کد خبر 1499827
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
بلومبرگ: صادرات نفت ایران رکورد ۵ ساله را شکست

نشریه بلومبرگ با استناد به موسسات و کارشناسان انرژی اعلام کرد که میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج آمریکا از برجام و برگشت مجدد تحریم‌ها به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش مشرق، نشریه بلومبرگ در گزارشی به نقل از موسسات و سازمان‌های کارشناسی نوشت که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، ایران بیشترین میزان صادرات نفت خام را در ۵ سال گذشته (پس از برگشت مجدد تحریم‌ها) انجام داده و حضور مجدد خود در صحنه ژئوپلیتیک را تقویت کرده است.

بلومبرگ با استناد به داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، FGE، آمارهای شرکت اطلاعات کالا (kpler) افزود از زمان برگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸، صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود رسیده است.

به نوشته بلومبرگ، بیشترین حجم صادرات نفت ایران به سمت چین رفته، زیرا این کشور بزرگترین واردکنده نفت جهان است.

بلومبرگ در حالی مدعی شده که بیشتر صادرات نفت ایران به چین بوده که اخیرا مقامات کشورمان اعلام کردند که آلمان نیز به جمع مشتریان نفتی ایران پیوسته است.

علی ماجدی، معاون وزیر پیشین نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی دراین‌باره گفت: قاعدتا مذاکرات برجام در صادرات نفت ایران به یک کشور اروپایی مثل آلمان بی‌تاثیر نبوده است. ما می‌توانیم صادرات نفت به این کشور را افزایش دهیم، اما به شرطی که تحریم نباشیم.

وی درباره صادرات نفت ایران به آلمان و امکان تداوم آن تاکید کرد: احتمالا یک مجوز خاصی داده شده که آلمان بتواند حدود ۷۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند و اگر این روند تکرار شود قابل بحث خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اﻳﺮاﻥ IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    5 0
    ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻩ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺑﺸﻜﻪ ﻧﻔﺖ ﻫﻢ ﺻﺎﺩﺭ ﻛﻨﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﺪﻳﺮﺕ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻴﭻ اﺗﻔﺎﻕ ﺧﺎﺻﻲ ﺑﺮاﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﻤﻲ اﻓﺘﺪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﺸﻜﻞ اﺻﻠﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺪﻳﺮﺕ ﻧﺎﻛﺎﺭاﻣﺪ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﻛﻤﺮ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﻛﺸﻮﺭ ﺭا ﺷﻜﺴﺘﻪ
    • محمد قزل IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 1
      روزی ۲۰میلیون بشکه هم نفت به فروش برود شکم تو یکی سیر نمیشه
    • من IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 1
      البته صادرات نفت امر خوب یا بدی نیست و مدیریت درآمد حاصل از آن مهم است، اما این سطح از بدبینی در نوع خود خطرناک است. شما بهتر است عینک بدبینی را با عینک واقع بینی عوض کنید. ندیدن این همه تحول در کشور، یک بیماری است.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تمام دنیا هم بدی نتیجش نابودی دنیاست قطعا
  • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آلمان این خرید نفت از ایران رو تکذیب کرده
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    تا زمانی که طرز تفکر مدیریت حضرات براین مملکت حاکم باشد وضع به همین نوال خواهد بود.البته بدتر میشه که بهتر نخواهد شد.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تا زمانی که طرز تفکر مدیریت حضرات براین مملکت حاکم باشد وضع به همین نوال خواهد بود.البته بدتر میشه که بهتر نخواهد شد.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تا زمانی که طرز تفکر مدیریت حضرات براین مملکت حاکم باشد وضع به همین نوال خواهد بود.البته بدتر میشه که بهتر نخواهد شد.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس