توافق لاکهید مارتین برای تولید بدنه اف-35 در فنلاند

براساس توافقی که میان یک شرکت دولتی فنلاند و شرکت لاکهید مارتین آمریکا حاصل شده،همکاری مستقیمی میان این دو شرکت ازجمله در زمینه تولید بدنه جنگنده‌های اف-۳۵ در این کشور حوزه اسکاندیناوی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، شرکت دولتی پاتریای فنلاند روز دوشنبه قراردادی را با شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» امضا کرد که طی آن دو شرکت همکاری صنعتی مستقیمی از جمله مونتاژ بدنه جنگنده‌های اف-۳۵ را در فنلاند انجام خواهند داد.

شرکت پاتریا که جایگاه برجسته‌ای در زمینه تولید تسلیحات، صنعت هواپیمایی و تولیدات با فناوری بالا دارد، اعلام کرد که توافقنامه‌ای را با شرکت سازنده جنگنده‌های اف-۳۵ امضا کرده است.

وزارت دفاع فنلاند نیز پیشتر توافقی با شرکت لاکهید مارتین برای واردات ۶۴ جنگنده اف-۳۵ امضا کرده بود. بر اساس این قرارداد که بالغ بر ۱۰ میلیارد یورو بوده، تحویل جنگنده‌ها به فنلاند بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ انجام خواهد شد.

آمریکا مشتری و سرمایه‌گذار اصلی ساخت اف-۳۵ است و بیشتر هزینه‌های توسعه این پروژه که بیش از ۴۰ میلیارد دلار است را پرداخت کرده‌ است. ساخت اف-۳۵ یک پروژه بین‌المللی است که شرکای این پروژه انگلیس، ایتالیا، هلند، ترکیه، کانادا، استرالیا، نروژ و دانمارک هستند.

«لاکهید مارتین» سازنده جنگنده اف-۳۵ اعلام کرده که تاکنون بیش از ۸۷۵ فروند از این نوع جنگنده را به ارتش ایالات متحده و کشورهای متحد و دوست تحویل داده است. این جنگنده در حال حاضر در دو نوع تولید می‌شود. یکی از نمونه‌های این جنگنده قابلیت برخاستن به شکل عمودی را دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    جنگنده چلاق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس