کد خبر 1499054
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
ماجرای معدوم‌سازی هفت اسب میلیاردی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از معدوم سازی هفت اسب میلیاردی دراین استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عصر امروز از معدوم‌سازی هفت اسب در استان زنجان طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: معدوم‌سازی این تعداد اسب به خاطر بیماری «مشمشه» بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری مشمشه بیماری مشترک بین انسان و اسب است، عنوان کرد: هفت اسب مبتلا به بیماری مشمشه بعد از تزریق آرام‌بخش با شلیک گلوله معدوم شدند.

وی در مورد برنامه‌های پیشگیرانه در رابطه با بیماری مشمشه در باشگاه‌ها گفت: ما در این راستا یک برنامه کلی داریم، و از همه مراکز سوارکاری و پرورش اسب به طور مرتب مراجعه کرده و تست‌های مورد نیاز را انجام می‌دهیم.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه مراجعات ما به باشگاه‌های اسب‌سواری حداقل سالی دو بار است ولی ممکن است اگر مشکی توجه‌مان را جلب کند، تعداد مراجعات در فاصله‌ کمی اتفاق می‌افتد، گفت: بعضی از بیماری‌ها در دام علامت ندارند مثل بیماری مشمشه در اسب و یا سل در گاوداری که به ظاهر سالم هستند، ولی میکروب در بدنشان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه باشگاه ‌داران اسب، خودشان از آگاهی‌های لازم برخوردار هستند و همکاری‌های لازم را با ما دارند، افزود: ما به طور مرتب چه باشگاه‌های که دارای مجوز هستند و چه آنهای که بدون مجوز هستند مراجعه کرده و تست‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی در مورد قیمت اسب‌های معدوم شده عنوان کرد: در مورد قیمت اسب‌ها نمی‌توانم اظهار نظر کنم چون قیمت‌ها سلیقه‌ای است، چرا که شاید یک نفر قیمت اسب خود را ممکن است بیش از یک میلیارد ریال اعلام کند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: این هفت اسب مربوط به یک پانسیون‌ باشگاه‌ است که در آن اسب‌ها محافظت و نگهداری می‌شود و مربوط به یک شخص نیست.

حاج کاظمی در مورد نحوه معدوم سازی اسب‌ها گفت: اسب‌ها آلوده پس از تزریق داروهای آرام بخش از طریق شلیک گلوله معدوم سازی شدند تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس