اسرائیل

سرزمین های اشغالی علی رغم وسعت کوچک و جمعیت کم آن، میزان قابل توجهی از خشونت ها علیه کادر پزشکی را ثبت کرده است.

سرویس جهان مشرق - جامعه رژیم صهیونیستی، جامعه ای بی هویت، بدون ریشه مشترک و هر گونه ساختار فرهنگی یکسانی است. این جامعه متشکل از گروه های مهاجر از نقاط مختلف است که در کنار یکدیگر جامعه به نام جامعه صهیونیست ها را تشکیل داده اند. این مسئله باعث آن شده است تا در سرزمین های اشغالی جامعه ای بی روح و خشونت طلب شکل بگیرد و این مسئله پیامدهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای صهیونیست ها داشته است. از مهم ترین این پیامد ها خشونت بی حد حصر است. در کنار آن به مسائلی همچون جرم و جنایت، قتل و تجاوز میتوان اشاره کرد.

روزی نیست که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی صهیونیست خبر و حرف از خشونت در سرزمین های اشغالی نباشد. خشونت در بخش ها مختلف و به شکل های تبدیل به امری گسترده شده است. از جمله بخش هایی که گرفتار خشونت صهیونیست ها میباشد، بخش بهداشت و درمان است.

به گفته رسانه های صهیونیست، اعضای کادر پزشکی در اسرائیل به طور مرتب در معرض حملات فیزیکی، تهدید و فحاشی بیماران و خانواده هایشان قرار می گیرند. بر اساس گزارش های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در سال های اخیر به طور متوسط سالانه بین ۳ تا ۴ هزار مورد خشونت علیه کادر پرشکی رخ داده است، تقریباً ۱۵ حادثه در روز و فقط در ۲۵ درصد موارد تیم های پزشکی شکایت می کنند.

بحران خشونت علیه کادر پزشکی در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش وب سایت وای نت، یک مرد ۴۷ ساله معلول که با ویلچر رفت و آمد می کند، پزشکش را تهدید به قتل کرده است - زیرا او از دادن نسخه مسکن به او خودداری کرده است، او تهدید کرده بود که اگر دکتر قرص ها را به من ندهد او را می کشم. حدود یک هفته پس از این حادثه، متهم در حین تحقیقات پلیس، مجدداً تهدید کرد که به دکتری که از دادن مسکن درخواستی به او امتناع می‌کند صدمه خواهد زد و می‌گوید: «من مرفین می‌خواهم، پایم درد می‌کند، دوباره پیش دکتر می‌روم. او را می زنم تا او هم درد داشته باشد و مثل من درد را حس کند، هر یک روزی که من رنج میبرم، پزشک رنج خواهد کشید و مدیر آن بخش نیز رنج خواهد کشید.»

وب سایت صهیونیستی اسرائیل هیوم سال گذشته دراین رابطه نوشت: خشونت فیزیکی علیه کادر درمانی تقریبا روزانه بوده است. داده های سه سال اخیر نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹، ۳۳۳ مورد خشونت فیزیکی و ضرب و جرح علیه کادر پزشکی و نگهبانان و ۶۰۱۵ مورد خشونت کلامی، تهدید و ایجاد خسارت به ثبت رسیده است. شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ منجر به تغییر اساسی در روند نشد: ۳۰۶ مورد حمله فیزیکی و ۵۶۱۶ مورد خشونت کلامی، تهدید و آسیب به اموال در سال جاری ثبت شد. در سال ۲۰۲۱، ۳۱۳ مورد حمله فیزیکی و ۶۵۰۵ مورد خشونت کلامی، تهدید و آسیب به اموال وجود داشته است.

خشونت صهیونیست ها علیه کادر درمانی، شرایط را به جایی رساند که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی مجبور به تشکیل کمیته ای شد که متشکل از مقامات وزارت بهداشت، پلیس، قوه قضائیه و اجرایی رژیم صهیونیستی است.

دکتر زیف فلدمن، رئیس سازمان پزشکان دولتی، معاون انجمن پزشکی اسرائیل و مدیر بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان مرکز پزشکی شبا در این رابطه میگوید: شواهد تاسف آور آنچه که اتفاق افتاده و احساس ترسی که کادر پزشکی تجربه می کنند، تکان دهنده است و نیاز به اقدام دارد. پزشکان نباید در محل کار خود احساس خطر و ترس کنند. نباید به آشوبگران خشن اجازه داد که بخش ها و سازمان ها را فلج کنند و در عین حال به کار کادر پزشکی و بیماران آسیب جدی وارد کنند.»

بحران خشونت علیه کادر پزشکی در سرزمین‌های اشغالی

وب سایت معاریو در گزارشی در سال ۲۰۲۳ نوشت: گزارش مرکز تحقیقات کنست نشان داد که از سال ۲۰۱۸، تقریباً ۱۰۰۰۰ حمله علیه تیم های پزشکی صورت گرفته است. مشخص شد که در ازای این تعداد حملات، تنها ۷۶ کیفرخواست تنظیم شده و ۳۹ مهاجم به مجازات زندان یا خدمات اجتماعی محکوم شده اند. در عین حال، با توجه به اینکه موارد متعدد دیگری نیز گزارش شده است، اما در نهایت هیچ شکایتی از آنها ثبت نشده است. به وضوح می توان دریافت که در چهار سال گذشته خشونت زیادی علیه تیم ها وجود داشته است و تعداد حوادث بسیار بیشتر است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در گزارشی در سال ۲۰۲۳ نسبت به پدیده خشونت علیه کادر درمانی در سرزمین های اشغالی اینگونه می نویسد: «ما دوران پیچیده و خطرناکی را پشت سر می گذاریم که در آن خشونت علیه تیم های پزشکی به پدیده ای روزمره تبدیل شده است که آسیب قابل توجهی به نظام سلامت و کارکنان آن وارد می کند. وزارت بهداشت به شدت این خشونت را محکوم می کند و برای متوقف کردن این واقعیت غیرقابل تحمل تلاش می کند و به طور مستمر به کار خود ادامه خواهد داد.»

بحران خشونت علیه کادر پزشکی در سرزمین‌های اشغالی
گزارش وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از خشونت علیه کادر پزشکی در سرزمین های اشغالی

بر اساس گزارش وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، آنها برای جلوگیری از وقوع خشونت روز افزون علیه کادر پزشکی، اقداماتی تمهید دیده اند که عبارت است:

۱- روند استقرار افسران پلیس در تمامی بیمارستان های عمومی

۲- انتقال منابع مالی به صندوق های بهداشت و درمان به منظور تدارک اجرای برنامه گسترده برای پیشگیری از خشونت در جامعه صهیونیستی

۳- ایجاد یک خط تلفنی برای گزارش خشونت علیه کادر پزشکی

این حجم از خشونت علیه کادر پژشکی در جایی به کوچکی فلسطین اشغالی آنهم با جمعیت کم، مسئله بسیار عجیبی است. این میزان از حجم بالای خشونت بر علیه کادر پزشکی نشان دهنده ویژگی ذاتی رژیم صهیونیستی است که عبارت است از بی هویتی و روح خشن و خشک کلونی تشکیل شده در رژیم صهیونیستی است، مسئله ای که مقامات این رژیم احتمالا به آن آگاه هستند و تلاش می کنند بر آن سرپوش بگذارند. این میزان خشونت در سرزمین های اشغالی تنها محدود به پرستاران نیست، این خشونت و خشم در لایه های مختلف و عمیق رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است. از درگیری های روزانه در خیابان تا اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی.

همچنین با طرح های خطرناکی همچون آزاد کردن حمل سلاح که از سوی ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که خود یک شخص افراطی و خشونت طلب میباشد، مطرح شده است، دور از انتظار نیست که این خشونت و درگیری ها و خصوصا خشونت ها علیه کادر پزشکی، شکل خشن تری به خود بگیرد.

این خشونت ذاتی در سرزمین های اشغالی و در میان صهیونیست ها، همچون زهر کشنده ماری است که در نهایت گریبان گیر خوده صهیونیست ها خواهد شد و مقدمات فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی را فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 3
    بایدازنوزاد تابزرگشون روبکشیم اینا ازمنافقین واصلاح طلبها خطرناک ترند
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 2
    تو ایران برای کادر فوریت خیلی اتفاق میفته خشونت.تو همین ماه گذشته دو مورد ثبت رسانه ای شد حداقل .چندتا دیگه اتفاق افتادن که ثبت رسانه ای نشده خدا میداند .
  • SE ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    2 0
    حالا دکترهای دزد و بساز وبنداز و بیمارکش و فرار مالیاتی چندملیتی در ایران حتماً سعی میکنن از این گزارش و آب‌گل‌آلود حسابی ماهی بگیرن.
    • یک پزشک IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 4
      حالت خوبه سوئدی؟!
  • کریم!!کدوم کریم IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 3
    صهاینه سرزمین انبیا رو تبدیل کردند به ارض قوم لوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس