کد خبر 1501995
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
نشست آب و هوای پاریس بدون توافق جامع پایان یافت

شرکت کنندگان در اجلاس پاریس نتوانستند بر سر برقراری مالیات بر انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده از کشتیرانی بین المللی به توافق برسند.

به گزارش مشرق از آسوشیتدپرس، گردهمایی دو روزه سران جهان و روسای سازمان های مالی با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی و فقر، روز جمعه بدون اعلامیه مهمی پایان یافت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، میزبان این اجلاس بود. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و جان کری، مسئول امور آب و هوا، نیز از آمریکا در این اجلاس حضور یافتند.

دیگر شرکت کنندگان شامل لی کیانگ، نخست وزیر چین، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، آجای بانگا رئیس بانک جهانی و کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول، می شدند.

ایده مالیات جهانی بر انتشار گازهای گلخانه ای محور اصلی این نشست بود. البته آگاهان می گویند این توافق به طور بالقوه می تواند در نشست تیرماه سازمان بین المللی دریانوردی، سازمان وابسته به سازمان ملل متحد که امور مربوط به حمل و نقل را تنظیم می کند، تصویب شود.

طبق گزارش سازمان بین المللی دریانوردی، کشتیرانی تقریباً ۳ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد. پارلمان اروپا هشدار داده است این سهم ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به طرز چشمگیری افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس