کد خبر 1501645
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
تورم در انگلیس به بالاترین سطح در 31 سال اخیر رسید!

روزنامه «تلگراف» به نقل از اداره آمار انگلیس اعلام کرد که افزایش نرخ اجاره بها و مواد غذایی، تورم نقطه‌ای در بریتانیا را به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسانده است.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس، جهش قیمت کالاهای اساسی، اجاره بها و انرژی، نرخ تورم در این کشور را به ۷.۱ درصد در ماه می / اردیبهشت نسبت به ماه قبل رسانده است که در ۳۱ سال گذشته، به بالاترین سطح خود رسیده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از روزنامه «تلگراف» انگلیس، افزایش نرخ اجاره بها و مواد غذایی، تورم نقطه‌ای در بریتانیا را به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسانده است.

به نوشته تلگراف، تورم نقطه‌ای در ماه می به ۷.۱ درصد رسیده است که از آغاز سال ۱۹۹۲ میلادی این جهش تورمی طبق اداره آمار انگلیس بی‌سابقه توصیف شده است.

به این ترتیب، قیمت غذا و کالاهای مصرفی طی ماه می گذشته نسبت به ماه قبلی (آپریل / فرودین) نه تنها کاهش نیافته است بلکه برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، این رقم از ۸.۴ درصد در ماه آپریل به رقم ۸.۷ درصد صعود پیدا کرده است.

به نوشته تلگراف، نرخ مواد غذایی سیر صعودی نامحسوسی و کندی داشته و در بخش پوشاک نیز جهش قیمت‌های در ماه می / اردیبهشت در مقایسه با ماه قبل (آپریل / فرودین) از ۶.۸ درصد به رقم ۷.۱ درصد جهش یافته است.

پیشتر روزنامه «دِ ناشونال» اسکاتلند در گزارشی به نقل از سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه اعلام کرده بود که شاخص تورم در بریتانیا به بالاترین سطح میانگین صعودی خود در میان کشورهای توسعه یافته خواهد بود.

به گزارش این روزنامه اسکاتلندی، پیشتر سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه گزارش داده بود که بریتانیا درمهار رکود و تورم با دشواری مواجه خواهد شد و بریتانیا بالاترین تورم قیمتی را در میان کشورهای عضو این سازمان در سال ۲۰۲۳ میلادی به استثنای ترکیه و آرژانتین تجربه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 0
    😂😂😂😂7.1 درصد تورم آرزوی همه مردم ایران،
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    5 0
    همش ۷ درصد ؟؟؟ ینی ۳۰ ساله همچین تورمی نداشتن ؟
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    5 0
    همش 7 درصد!!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    دقیقا مثل خودمونند. البته از دیدگاه من افتصاددانم . به روز سیاه نشوندین ما را لا تورم ۶۰ درصد
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    فقط،بروید گرد کارتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس