کد خبر 1501893
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
AFC: ایران نمایش خیره‌کننده‌ای مقابل کره جنوبی داشت

کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی جذاب ایران و کره جنوبی در جام ملتهای زیر ۱۷سال آسیا ۲۰۲۳ گزارشی منتشر کرد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی جذاب ایران و کره جنوبی در جام ملتهای زیر ۱۷سال آسیا ۲۰۲۳ به تمجید از ایران پرداخت و گزارشی منتشر کرد.

در بخشی از گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است:

ممکن بود روحیه تیم ملی ایران پس از تساوی در بازی قبلی مقابل قطر تضعیف شده باشد، اما نوجوانان ایران نمایشی خیره‌کننده در آخرین دیدار خود در جام ملت های آسیا زیر ۱۷سال تایلند ۲۰۲۳ مقابل کره‌جنوبی داشتند.

دو گل سریع در نیمه اول باعث شد آنها روز پنجشنبه در ورزشگاه پاتوم تانی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شوند و به عنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی راهیابی پیدا کنند که هشتمین مرتبه در ۱۲بار حضورشان در این رقابتها و البته اولین بار از سال ۲۰۱۶ که به عنوان تیم دوم، راهی مرحله بعد شده بودند.

ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یمن می‌رود و کره جتوبی با تایلند بازی خواهد کرد.

افتخار حاصل از این پیروزی در چهره حسین عبدی در کنفرانس خبری پس از بازی مشخص بود و نحوه تقابل بازیکنانش مقابل حریفی که ۱۰ گل تا پیش از این بازی به ثمر رسانده بود را توصیف کرد.

بیون سونگ هوان، مربی ۴۳ساله کره‌جنوبی به ایرانی‌ها بابت این نتیجه تبریک گفت و ترجیح داد به باخت فکر نکند و معتقد است که یادگیری از این تجربه مفیدتر و ضروری‌تر است.

این برد، دومین پیروزی ایران مقابل آسیای شرقی‌ها پس از پیروزی آنها در فینال سال ۲۰۰۸ بود که تنها عنوان قهرمانی خود تا به امروز را بدست آوردند. البته حسین عبدی تاکید کرد موضوع مهمتر برای او این است که بازیکنانش بتوانند صرف نظر از هر نتیجه‌ای از بازی لذت ببرند.

عبدی پس از توقف شاگردانش مقابل قطر، فعالیت‌های دسته جمعی بیشتری را در برنامه بازیکنانش گنجاند، از جمله پخش فیلم‌های شاد و خنده‌دار تا اطمینان حاصل کند که بازیکنان از نظر ذهنی ریکاوری شدند و ذهنیت مثبت خود را حفظ می‌کنند.

به نظر می‌رسد که کارساز هم بوده است، چراکه آسیای میانه‌ای‌ها از جان مایه گذاشتند و از هیچ توپ ساده‌ای هم به آسانی نمی‌گذشتند و در یک لحظه بی سابقه همگی بعد از سوت پایان بازی برای نشان دادن شادی خود، درون زمین بازی، شنا سوئدی رفتند.

(توضیح درباره پاراگراف پایانی: نوجوانان ایران پس از برد مقابل افغانستان و کره‌جنوبی، به یاد لحظات سخت تمرینات، این نوع خوشحالی را انجام دادند)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس