تکذیب خبر درخواست الجزایر از سفیر امارات برای ترک خاک این کشور

در حالی که وزارت امور خارجه الجزایر درخواست این وزارتخانه از سفیر امارات برای خروج از خاک الجزایر را قاطعانه رد کرد؛ منابع محلی از برکناری وزیر ارتباطات الجزایر از سمت خود خبر دادند.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور الجزایر وزیر ارتباطات این کشور را برکنار و دبیرکل این وزارتخانه را به عنوان سرپرست آن تعیین کرد.

ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای که سه شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد «عبدالمجید تبون»، «محمد بوسلیمانی» وزیر ارتباطات را برکنار کرده است.

در این بیانیه که به طور غیرمعمول حوالی نیمه شب منتشر شد، آمده است: «رئیس جمهور عبدالمجید تبون، پس از مشورت با نخست وزیر، به وظایف محمد بوسلیمانی به عنوان وزیر ارتباطات پایان داد و دبیرکل این وزارتخانه را به عنوان سرپرست برای اداره امور تعیین کرد.

اگرچه ریاست جمهوری الجزایر جزئیاتی درباره دلیل این تصمیم ارائه نکرد، اما فعالان شبکه‌های اجتماعی آن را به انتشار خبر اخراج سفیر امارات از الجزایر مرتبط دانستند که بعداً از سوی مقامات تکذیب شد.

این خبر در حالی است که وزارت امور خارجه الجزایر در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد، درخواست این وزارتخانه از سفیر امارات برای خروج از الجزایر را «قاطعانه» رد کرد.

در این بیانیه آمده است: سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه الجزایر، اخبار نادرست و کذب در مورد درخواست این وزارتخانه از سفیر امارات برای خروج از خاک الجزایر را به شدت تکذیب می‌کند. این اخبار، جعلی و ساختگی هستند و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی وزارت خارجه تنها منبع رسمی برای پیگیری این گونه خبرها است.

این بیانیه می‌افزاید: سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه الجزایر بر استحکام و قوت روابط دوجانبه ممتاز بین دو کشور و دو ملت برادر الجزایر و امارات تأکید می‌کند. دو کشور برای ارتقای این روابط به بالاترین سطوح در راستای خواست مشترک رهبران دو کشور به شدت تمایل دارند.

گفتنی است که برخی شبکه‌های اجتماعی و روزنامه کثیرالانتشار «النهار» پس از دستگیری ۴ جاسوس اماراتی که برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) کار می‌کردند، خبر اخراج سفیر امارات از الجزایر را منتشر کردند. این خبر پس از تکذیب وزارت امور خارجه به سرعت حذف شد، اما این موضوع مانع از انتشار آن در صفحات فضای مجازی دیگر نشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس