کد خبر 150132
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

اندکی پس از پایان سخنان رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد، رسانه‌های جهان به بازتاب سخنان ایشان پرداختند.

* شبکه تلویزیونی خارجی از جمله شبکه‌های سی‌ان‌ان ، بی‌بی‌سی عربی، الجزیره و العربیه، سخنان رهبر معظم انقلاب را به صورت زنده پوشش دادند.


* شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، تمامی برنامه های خود را برای پخش مسقیم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، قطع کرد.


* روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارانوت" : رهبر عالي ايران در افتتاحيه جنبش غير متعهدها در "يک سخنراني آتشين" عليه غرب گفت؛ زمان براي ايجاد نظم نوين جهاني مهيا است.




* خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران در حضور بان کی مون نوع ساختار سازمان ملل را دیکتاتوری خواند.


* «نیوز انترنشنال» درباره سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر انقلاب ایران بار دیگر تأکید کرد که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نخواهد رفت و استفاده از سلاح کشتار جمعی و هسته ای، گناهی نابخشودنی است.


* پایگاه عربستانی 'الحیاه': آیت‌الله خامنه‌ای با اعلام اینکه 'ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست'، مجددا بر حقوق هسته‌ای این کشور تاکید کرد.



* پايگاه 'اسلام اليوم': رهبر عالي ايران در سخنان خود، کشورهاي جهان را به مقابله و رويارويي با آمريکا فراخواند.



* خبرگزاری 'رویترز': رهبر عالی ایران در سخنرانی خود در اجلاس عدم تعهد اعلام کرد؛ایران از حقوق خود برای دستیابی به انرژی هسته‌ای دست نخواهد کشید/امریکا از سازمان ملل برای تحمیل قلدری به کشورهای جهان سو استفاده می کند


* پایگاه خبری 'یا لبنان': آیت‌الله خامنه‌ای در اجلاس عدم تعهد اعلام کرد؛ شعار ایران 'انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس' است


* خبرگزاری رسمی چین با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در افتتاحیه شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد در تهران نوشت که رهبر ایران مواضع هسته‌ای این کشور را دقیقا در سخنرانی خود تشریح کرد.

شینهوا نوشت: «آیت الله علی خامنه‌ای» رهبر ایران در سخنرانی ابتدایی در افتتاحیه نشست گفت که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما از حق خود برای انرژی هسته‌ای عقب نشینی نمی‌کند.


* روزنامه صهیونیستی 'جروزالم ‌پست': رهبر عالی ایران با بیان اینکه 'انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس' اعلام کرد؛‌ این کشور هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. 


* تیتر اکثر رسانه های خارجی: رهبر ایران در حضور بان کی مون با انتقاد شدید از شورای امنیت، ساختار سازمان ملل را به چالش کشید.


* پايگاه اينترنتي روزنامه لوپاريزين فرانسه نوشت: آيت الله علي خامنه اي در آيين گشايش شانزدهمين نشست کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران تاکيد کرد کشورش هرگز در صدد دستيابي به سلاح اتمي نخواهد بود.
لوپاريزين افزود: با اين حال، آيت الله خامنه اي بر چشم پوشي نکردن کشورش از حق مردم ايران براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاکيد کرد.


* روزنامه اماراتی الاتحاد: آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاس ران عدم تعهد اعلام کرد که کشورش در صدد دست یابی به سلاح هسته ای نیست. وی در عین حال تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و همه کشورها حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارند.


* پایگاه هندی 'زی‌نیوز': آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ایجاد دوره جدید در نظم نوین جهانی اعلام کرد؛ جنبش عدم تعهد می‌تواند و باید نقش جدیدی در جهان ایفا کند




* پایگاه خبری الانتقاد با انعکاس سخنرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در افتتاحیه اجلاس سران عدم تعهد به نقل از ایشان نوشت که ما در دوره کنونی در جهان چند قطبی زندگی می‌کنیم و جنبش عدم تعهد باید نقش محوری در مقابله با سلطه طلبان ایفا کند.


* المنار نیز با اشاره به افتتاح اجلاس سران عدم تعهد در تهران نوشت که امام خامنه ای در سخنانی در مراسم افتتاحیه بر ضرورت خلع سلاح های کشتار جمعی و اهمیت آرمان فلسطین تاکید کرده و خواستار ایجاد آینده جدید برای جهان بر اساس مشارکت همگانی و مساوات حقوق ملت‌ها شدند.


* پایگاه بری عربی پرس نیز با انعکاس سخنرانی مقام معظم رهبری پیشنهاد ایشان در مورد همه پرسی در فلسطین را تیتر خبر خود در مورد بیانات مقام معظم رهبری قرار داده و افزود که با توجه به افزایش ابزارهای سلطه جویانه غرب نیاز مستمر به ادامه فعالیت جنبش عدم تعهد وجود دارد، ایشان افزودند: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا بر اساس شرایط جهان کنونی و نیازهای آن فعالیت‌های خود را ادامه دهیم. این پایگاه خبری به نقل از مقام معظم رهبری افزود که طنز ناراحت کننده در جامعه ما این است که دولت آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده سلاح های کشتار جمعی و تنها کشوری که مرتکب جنایت هسته ای شده، امروز عهده دار مقابله با اشاعه هسته ای شده است.


* روزنامه آمریکایی 'یو‌اس‌تودی' در واکنش به حضور سران کشورها در اجلاس غیر متعهدها نوشت: محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر پس از ده‌ها سال قطع رابطه دو کشور وارد ایران شد


* شبکه «یورونیوز» در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد «نم» به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و به نقل از رهبر ایران گزارش کرد که ایران هرگز پیگیری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد.


* شبکه تلویزیونی تی اف 1 فرانسه: انتقادات امروز رهبرایران تیرهایی علیه آمریکا و سازمان ملل بود.


* بی بی سی فارسی نیز در اقدامی غیر حرفه ای، تنها به نقل بخش کوتاهی از صحبت های رهبر معظم انقلاب راجع به ساختار سازمان ملل و عدم قصد ایران برای ساخت تسلیحات هسته ای اشاره کرد و نوشت:" آیت الله خامنه ای در سخنان خود، با بازگو کردن مواضع جمهوری اسلامی در زمینه سیاست های داخلی و خارجی، ساختار شورای امنیت را غیر دموکراتیک و "دیکتاتوری آشکار" خواند و کشورهای غربی را متهم کرد که به بهانه مقابله با تروریسم و حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، در کشورهای دیگر دخالت می کنند.رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایران در صدد ساخت تسلیحات اتمی نیست اما برنامه های هسته ای خود برای تولید سوخت هسته ای را ادامه می دهد."


* خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران امروز در سخنان خود بیشتر از هر وقت دیگر بر عدم تلاش تهران برای ساخت سلاح هسته‌ای تأکید کرد.


* الجزیره: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد ایران هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست.


* خبرگزاری آمریکایی 'یونایتدپرس': دعوت رهبر ایران از آمریکا برای عقب‌نشینی از حمایت اسرائیل و برگزاری انتخابات در فلسطین، قابل تأمل است


* سایت فارسی صدای امریکا درمطلبی با تیتر "حمله رهبر ایران به اسراییل در حضور بان کی مون"، بیانات و تاکیدات چندین باره ی رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و با تند خواندن آنها چنین نوشت: "رهبر ایران در سخنرانی خود، چندین بار از ایالات متحده آمریکا و اسراییل انتقاد کرد و بدون نام بردن از رهبران اسراییل، عنوان «گرگان درنده ی صهیونیست» را به کار گرفت.


* واشنگتن پست: آیت‌الله خامنه‌ای گفت که کشور ما داشتن سلاح‌های هسته‌ای را گناهی بزرگ و نابخشودنی می‌داند.


* نشریه «تایمز عمان» بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر و بر سخنان ایشان، مبنی بر عدم تمایل ایران برای سلاح هسته ای تأکید کرده است.


* گلف نیوز سخنان رهبر انقلاب در مورد شورای امنیت ملل متحد را مورد توجه قرار داد. این سایت خبری اماراتی نوشته است که آقای خامنه ای ساختار شورای امنیت را غیر عادلانه ، غیر عقلایی و غیر دموکراتیک دانسته و آن را نوعی دیکتاتوری شورای امنیت تلقی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امين ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    0 0
    جانم فداي رهبر
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    0 0
    مرحبا بر رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • افشین ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    0 0
    جانمفدای رهبر
  • حمید رضا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    0 0
    فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
  • رضا ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    0 0
    "ما همه سرباز توییم خامنه ای"
  • سجاد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    0 0
    عزیزم supreme leader یعنی همون مقام معظم رهبری نه رهبر عالی ایران.
  • پویا ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    0 0
    الله اکبر خامنه ای رهبر
  • رزمنده ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • شهرابین ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    منتظر اعلام جهاد رهبرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس