کد خبر 1500690
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
نکونام بهترین گزینه برای استقلال است/ باید از فدراسیون ناراحت بود

کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی به دیدارهای تدارکاتی قوی نیاز دارد نه بازی با تیم‌های درجه سه، گفت: فدراسیون فوتبال به جای دادن وعده‌ پوچ، به قول‌هایش عمل کند.

به گزارش مشرق، محمد نوری در خصوص شرایط تیم ملی ایران و حضور در تورنمنت کافا گفت: مسابقات کافا محک خوبی برای تیم ملی نیست. بازی با افغانستان و قرقیزستان و ازبکستان باعث نمی‌شود نقاط ضعف تیم ملی آشکار شود. تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها و جام جهانی نیاز به بازی‌های بزرگ با تیم‌های مطرح دارد. بازی با تیم‌های درجه ۳ آسیا ارزیابی خوبی برای ملی پوشان ما نیست.

کارشناس فوتبال ادامه داد: از فدراسیون فوتبال باید ناراحت بود که هنوز نتوانسته چند بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی فراهم کند. استرالیا با آرژانتین بازی می‌کند و ما با افغانستان. فدراسیون فوتبال بهتر است به جای حرف زدن و دادن وعده‌های پوچ، به قول‌هایش عمل کند. اگر قرار است در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم نیاز به تدارکات قوی داریم در غیر این صورت نباید انتظار قهرمانی از تیم ملی کشورمان داشته باشیم.

نوری با انتقاد از عملکرد خط دفاع تیم ملی یادآور: شد خط دفاع تیم ملی ما سالهاست که ضعف‌های زیادی دارد وقتی در دو بازی دو گل از تیم‌های درجه ۳ آسیا دریافت می‌کنید یعنی که خط دفاع نیاز به تغییر و ترمیم دارد. بازی با تیم‌های قوی عیار خط دفاع تیم ملی را بیشتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم باید در تمام خطوط خصوصاً در دفاع بدون اشتباه ظاهر شویم چون با حریفان قدرتمندی مقابله خواهیم کرد که اگر برابر آنها غفلت کنیم باید یک بار دیگر با جام ملت‌های آسیا خداحافظی کنیم.

نکونام بهترین گزینه برای استقلال است/ باید از فدراسیون ناراحت بود طارمی بعد از گلزنی به افغانستان در تورنمنت کافا

کارشناس فوتبال در خصوص دو برد پرگل تیم ملی برابر افغانستان و قرقیزستان گفت: برد و باخت در بازی‌های تدارکاتی ملاک نیست خصوصاً مقابل تیم‌های ضعیف، البته برد برابر تیم‌های قوی می‌تواند روحیه تیم را بالا ببرد اما ملاک برای کادر فنی شناخت بازیکنان، مرور کارهای تیمی و هماهنگی بین خطوط است و برطرف کردن نقاط ضعف.

وی در خصوص وضعیت عجیب استقلال برای شروع لیگ بیست و سوم و بلاتکلیفی انتخاب سرمربی جدید خاطرنشان کرد: استقلال وضعیت پیچیده‌ای دارد. هواداران نگرانند و تیم‌های رقیب در حال جذب بازیکنان جدید و شروع تمرینات پیش فصل هستند اما استقلال هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده. اسم‌هایی هم برای سرمربیگری تیم مطرح می‌شود که یا واقعاً در حد و اندازه‌های استقلال نیستند یا عاشق سینه چاک پرسپولیس هستند و نمی‌توانند بر روی نیمکت پر افتخار استقلال بنشینند و البته از این بازار گرمی برای خود سوء استفاده می‌کنند.

پیشکسوت استقلال تاکید کرد: بهترین گزینه برای استقلال جواد نکونام است که تجربه بالایی دارد و از خانواده استقلال است. اگر مشکلی هم دارد باید مسئولان استقلال هر چه زودتر آن را حل کنند. اگر به هر دلیلی نکونام نشد باید هر چه زودتر سر مربی جدید انتخاب شود، با بازیکنان قدیمی تمدید قرار داد صورت بگیرد و بازیکنان جدید هر چه سریع‌تر جذب شوند تا استقلال تمرینات پیش فصل خود را آغاز و آماده شروع لیگ شود.

نوری در خصوص انتقاداتی که از کمیته فنی باشگاه هم می‌شود گفت: خودم زمانی عضو کمیته فنی بودم و عملکرد خوبی هم داشتیم. در شأن کمیته فنی نیست که صحبت‌هایشان به بیرون درز پیدا کند. کمیته فنی باید اختیار تام داشته باشد و دنبال سهم خواهی نباشد. برای کمیته فنی خوب نیست که بعضی از اعضای آن به دنبال سرمربیگری و سرپرستی هستند. اعضای کمیته فنی باید تمرکزشان بر روی موفقیت استقلال باشد و اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند در غیر این صورت دوامی نخواهند داشت.

کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: استقلال در حال از دست دادن زمان است و مشکلاتش تمامی ندارد. به جز معضل انتخاب سرمربی جدید، مسائل مالی بازیکنان هم یک مشکل بزرگ برای آبی پوشان است. این تأخیر و از دست دادن زمان برای انتخاب سرمربی جدید به طور حتم به استقلال ضربه خواهد زد و این تیم از قهرمانی در لیگ بیست و سوم دور خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 1
    کدام فدراسیون؟ فدراسیون فوتبال در ایران فدراسیون پرسپولیس است نه فدراسیون فوتبال!!
  • رضا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 2
    آقای نوری هیچ کس نداند شما م دانید که در ایران فدراسیون پرسپولیس داریم نه فدراسیون فوتبال بنابراین نباید ناراحت باشید.
    • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      2 0
      اینقدر خودتون رو گرفتار توهم نکنید.. اگه فدراسیون پرسپولیسی بود پارسال از آسیا حذف نمیشد.. اینهمه پنجره نقل و انتقالات بسته نمیشد.. چهار تا بازیکن خارجی خوب میوردن..بعد 60 سال یک ورزشگاه درست و حسابی برا خودش داشت مثل فولاد و سپاهان.. حق پخش یا پاداش قهرمانی می‌گرفت و...
  • م IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    حضور نظامی در همه عرصه ها بغیر از مسایل نظامی سم است. حضور تاج و همپالگی هایش برای فوتبال یک سم است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 0
    نکونام، بیاد هر روز یک حاشیه و گرفتاری برای تیم داره...
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    خدا وکیلی اینقدر استقلال رو بی شخصیت فرض کردین که با این مفنگی پرحاشیه مصاحبه گرفتین؟؟ این فرد و امثالش حاضرن برای دیده شدن و لایک گرفتن آبروی استقلال رو به تاراج بگذارن . اینهمه پیشکسوت متشخص و جنتلمن تو تاریخ استقلال هست
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اگر منظور بازی با تیمهای طراز اول دنیا نظیر فرانسه و برزیل و آرژانتین و .... است این تیمها برای یک بازی حداقل یک میلیون دلار شاید هم بیشتر از ما طلب میکنند و با احتساب دلار حداقل 40 هزارتومانی خواهد شد 40 میلیارد تومان ناقابل که هزینه دو تیم متوسط در لیگ برتر در یک سال است. کدام عقل سالمی حاضر است این پول گزاف را بپردازد که تیم ملی یک بازی با این تیمها انجام دهد که معلوم نیست ستاره های تیمش در بازی حضور چند دقیقه ائی داشته باشند یا اصلا حاضر باشد. تنها راه اینست که با رایزنی با فدراسیون فوتبال قطر یا عربستان یا امارات از انها بخواهیم تورنمنت چند جانبه با حضور چند کشور طراز اول فوتبال دنیا در کشورشان برگزار کنند و از ایران هم دعوت کنند به عنوان تیم دوم اسیا در ان شرکت کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس