کد خبر 1502776
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
تل آویو

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از قصد و نیت این وزارتخانه برای احضار سفیر اوکراین در اراضی اشغالی و توبیخ وی خبر داد.

به گزارش مشرق، «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قرار است سفیر اوکراین در اراضی اشغالی، به وزارت خارجه این رژیم احضار شود.

این اقدام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بعد از بیانیه صادره از سوی سفارت اوکراین در اراضی اشغالی انجام می‌شود.

کوهن ادامه داد: تل آویو از همان زمان آغاز جنگ علیه اوکراین، با وجود پیچیدگی‌های موجود با روسیه، قاطعانه از این کشور حمایت کرده است. ما از اوکراین و تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور حمایت کردیم.

وی همچنین به تخصیص بودجه مخصوص ارسال کمک به اوکراین اشاره کرد و گفت: سیستم آژیر خطری که ما به اوکراین دادیم، در نجات دادن جان مردم این کشور نقش به سزایی دارد.

سفارت اوکراین در اراضی اشغالی روز یکشنبه یک بیانیه صادر و در آن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به صورت تنگاتنگی با روسیه در شرایط کنونی همکاری دارد.

در این بیانیه آمده است که سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تلاشی برای توجیه بی توجهی تل آویو نسبت به اتخاذ اقدامات لازم برای مهیا کردن تدابیر دفاع در اوکراین طی یک سال و نیم گذشته است.

سفارت اوکراین تاکید کرد که کابینه رژیم صهیونیستی طی ۲ دوره از مذاکرات سیاسی بلندپایه با طرف روس، توافق کرده است که یک دفتر دیپلماتیک دیگر در قدس اشغالی ایجاد کند.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد که در حالی که کشورهای جهان، روسیه را تحریم کرده‌اند، رژیم صهیونیستی تبادلات تجاری خود را با مسکو طی ۲ سال گذشته افزایش داده است.

پیش از این رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین تاکید کرده بود که رژیم صهیونیستی باید از اوکراین حمایت کرده و زمان آن فرارسیده که نتانیاهو به این کشور سفر کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    3 0
    همکاری اسرائیل با روسیه؟ توبیخ اوکراین؟ شده عین فیلم های عشق و عاشقی بالیودی!!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 0
    آقا اصلا اوکراینیها را کلهم اجمعین بفرستید تعطیلات تفریحی! مردم کشورهای دیگر بروند برابشان بجنگند!! اینطوری شاید توقعشان کمتر شود!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    کاسه گدایی زلنسکی انتها ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس