هشدار ساف درباره تبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر شهرک‌سازی

سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) درباره تبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی این رژیم در اراضی فلسطینی هشدار داد.

به گزارش مشرق، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، در بیانیه‌ای درباره خطرات اقدام دولت آمریکا مبنی بر تبانی با تل‌آویو بر سر شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که چنین تبانی هزینه سنگینی برای اراضی فلسطینی داشته و به ضرر راه‌حل دو دولتی است.

پیشتر سه مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری آکسیوس خبر دادند که کابینه اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرده که قصد دارد طی ماه جاری، طرح ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی را اعلام کند.

در بیانیه ساف به گزارش‌های اسرائیلی درباره موافقت واشنگتن با احداث بیش از چهار هزار واحد جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری در ازای به تعویق افتادن بررسی طرح احداث شهرک‌سازی در منطقه «E ۱» واقع در حد فاصل قدس شرقی و کرانه باختری، اشاره شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در بیانیه ساف آمده است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با توجه به نزدیک شدن به مبارزات انتخاباتی برای ریاست جمهوری آتی، جنگ اوکراین و اوضاع اقتصادی و تنش‌های روزافزون با چین، تمایلی به ورود به تنش با کابینه کنونی رژیم صهیونیستی ندارد.

ساف افزود که گزینه‌های بایدن در خصوص فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی محدود است و دولت وی تنها به ابراز نگرانی از اقدامات یکجانبه این رژیم بسنده می‌کند و تل‌آویو نیز اهتمامی به این مواضع آمریکا یا قانون بین‌المللی ندارد و به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌سازی و تضعیف راه‌حل دو دولتی ادامه می‌دهد.

در بیانیه مذکور به تصمیم تل‌آویو برای توسعه شهرک‌سازی در اراضی روستاهای لفتا، بیت اکسا، بیت حنینا التحتا و شعفاط در قدس از طریق ساخت ۱۷۰۳ واحد جدید صهیونیست‌نشین اشاره شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس