کد خبر 1498334
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
دستگیری وزیر اول سابق اسکاتلند توسط پلیس

منابع رسانه‌ای از دستگیری وزیر اول سابق اسکاتلند توسط پلیس در ارتباط با امور مالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از دستگیری وزیر اول سابق اسکاتلند توسط پلیس در ارتباط با امور مالی خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نوشت، «نیکلا استورجن» وزیر اول سابق اسکاتلند در ارتباط با تحقیقات در مورد بودجه و امور مالی «حزب ملی اسکاتلند» دستگیر شده است. پلیس تایید کرد که استورجن ۵۲ ساله روز یکشنبه در شهر «گلاسگو» دستگیر شد و توسط کارآگاهان تحت بازجویی قرار گرفت.

بر اساس قانون عدالت کیفری اسکاتلند، پلیس می تواند یک مظنون را برای تحقیقات بیشتر آزاد کند، اما می‌تواند دوباره او را دستگیر کند.

نیکولا استورجن پس از ۸ سال در سمت وزیر اول اسکاتلند چندی قبلاز سمت خود استعفا کرد. این استعفا پس از یک سری شکست‌های سیاسی و در حالی انجام شد که حمایت از استقلال اسکاتلند سیاست کلیدی حزب ملی اسکاتلند از ماه ژانویه از بیش از ۵۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

استورجن از سال ۱۹۹۹ عضو پارلمان اسکاتلند بوده و در سال ۲۰۰۴ معاون رهبر حزب ملی اسکاتلند شد. او نوامبر ۲۰۱۴ جانشین الکس سالموند، وزیر اول اسکاتلند شد. برای بسیاری وی به چهره استقلال اسکاتلند در دوره سمت خود به عنوان وزیر اول تبدیل شده است. اما در واقعیت، روشن نیست که آیا و چه زمانی همه‌پرسی دیگری برگزار می‌شود.

وزیر اول مستعفی اسکاتلند اوایل امسال اعلام کرد قصد دارد همه‌پرسی مشورتی برای استقلال را ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ برگزار کند اما باید قانونی باشد و در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود. او همچنین گفته بود اگر این سرزمین به استقلال دست پیدا کند به اتحادیه اروپا برمی‌گردد.

روزنامه «گاردین» نیز در این باره نوشت، استورجن سومین فردی است که به عنوان بخشی از عملیات تحقیقات پلیس اسکاتلند در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه بیش از ۶۰۰۰۰۰ پوند کمک مالی برای حزب خرج شده است، دستگیر می‌شود. چندی قبل، «پیتر مورل» همسر استورجن و از مقامات عالی سابق حزب اسکاتلنددستگیر شد و نزدیک به ۱۲ ساعت تحت بازجویی قرار گرفت و سپس بدون هیچ اتهامی آزاد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    خودتحقیران بدانند که چنین کاری قبلا تو ایران انجام شده مخصوصا تو فساد بانک سرمایه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس