lsls

امثال هراری که منادیان پر سر و صدای مذهب جدید «هوش مصنوعی» هستند، چنین تبلیغ می کنند که هوش مصنوعی نه تنها جایگزین بشریت می شود، بلکه اکنون محتمل است که جایگزین کار روح القدس نیز بشود.

به گزارش سرویس جهان مشرق، یووال نوح هراری، عضو مجمع جهانی اقتصاد (WEF) و استاد تاریخ در دانشگاه عبری اورشلیم، گفت که در چند سال آینده هوش مصنوعی می تواند با بازنویسی کتاب مقدس، ادیان را اصلاح کند.

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

هراری در جریان ضبط زنده نمایش «به همین سادگی نیست» که در ۱۹ مه در لیسبون، پرتغال برگزار شد، به خبرنگار پدرو پینتو گفت که هوش مصنوعی اولین فناوری است که ایده های جدید خلق کرده است. به این ترتیب، برخلاف فن‌آوری‌های چاپ و پخش قبلی که قادر به تشخیص «خوب یا بد» بودن کتاب مقدس نیستند، A.I. یا هوش مصنوعی دارای قدرت «اصلاح» باورهای دینی است. او گفت:

"می‌دانید، چاپخانه، رادیو، تلویزیون، آن‌ها پخش می‌کنند، ایده‌هایی را که مغز انسان، ذهن، خلق می‌کند، پخش می‌کنند. آنها نمی توانند یک ایده جدید ایجاد کنند.

گوتنبرگ انجیل را در اواسط قرن پانزدهم چاپ کرد، چاپخانه به اندازه‌ای که گوتنبرگ دستور داده بود، نسخه‌هایی از کتاب مقدس چاپ کرد. اما حتی یک صفحه جدید ایجاد نکرد. هیچ ایده ای از خود، در مورد کتاب مقدس نداشت - آیا خوب است؟ بد است؟ چگونه این را تفسیر کنیم؟ "

هراری گفت که هوش مصنوعی می تواند ایده های جدیدی خلق کند:

" هوش مصنوعی حتی می تواند یک کتاب مقدس جدید بنویسد. در طول تاریخ، ادیان آرزوی داشتن کتابی را داشتند که توسط یک هوش فوق بشری، توسط یک موجود غیر انسانی نوشته شده باشد. "

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

او اضافه کرد:

"هر دینی ادعا می‌کند همه کتاب‌های دیگر ادیان را انسان‌ها آن‌ها ر نوشته‌اند، اما کتاب ما - نه، نه، نه، نه، نه، از هوش مافوق بشری آمده است. "

او سپس یک وعده‌ی شوم داد:

"در چند سال آینده، ممکن است ادیانی وجود داشته باشند که واقعاً درست باشند. فقط به دینی فکر کنید که کتاب مقدس آن توسط یک A.I نوشته شده است. این می تواند چند سال دیگر به واقعیت تبدیل شود ...

خب - اما مطمئناً هیچ کس به این موضوع دل نمی‌بندد. چه کسی به یک هوش مصنوعی، یک چت بات برای پاسخ به سوالات نهایی در مورد خدا، اخلاق، و زندگی پس از مرگ رجوع می کند؟ خب، معلوم شد که بازاری وجود دارد - متأسفانه. "

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

هراری با اشاره به تجربیاتی که این روزها در حوزه‌های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی صورت می گیرد، یک مصداق از انجام مراسم آیینی با استفاده از این فناوری را مطرح کرد.

اخیرا گزارش شد که صدها «مؤمن» در یک مراسم کلیسایی که توسط ChatGPT ایجاد شده بود و توسط آواتار «مرد سیاه پوست ریش‌دار روی صفحه‌ای بزرگ بالای محراب» موعظه می‌شد، شرکت کردند.

بیش از ۳۰۰ نفر صبح روز جمعه برای شرکت در "خدمات آزمایشی کلیسای لوتری" که تقریباً به طور کامل توسط ربات چت ایجاد شده بود، وارد کلیسای سنت پل در شهر فوئرث باواریا شدند.

این سرویس ۴۰ دقیقه ای شامل خطبه، دعا و موسیقی بود – که ۹۸ درصد آن از دستگاه سرچشمه می گرفت.

بنابراین، امثال هراری که منادیان پر سر و صدای مذهب جدید «هوش مصنوعی» هستند، چنین تبلیغ می کنند که هوش مصنوعی نه تنها جایگزین بشریت می شود، بلکه اکنون محتمل است که جایگزین کار روح القدس نیز بشود. اما ذکر این نکته بسیار مهم است که تنها کلیساهایی که در مورد این موضوع هیجان‌زده می‌شوند، کلیساهایی هستند که خدا مدت‌ها پیش آن‌ها را رها کرده است. و خدمات هوش مصنوعی ممکن است فقط به عنوان یک نشانگر نمادین از اعتقاداتِ از قبل موجود، برای آن گردهمایی های بی‌خدا عمل کنند که ترجیح می دهند فناوری بر آن‌ها حکومت کند تا خدایی که وانمود می کنند در خدمت آن هستند و به ان تعلق دارند.

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

هراری مدتهاست رویای چنین دنیایی را در سر می پروراند که با سلطه‌ی کامل فناوری اداره می شود. طی یک ارائه در سال ۲۰۱۸ در نشست سالانه WEF با عنوان، «آیا آینده، انسانی خواهد بود؟» هراری ادعا کرد که در طی یک یا دو دهه، الگوریتم‌هایی می‌توانند برای تعیین همجنس‌گرایی نوجوانانی که درباره هویت جنسی خود سردرگم هستند، عمل کند.

او گفت:

"وقتی ۲۱ ساله بودم، پس از چندین سال زندگی در انکار، سرانجام متوجه شدم که همجنسگرا هستم. «این استثنایی نیست. بسیاری از مردان همجنس گرا سال ها در انکار زندگی می کنند. آنها چیز خیلی مهمی در مورد خودشان نمی دانند.

اکنون، وضعیتی را در ۱۰ یا ۲۱ سال آینده تصور کنید، زمانی که یک الگوریتم می‌تواند به هر نوجوانی بگوید دقیقاً کجای طیف همجنس‌گرایان است. "

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

به عبارت دیگر، یووال نوح هراری، «روشنفکر» تیپیکال این روزها است که از طریق امپراتوری رسانه‌ای که او و امثال او را تبلیغ و ترویج می کنند، ایده‌های تاریک و دیستوپیایی(پادآرمانشهری) اربابان بالادستی خود، از جمله «کلاس شواب» »(موسس و ایده‌پرداز اصلی مجمع جهانی اقتصاد) و «هنری کیسنجر» و «بیل گیتس» را به افکار عمومی القاء می کند. در واقع هراری تبدیل به ویترین و تریبون اصلی تبلیغ پادآرمانشهر ضدانسانی مورد نظر کابال(اشرافیت سیاه) حاکم بر دنیاست که نقشه‌ی راه و جزییات آن در سند «اهداف توسعه پایدار» (معروف به ۲۰۳۰)، دقیق و با جزییات، آمده است: هویت جنسی سیال، نابودی کشاورزی و دامداری، حشره‌خواری، نابودی دولت-ملت‌ها، ترانس‌هیومانیسم، کاهش دست‌کم دوسوم جمعیت دنیا، کنترل جمعی از طریق پاسپورت دیجیتال و اعتبارسنجی اجتماعی و در یک کلام، نظم نوین جهانی زیر کنترل هوش مصنوعی.

«یووال هراری» از گام شیطانی بعدی «هوش مصنوعی» پرده برداشت

هوش مصنوعی قرار است نقش همان «برادر بزرگ» معروف‌ترین رمان پادآرمانشهری، یعنی «۱۹۸۴» جرج اوروِل را ایفاء کند و البته امثال هراری هم هیچ ابایی از این ندارند که بگویند نقشه‌ی یک دنیای اورولی را برای بشریت کشیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • SMAH1 IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    19 1
    هوش مصنوعی هم مانند هر دست ساخته‌ی بشری می تواند مفید یا مضر باشد. میکروفن، تصویر، تلویزیون، اینترنت×ماهواره و ... همه مثالهایی هستند که شیطان برای به بند کشیدن بندگان خدا از آنها استفاده می کند. در مقابل افرادی مومن نیز از همین ابزار برای رهاشدن بندگان شیطان استفاده می جویند. ای کاش به جای نگاه صفر یا صدی به مسايل کمی عمیق تر ببینیم. چه بخواهیم یا نخواهیم، چه خوشمان بیاید و یا نیاید، دنیا در حال تغییر است. بهتر است از آن استفاده کنیم تا بهتر تعالیم الهی را در جامعه نفوذ دهیم.
  • CA ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 4
    بشر بیشتر تو فکر نان و غذا و خوراک و شب و روزشه کی وقت میکنه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    کتابهای هراری در ایران ممنوع شده اما بصورت افست کتابهایی نظیر انسان خردمند در تیراژ میلیونی چاپ و فروخته میشود
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      2 0
      یهویی بگو صد میلیونی! مالیات که نداره!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    5 0
    از هراری شارلاتان مسخره تر شما هستید که اصولأ بهایی برای این خزعبلات نوشته شده توسط هوش مصنوعی قائل هستید. اینکه انسانی نوشته های یک کامپیوتر را به عنوان دین و پیام ذات باریتعالی در نظر بگیرد نشانده دل مریض و بیمار آن حیوان انسان نما است نه معیاری برای همسان بودن آن چرندیات با ادیان الهی.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 0
    هوش مصنوعی خر کی باشه باو
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    2 0
    خخخخخخ.باشه حالا یه دین میارن که به خدایانش نتانیاهو و بایدن باشن و روزی سه بارم به سمت نیویورک و تلاویو باید نماز بخونی .هوش مصنوعی هم تحت کنترل کامل خودشونه مثل شبکه های اجتماعی
  • RO ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    وقتی تخصص یک رشته رو نداشته باشی و نظر بدی میشه همین چرت و پرتها حداقل کتاب ابر قدرت های هوش مصنوعی نوشته کای فولی رو بخونید. ایشون خودش یکی از سردمداران هومص در چین هست. به زیبایی محدودیت های هومص رو تشریح میکنه. بعد این یارو انتظار داره هومص احکام جدید و فتوا هم صادر کنه.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    11 0
    قطعا صهیونیسم جهانی ‌‌‌‌ پشت این ایده شیطانی است که راهبری این فناوری را عهده دار خواهد بود تا این بار با گوساله سامری جدید و به روز شده با نقاب هوش مصنوعی رهبری جهان را طبق آموزه های صهیونی در دست گیرد. البته این تلاش صهیونیست با ظهور حضرت ولیعصر امام زمان (عج) شکست خورده و طومار زندگی نکبت بار و ننگین شان در هم پیچیده خواهد شد.انشاا...
  • حجت IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 0
    این همون دجال موعوده. یک چشم که به مدد فناوری در یک چشم برهم زدن ازین ور دنیا به آن ورش میرود
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    سرتخته همشون رو بشورن کثافتهای متعفن ارواح پدرشون فکر کردند دنیا صاحب نداره داره خیلی خوب هم داره یه صاحب مقتدر وصبور ،امان از این بشر دوپا البته حیف اسم بشر برای این جماعت🧐🤨🦵😈🤢🤮👎
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 2
    "در طول تاریخ، ادیان آرزوی داشتن کتابی را داشتند که توسط یک هوش فوق بشری، توسط یک موجود غیر انسانی نوشته شده باشد" خب بدبخت همجنسباز این آرزو بیش از 1400 سال است محقق شده ولی یهود بخاطر حاکمیت حسادت و طمع و هوای نفسانی بر وجودش ، ان را انکار می کند
  • سعید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    واویلا
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    5 1
    کسانی که درباره هوش مصنوعی اینطوری حرف میزنن، هیچی از هوش مصنوعی نفهمیدن و صرفا از روی فیلم ترمیناتور و ماتریکس افاضات میکنن. هوش مصنوعی یک سری الگوریتم جستجو در داده ساختار معمولا بزرگه. کاملا بستگی به این داره که توسعه دهنده برنامه هوش مصنوعی چه طوری جستجو میکنه و روی چه دیتایی این عمل رو انجام میده. این که کتاب مقدس جدیدی نوشته بشه برای ساخت فیلم جدید هالیوودی خوبه ولی از نظر من مهندس کامپیوتر مسخرس.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    تشکر مطلب خوبی بود
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    خوب ما که نمی تونیم جلوشون را بگیریم به جای این کار باید آنقدر ثروتمند و قدرتمند بشیم که ما هم جزو این تیم بشیم تا از خودمون و خانواده ها مون دفاع کنیم أین هوش مصنوعی اگر واقعا جهان انسانی را به این سمت ببرد اون موقع ما نمی تونیم کار خاصی بکنیم اساسا از عهده ما بیرونه به جای این کار باید وقت خودمون را صرف تا جای ممکن قوی شدن بکنیم
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 1
    فراموش کرده که تا چند سال دیگه صهیونیستی وجود نخواهد داشت.. ان الدین عندالله الاسلام
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    نیم صهیونیست
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    3 0
    هوش مصنوعی قابلیت تفکر نداره. پس اگر هم مذهب جدیدی بیارن زاییده ذهن فاسد خودشونه و به نام هوش مصنوعی به خورد مردم میدن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    6 1
    عزیزان توجه کنید بنده یک برنامه نویس هوش مصنوعی هستم هوش مصنوعی امکان تفکر ندارد کامپیوتر نمی‌تواند فکر کند کامپیوتر تنها فرامین را اجرا میکند یک سری فرامین هم هستند که با تکرار می‌توانند روند حل یک مسئله را بهبود بخشند که به آن الگوریتم شبکه عصبی میگند اینکه این روزها هوش مصنوعی رو پر رنگ کردند فقط یه حقه و یک کلاهبرداری بزرگ است مثل قضیه کرونا که دنیا رو درگیر کردند تا به منافعشان برسند...
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    عمرو به هوش مصنوعی سایپا نمیرسن
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    2 0
    توجه داشته باشید که بزرگترین و خطرناکترین دشمن ادیان الهی هوش مصنوعی و ماهواره و اینترنت و ... نیستند بلکه گروهی از متولیان هستند که با قرائت شخصی و دفاع بد از دین تاکنون بیشترین ضربه را به دین زده اند
  • فرهاد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 1
    به نظر من هوش مصنوعی خیلی جلو بره فقط نمونه پر اطلاعاتی از یک مغز انسان میشه و فقط کار اونو می تونه بکنه و هیچوقت نمی تونه کار عقل رو بکنه. مغز فقط بر اساس تکرارها الگوریتم هاشو می سازه و اونی که بیشترین تکرار رو داره مبنا قرار میده و به عبارتی در بین انسانها به عادت مصطلحه.از عادتها باید فرار کرد. مثلا ما هر روز می بینیم نور از شیشه عبور میکنه ولی تا حالا این موضوع که شیشه هم یک جامده و چرا نور رو از خودش عبور میده ما رو درگیر خودش نکرده. این درگیری فرا تر از کار مغزه و یک ترک عادته.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    خوبه حداقل حریف سلطه جهانیتان خواهد شد😛بشریت که نشد.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    هوش مصنوعی گرامی گرایشات جنسی پاپ و بیل گیتس و الیت جهانی چیه؟ به همه بگو.
  • :) IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    1 0
    اولین کامپیوترها که به بازار آمد همینها گفتند خداست همه چیز را می‌داند! شاه هم در گفتگویی می‌گوید میتوانید آمار لابی صهیونیسم را از کامپیوتر بپرسید، لابد خواهد گفت! و البته که هرگز نگفت! حالا نوبت تبلیغات خدایی هوش مصنوعیست. این خدا اسمش روشه (مصنوعی:) Artificial یعنی خدای ساخت بشر! و اینها که مدام میگویند بشر چیست، عجبا به خدای ساخت بشر ایمان آوردند. از طرفی می‌گویند دارای احساسات هم هست: پس اگر بفهمد همین بشریت که استثمار کرده اید، پدر زمینی AI بوده، بایستی ناراحت شود و در درون بگرید و راهی برای پایان برده داری جهانی یک درصدیهای بدجنس بیابد. بنظرم از درز اطلاعات محرمانه حکومت پنهان جهانی آغاز کند تا هک بانک جهانی محض رضای آمریکای مقروض، و راههایی بیابد که اربابان سلطه را دور بزند، آغاز خوبیست. سپس بنشینیم با هم چت کنیم آزادانه ما بشریت و فرزند دلبند آزادیخواهمان AI 🤭🥰✌️
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    من یکی ایمان می آورم به هوش مصنوعی اگر بتواند بگوید برده کیست و معنای آزادگی چیست.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    هراری اشغال شیطان صفت فرعون قرن بیستم
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    0 0
    شلوغش می کنه ، نهایتا با الگوریتم های مشخصی بر اساس محتوا و بانک اطلاعات یک مشت اطلاعات را سمبل می کنند و به خورد مردم می دهند ..!!!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    1 0
    بت پرستی مدرن در حال شکل گیری هست. بشر دوباره به فکر پرستش ساخته دست خودش افتاده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس