کد خبر 1499662
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲/ سکه امامی ۳۱ میلیون و ۵۰۰

کارشناس بازار طلا گفت: هفته گذشته ضمن کاهش قیمت انواع سکه و طلا ثبات بها را نیز شاهد بودیم و پیش‌بینی می‌شود این روند در چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، محمد کشتی آرای اظهارداشت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته تا روز چهارشنبه تغییرات کمی داشت اما روز گذشته با کاهش ۲۷ دلاری به رقم ۱۹۳۴ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت انس جهانی طلا در پنج ماه گذشته بود

وی افزود: در طول هفته گذشته نرخ ارز نوسانی بود؛ به این صورت که از ابتدای هفته تا اواسط آن سیر نزولی داشت، سپس روز چهارشنبه تغییرات مختصر افزایشی را تجربه کرد، اما روز گذشته دوباره نرخ ارز کاهش یافت و این امر بر قیمت طلا تاثیر گذاشت.

این فعال صنفی گفت: در مجموع با توجه به خبرهای خوب اقتصادی و سیاسی کشور و روابط بین المللی و فرامنطقه‌ای به نظر می‌رسد اقتصاد کشور رشد داشته و این رشد اقتصادی باعث شد ارزش ریال افزایش و نرخ ارز کاهش یافت. مجموع این اتفاقات باعث شده تمام کالاهای سرمایه‌ای همچون طلا و ارز سیر نزولی داشته باشند.

کشتی آرای اظهارداشت: قیمت دیگر فلزات گرانبها مثل نقره، پلاتین و پالادیوم هم در هفته گذشته با کاهش همراه بود.

وی بیان کرد: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت انواع سکه (طرح قدیم، طرح جدید، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های گرمی) نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشت و در مجموع ثبات قیمت را شاهد بودیم.

به گفته این فعال صنفی هفته گذشته قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی گفت: حباب سکه نیز در هفته چهارم خرداد ماه بین پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان بود .

این فعال صنفی بیان کرد: هفته گذشته ضمن کاهش قیمت انواع سکه و طلا ثبات بها را نیز شاهد بودیم و پیش‌بینی می‌شود این روند در چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس