کد خبر 1502346
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
هشدار مقاومت عراق به آمریکا: صبر ما حدی دارد

هیأت هماهنگی مقاومت عراق تأکید کرد که بنا بر تلاشهایی که دولت عراق باید انجام دهد، مقاومت، آخرین فرصت را می‌دهد تا از تجاوزات آمریکا جلوگیری شود.

به گزارش مشرق، هیأت هماهنگی مقاومت عراق بعد از ظهر امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که نقش آن، مقدم داشتن منافع ملت این کشور و خدمت‌رسانی به آنان است.

شبکه خبری العهد ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، با توجه به حساسیت این مرحله و لزوم عبور از آن، یکی از اقداماتی که هیأت هماهنگی مقاومت انجام داده، توقف عملیاتهای نظامی علیه حضور آمریکا در خاک عراق است، ولی نباید این گونه برداشت شود که این اقدام به منزله قبول تداوم این حضور غیر قانونی است که ناقض قانون اساسی عراق هم به شمار می‌رود.

مقاومت عراق با بیان اینکه ما از تجاوزات و مداخلات آشکار آمریکا در امور داخلی عراق غافل نیستیم، تأکید کرد: ادامه وجود پایگاههای نظامی، نیروهای رزمی و پهپادهای جاسوسی و نقش مخرب سفارت شرور آمریکا در اشاعه انحرافهای اخلاقی و هدف قرار دادن هویت فرهنگی، ارزشها و عادات عراق، باعث شده است که ما نیز بنا بر وظیفه شرعی و ملی خود، پاسخ مناسبی دهیم.

این نهاد عراقی در پایان تأکید کرد که بنا بر تلاشهایی که دولت عراق باید انجام دهد، مقاومت، آخرین فرصت را می‌دهد تا از این تجاوزات جلوگیری شود و همه «باید بدانند که صبر ما حدی دارد و هر کُنشی، واکنشی به همراه خواهد داشت».

در همین ارتباط، کانال تلگرامی صابرین نیوز، به تازگی به نقل از منابع مطلع عراقی، از طرح ترور رهبران گروههای مقاومت عراقی از سوی آمریکا خبر داد.

به نوشته این رسانه، «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق به برخی طرف‌های سیاسی این کشور اعلام کرده است که واشنگتن چه‌بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به‌خاطر حمله به منافع ایالات‌متحده، هدف قرار دهد.

تهدید فوق پس از آن صورت می‌گیرد که دبیرکل نُجَباء به صراحت اعلام کرد که به سفیر آمریکا اجازه نمی‌دهد در قامت وکیل و وصی عراق رفتار کند.

این تهدید شیخ اکرم الکعبی پس از آن بود که سفیر آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای مدعی شد که این کشور هرگز منطقه غرب آسیا را ترک نخواهد کرد. او همچنین با بیان ادعاهایی به شکل علنی در امور داخلی عراق دخالت کرد.

سفیر آمریکا در عراق به شکل علنی و واضح به دخالت در امور داخلی عراق پرداخت و مدعی شد که مردم این کشور الحشد الشعبی را نمی‌خواهند. او از این گروه مقاومت که زیر نظر نخست‌وزیر و به عنوان یک نیروی رسمی فعالیت می‌کند تحت عنوان «میلیشیا» یاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 4
    الان پرهای آمریکایی ها ریخت خخخ
    • Ali IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 1
      مال اونا خیلی وقته ریخته فقط تو موندی😉
  • جابر خداپرست IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    الان نشیمن گاه یه عده سوخت
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    خاک جعلی خاک پاک خلافت تورررررررک عثمانی 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    خاک جعلی خاک پاک خلافت تورررررررک عثمانی 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
  • Ali IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    فرصت ندید قنل عامشون رو استارت بزنید
  • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    آمریکا خیلی وقته شما ها رو شناخته،از عراقی ها بخاری بلند نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس