیل وجود برخی مسائل، در مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب حضور فعال داشت.

سردار گشتاسبی در بهمن ماه ۹۳ با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جانشین قرارگاه قدس نیروی زمینی منصوب شد.

سردار گشتاسبی همچنین ۲۳ تیرماه ۹۶ به عنوان فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

پیش از این «سردار سیدصادق حسینی» از آبان‌ماه سال ۹۸ تاکنون فرماندهی قرارگاه استانی شهید شهرامفر و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان را برعهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    4 1
    انشاءالله با سرسختی ذاتی که ایشون دارن پدر هرچی تجزیه طلب هست رو دربیاره و همه اونا رو به طلبشون برسونه و از بیخ تجزیه بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس