پیشنهاد مشارکت زنان خانه‌دار برای کاشت ۱ میلیارد درخت

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیشنهاد مشارکت زنان خانه‌دار برای کاشت ۱ میلیارد درخت گفت: زنان و کودکان بیشترین آسیب را از مسائل زیست محیطی می‌بینند.

به گزارش مشرق، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی با شعار نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین که امروز در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به اهمیت نقش خانواده اشاره کرد و گفت: بنای درست یک جامعه با خانواده نهادینه می‌شود و خانواده نقش مهمی در همه مسائل از جمله محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه نام در نظر گرفته شده برای برنامه بسیار گویاست، خاطرنشان کرد: این نشانگر تأثیر و تأثری است که زنان در مسئله محیط زیست دارند. نقش، حقوق، زیست، بهداشت و چگونگی معیشت زنان با تغییر اقلیمی بیشتر برای زنان متأثر می‌شود و این زنان هستند که بیش از دیگران می‌توانند مؤثر باشند. در واقع باید به این دو نقش تأثیر و تأثر زنان در جامعه، محیط زیست، خانواده، اجتماع و بهداشت بیشتر دقت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هرگونه آموزش و سرمایه‌گذاری کردن منفعت است، گفت: زنان به واسطه آموزش و آن چیزی که از کودکی به فرزندان خود ودیعه می‌دهند، همچنین با رفتار، گفتار و منشی که از خود نشان می‌دهند می‌توانند اثر ماندگار در جامعه به جای بگذارند.

خزعلی افزود: یکی از حرکت‌هایی که در طرح جدید جهاد کشاورزی پیشنهاد آن را داده‌ایم و امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد، مشارکت و همیاری زنان برای کاشت یک میلیارد درخت است که جدی گرفته شود. طرحی را به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور داده‌ایم که امیدواریم با همکاری این دو وزارتخانه این طرح در سطح استان‌ها و با کمک مدیران کل بانوان استان‌ها به شکل تحویل بذر به زنان خانه‌دار و دریافت نهال صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این یک کار جمعی و بسیج عمومی برای اینکه نهال مناسب با توجه به اقلیم خاص هر منطقه و هر استان تهیه شود، است تا شاهد کاشت حقیقی یک میلیارد درخت در کشور که به سمت بیابان‌زایی می‌رود، باشیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیابان‌زایی تهدیدی برای سلامت جامعه است، تأکید کرد: کاشت درخت برای سلامت جامعه نیاز است و زنان و کودکان بیشترین آسیب را از مسائل زیست محیطی می‌بینند. همچنین در مباحثی که منجر به آلوده شدن محیط زیست می‌شود می‌توان به دست با کفایت زنان خانه‌دار این مسئله را کنترل کرد.

در پایان این برنامه، یک اصله درخت توسط معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده کاشته شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس